Strona 1 z 1

Kolektor wydechowy

: czw gru 09, 2010 18:29
autor: tomogolf2
Chce wyspawac nowy kolektor wydechowy. z jakiej gruboisci rur to zrobic?2mm?3mm? otwory przy głowicy nie sa owalne tylko elipsy 30x40(mniej wiecej) wiec rurki(np45mm) bede musiał lekko spłaszczyc przy koncu,albo i nie.... czy moze zastosowac o wiekszej srednicy? flansza do mocowania turbo nie bedzie na srodku tylko na 2 wyjsciu z cylindra, bo turbo inaczej sie nie zmiesci i bedzie wadzic o łape silnika z tyłu..to jest głowna przyczyna dlaczego chce zrobic nowy kolektor( mniejsze turbiny typu k14 mieszcza sie bez problemu ale wieksze juz nie)..., spawac z okrągłych rurek? czy moze lepiej kwadratowych? a co z polączeniem tego wszystkiego w całosc? trzeba chyba wyliczyc poszczegolne długosci wydechu z kazdego cylindra zeby byly mniej wiec takie same? prosze o fachowe opinie, moze jakies strony, pomoce itd....
załaczam pogladowe foto ja mi sie to widzi...zaden ze mnie pikasso....czy taki kolektor zda egzamin??

Obrazek

silnik to 1,6 TD.... w sumie to tylko blok...
bo myslalem zeby załozyc kolektor od 1,9 D.... tylko obawiam sie ze turbo bedzie zbyt blisko maglownicy

Kolektor wydechowy

: czw gru 09, 2010 21:04
autor: BENITO
W sumie to mogę ci tylko powiedzieć że kilka sugestii.

- najlepsze kolektory są to tzw. kolektory równoodległościowe (czyli z każdego cylindra gazy pokonują taką samą odległość do turbo), więc warto zrobić barana zamiast krótszych rur;

- złym rozwiązaniem jest montowanie okrągłych wejść na eliptyczne wyjścia z głowicy (mniejsza powierzchnia do uszczelnienia styku głowica-kolektor, próg powodujący zawirowania gazów), więc najlepiej spłaszczyć rurę kolektora aby wymiarami była jak najbardziej zbliżona do otworu wylotowego w głowicy;