Strona 1 z 1

Downpipe silnika 1z.

: pt lis 26, 2010 12:31
autor: arturkw
Jak wiadomo przy konwersji Wg (1Z) na vnt(afn.....) trzeba pozmieniać kilka rzeczy ale nie o tym. większość turbin awx,brd, hybrydy pasują pod downpipe z AFNa sytuacja ma sie jednak inaczej do silnika 1Z mówimy cały czas o mk3. i teraz pytanie downpipe z 1Z przerabia sie ucinając sama flansze i przyspawać trzeba tą z afn? czy trzeba cosik rzeźbić z kolankami?

Obrazek

czy poprostu sie odcina starą flansze i trzeba przyspawać tą co na fotce? czy jakaś większa rzeźba z tym jest?

Downpipe silnika 1z.

: pt lis 26, 2010 15:58
autor: michszym11970
arturkw pisze:teraz pytanie downpipe z 1Z przerabia sie ucinając sama flansze i przyspawać trzeba tą z afn?
dokładnie tak, wystarczy przyspawać samą flanszę AFN, kolanko zostaje oryginalne

tak to wyglądało u mnie w 1Z, turbinka AFN:

Obrazek

Downpipe silnika 1z.

: pt lis 26, 2010 16:10
autor: arturkw
dzięki wielki kolego duży plus dla ciebie :)

Downpipe silnika 1z.

: pt lis 26, 2010 16:47
autor: arturkw
michszym11970, mam jeszcze pytanie, ta flansze po prostu kupiłeś ori od AFN z uciętym kolankiem? czy jakoś sam dorabiałeś?

Downpipe silnika 1z.

: pt lis 26, 2010 23:47
autor: michszym11970
kupiłem odciętą ori flansze z AFN-a, ale dorobić też można

Downpipe silnika 1z.

: sob lis 27, 2010 11:12
autor: Rapix
jak bym to robił to bym dał od razu grubsze kolano

Downpipe silnika 1z.

: sob lis 27, 2010 12:56
autor: arturkw
Rapix pisze:jak bym to robił to bym dał od razu grubsze kolano
ale jak by dorwać ori Dp z afna to nie będzie problemu? chcę uniknąć jak najmniej komplikacji :)

Downpipe silnika 1z.

: ndz lis 28, 2010 22:49
autor: Rapix
Ja bym dał ori flansze, a za nią jakieś większe kolano np. 3 calowe lub 2,5 ;)

Re: Downpipe silnika 1z.

: śr lis 23, 2011 17:04
autor: DeepHeet
Odgrzeje kotleta, nie ma sensu zakładać nowego tematu;)
Posiadam silnik 1Z i trubo AWX. DP mam kompletny z AFN, od turbo do katalizatora, którego z resztą już niema. Chodzi mi po głowie myśl, czy jest sens zrobić wolny przelot na 2.5"-albo inny od turbo do tłumika środkowego?

Downpipe silnika 1z.

: śr lis 23, 2011 22:36
autor: arwam
turbo AWX to trochę mały sprzęt jak chcesz to rób i o większej średnicy ale w przypadku tej turbiny większa od fabrycznej średnica to będzie przerost formy nad treścią.
za to jak zrobisz większą to za jakiś czas jak Ci będzie mało i dasz większe turbo to będzie jak znalazł

Downpipe silnika 1z.

: śr lis 23, 2011 23:36
autor: DeepHeet
Czyli nie ma sensu grzebać, jak kiedyś będzie większe to i wydech się zrobi ;)

Downpipe silnika 1z.

: czw lis 24, 2011 09:31
autor: arwam
DeepHeet,
przelot jest jak najbardziej sens zrobić i ewentualnie samą puszkę pustą na końcu dać. bedzie cicho jak w serii a nie będzie takich oporów przepływu.

można też samą rurkę od początku do końca zrobić,i nie będzie też jakiejś ogromnej różnicy. trochę głośniej będzie niż na serii jak turbo otworzy kierownice przy zbijaniu ciśnienia.

Downpipe silnika 1z.

: czw lis 24, 2011 13:28
autor: DeepHeet
Też właśnie myślałem czy nie nie zostawić ori rur ale z tym środkowym coś podziałać i końcowym. Tyle że musi wyglądać jak ori co by na przeglądzie się nie czapiali