Strona 1 z 1

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: śr paź 27, 2010 01:11
autor: strikez
Witam. Moj problem dotyczy przekladki turbo. Wszystko zaczelo sie od tego ze turbo zaczelo srac olejem na zewnatrz ( 1l na 1000km ) a nadazyla sie okazja kupienia okazyjnie audi a6 c5 angola w tdi :), wiec dlugo nie myslac turbo z a6 1.9tdi 110km polecialo do golfa mk4 110km. Co zauwazylem w golfie turbo bylo zintegrowane z kolektorem natomiast audi calkowicie rozbieralne ( dobre na mody w przyszlosci :) ) po zamontowaniu okazalo sie ze turbo siedzi calkiem na innej wysokosci i pod innym katem ( do glowy mi nie przyszlo sprawdzic przed... ). I tak oto ani waz od filtra powietrza ani od intercoolera nie pasuje - chociaz to najmniejszy problem. Problemem okazaly sie weze oleju do trubo... Ten cienki i dlugi udalo sie spasowac mi, natomiast gruby i krotki wogole nie pasowal. Poszukalem i kupilem taki ktory teoretycznie powinien pasowac. Katami pasowal ale zabraklo ok 1cm zeby go skrecic z drugiej strony. I za cholere nic pasujacego znalesc nie moge... Ktos ma jakies sugestie gdzie dorobic , kupic , od czego pasuja nie pasujace mi weze i przewody ?

zapomnialem dodac ze wydech tez nie pasuje do turbo , ani kat zagiecia by przystawic chociaz a nie mowiac juz o mocowaniach srob...

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: śr paź 27, 2010 08:49
autor: Cinek
taniej bedzie kupić jeszcze jedno turbo niż wszystkie węże, rurki i przerabiać wydech. przecież na oko widać że turbo z dzielonym kolektorem jest inne niż z całym :bajer:

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: śr paź 27, 2010 10:49
autor: cowboy
strikez, musisz kupić turbine ze zintegrowanym kolektorem !!

szukaj z golfa lub podobnych (leon, octawia) 110KM alby tych z silnikami 130 lub 150KM , bedziesz miał od razu mocniejszą turbinę

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: śr paź 27, 2010 11:17
autor: Kaktus_dj
ja tez miałem taki błąd i kupiłem z silnika wzdłużnego... ale u mnie to podłączyłem i latało.
zasilanie oleju po przekrzywieniu rurki pasował
spływ oleju został zrobiony nowy
rura z puszki powietrza była swobodnie nigdzie nie przykręcona do bloku wiec też udało się z nią jeździć
co do wydechu to flanszę wyciąłem i przespawałem pod innym kontem by pasowało.
Więc da radę;)
zabawę miałem.. ale w przeciwnej kolejności jak mi przyszło turbo z ARL.. trzeba było wracać do wersji pierwotnej

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: czw paź 28, 2010 14:43
autor: strikez
nowe turbo nie wchodzi w gre. tylko modyfikacje.

zrobilem zdjecia i co widze ten grubszy stalowy przewod dociera do egr, wiec jesli wiedza mnie myli to moge go wyrzucic i zaslepic w obu miejsach ?

Obrazek

Obrazek

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: czw paź 28, 2010 14:56
autor: Dario84
Kup sam kolektor od poprzeczniaka i przełóż turbo, tak będzie najprościej.

Lub nawet do starego kolektora przełóż środek z nowego turbo (kora + część zimna).

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: czw paź 28, 2010 19:05
autor: strikez
turbo jak pisalem bylo zintegrowane z kolektorem wiec pkt 1 nie wchodzi w gre. pkt 2 tez nie bo nie zamierzam turba rozbierac.

Ponawiam pytanie z EGR ?

Re: [mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: czw paź 28, 2010 22:07
autor: Cinek
strikez pisze: Ponawiam pytanie z EGR ?
zaślepić

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: czw paź 28, 2010 22:17
autor: strikez
czyli problem zlikwidowany. zostal tokarz :) jesli wyjda dalsze komplikacje z pozostalymi czesciami dam znac. pozdrawiam :)

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: czw paź 28, 2010 23:14
autor: yanosho
strikez pisze:po zamontowaniu okazalo sie ze turbo siedzi calkiem na innej wysokosci i pod innym katem ( do glowy mi nie przyszlo sprawdzic przed... )

stary szacun!!!

[mk4 TDI] nic nie pasuje po wymianie Turbo z Audi a6 c5

: pt paź 29, 2010 08:44
autor: Dario84
Twoja sprawa ale odkręcić parę śrubek i przełożyć środek do drugiego kolektora to chyba nie problem (tylko trzeba uważać bo były 2 rodzaje kierownic spalin, trzeba porównać czy są takie same z wyglądu).