1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

czołgi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lis 03, 2010 18:25

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: czołgi » śr lis 03, 2010 18:44

na wstępie witam wszystkich bo to moj 1 post. mam do was takie pytanie jestem po wirusie w seryjnym 1.9 tdi plus do tego sa wsadzone wtryski 216 kupiłem okazyjnie używane moc fanie wyszła seryjna i po chipie, lecz martwi mnie 1 rzecz ciśnienie doładowania mam 1,25 na wskaźniku czy to aby nie za duzo na ori turbine z 1Z? wydaje mi sie ze bezpieczne ciśnienie to około 1,1-1,15 bar lecz mogę sie mylić i proszę o sprostowanie. moc po wirusie 127 koni i 290 nm i prawie bezdymnie jest:) nie zamieszczam wykresu chodzi mi o ciśnienie doładowania i o bezpieczeństwo mojej turbawki.


pozdrawiam.



Awatar użytkownika
spanky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: pn maja 25, 2009 20:35
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: spanky » śr lis 03, 2010 19:16

do jakich obrotow jest zadane to 1,25 ?
masz logi dynamiczne bloku 011 ?
a moze wskaznik przeklamuje ?



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: arturkw » śr lis 03, 2010 19:31

spanky pisze:do jakich obrotow jest zadane to 1,25 ?
masz logi dynamiczne bloku 011 ?
a moze wskaznik przeklamuje ?
w całym zakresie? :) przy koncu jest około 1,2? czy tyle samo?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: bradley » śr lis 03, 2010 21:58

Tyle mam w peaku, pozniej spada do ok 1,15 i do 1,1


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: arturkw » śr lis 03, 2010 22:00

bradley pisze:Tyle mam w peaku, pozniej spada do ok 1,15 i do 1,1
a u siebie masz ori turbinke czy jak?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

lobot25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 16, 2010 00:58
Lokalizacja: zambrow
Kontakt:

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: lobot25 » śr lis 03, 2010 22:52

cos mi sie wydaje ze wskaznik troszke zaduzo ładuje :) a jesli to prawda to krotkie zycie twojego turbo szybko wirniczek poleci w kosmos .
Lecz pamietaj jedno jak padnie turbo .tzn jesli urwie wirnik jak najszybciej do mechanika nie jezdzij chociaz autem w takim stanie bo mozesz poniesc dodatkowe koszta w postaci remontu silnika .
OGOLNIE TO PRZEROBIELM TROCHE TEGO TEMATU MAM TEZ 1Z :))15XKM NARAZIE ALE NIEDLUGO DALEJ W GORE
POZDRO



czołgi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lis 03, 2010 18:25

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: czołgi » śr lis 03, 2010 23:30

spanky pisze:do jakich obrotow jest zadane to 1,25 ?
przy końcu jest 1,2
spanky pisze:a moze wskaznik przeklamuje ?
wczesniej wskaźnik pokazywał 0,85 czyli tyle ile powinno dmuchać.
arturkw pisze:w całym zakresie? :) przy koncu jest około 1,2? czy tyle samo?
przy samym końcu jest około 1,2 bara.
bradley pisze:Tyle mam w peaku, pozniej spada do ok 1,15 i do 1,1
przy jakich obrotach masz te cisnienia i gdzie robiles softa?
lobot25 pisze:cos mi sie wydaje ze wskaznik troszke zaduzo ładuje :) a jesli to prawda to krotkie zycie twojego turbo szybko wirniczek poleci w kosmos .
tez mi sie tak wydaje dlatego chce co nie co sie dowiedzieć moze ktos z tunerow sie wypowie bo wiem ze to czyta na pewno evo mirass rob goodhope i inni :)



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Re: 1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: goodhope » czw lis 04, 2010 10:32

nie panikuj

Regulator ciśnienia masz pod prawą stopą. To ty decydujesz jak często z maksymalnego ciśnienia korzystasz.
Te sprężarki są naprawdę pancerne.
Dowodem tego jest choćby to, że ciągle się kręci.
Znajdź jakiekolwiek VGT, które bez dotykania chodzi kilkanaście lat ?

Jeśli nawet się skończy to co z tego ?
To już jest wiekowe auto z wiekowym silnikiem i równie wiekowym osprzętem.
Baw się póki możesz... i masz czym ;)

padnie ?
...bo starość ją posunie.
Wygospodarujesz dwie dniówki i kupisz sobie na allegro inną. (wolałbym zajechać 3 używki niż jedną regenerowaną :)



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: bradley » pt lis 05, 2010 11:45

czołgi,

tak to wyglada wyzej
3255 2060.4 2101.2 51.8
3402 2050.2 2070.6 57.8
3507 2050.2 2050.2 57.8
3612 2040.0 2019.6 56.6
3696 2029.8 2009.4 54.2
3759 2029.8 2029.8 53.8
3822 2019.6 2050.2 55.8
3885 2019.6 2009.4 56.2
3927 2009.4 2019.6 56.2
3990 2009.4 2009.4 57.0
4032 1999.2 2009.4 58.2
4074 1989.0 1999.2 59.8

Ta sprezarka jest pancerna. Przezyla przeladowania (powyzej 1,5bar) nie wiadomo w zasadzie ile bylo bo samochod w notlaufa nie wchodzil (1 i 2 bieg). Po zmianie n75 problem ustal.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

czołgi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lis 03, 2010 18:25

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: czołgi » pt lis 05, 2010 12:08

dzieki wielkie a powiedz mi jaka moc uzyskałes? i moment obrotowy masz jakis wykresik?



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: arturkw » pt lis 05, 2010 12:12

bradley pisze:tak to wyglada wyzej
3255 2060.4 2101.2 51.8
3402 2050.2 2070.6 57.8
3507 2050.2 2050.2 57.8
3612 2040.0 2019.6 56.6
3696 2029.8 2009.4 54.2
3759 2029.8 2029.8 53.8
3822 2019.6 2050.2 55.8
3885 2019.6 2009.4 56.2
3927 2009.4 2019.6 56.2
3990 2009.4 2009.4 57.0
4032 1999.2 2009.4 58.2
4074 1989.0 1999.2 59.8
jestem ciekawy tego wątku ale nie ogarniam tych cyferek :) mozesz jaśniej troszkę wiem ze chodzi o mbar wartości i widze jak sie zmniejsza ciśnienie tylko jak to przeliczyć?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Re: 1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: bradley » pt lis 05, 2010 14:29

czołgi pisze:dzieki wielkie a powiedz mi jaka moc uzyskałes? i moment obrotowy masz jakis wykresik?
Tylko 125KM 288Nm, wykres jest w dziale z wykresami po 216. To jeszcze bylo przed zmiana kolektora ssacego, zaslepieniem EGRa i wymiana sprzegla (ktora chyba dala dupohamowne odczucie lepszego przyspieszenia).
Jak sie sprezarka wysra to moze zmienie na jakas T24 bo nie chce mi sie bawic w instalacje VNT ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: RSRoss » pt lis 05, 2010 17:27

Cześć ja mam od roku 1.25 bara i 216. Wykres wyszedł taki:

http://magazyn.dnx.pl/audi/1Z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

(po wymianie N75 wykres się wyrównał nie ma takiego spadku po max momencie i moc podskoczyła do 124. Udało się uzyskać 130 km ale wybrałem wariant 121 ale za to płaski przebieg między 3 a 4 tyś obr)

Olej zmieniam co 9000, daje w palnik tylko jak silnik się dogrzeje, po ostrej jeździe chłodzę turbinę. Nic złego się nie dzieje, a często korzystam z max mocy zaskakując kierowców w nowych zabawkach :P
W związku ze wzrostem osiągów przytrafiły sie 2 problemy - nie wytrzymały stare poduszki skrzyni i strzelił wąż w dolocie.

pozdr



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1.9 tdi 1z po chipie, cisnienie 1,25 nie za duzo?

Post autor: arturkw » pt lis 05, 2010 21:56

RSRoss, ładny wykres a te 115 koni i 270 niutonów to po samych 216? czy to juz jakis maly sofcik byl?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości