Strona 1 z 2

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: ndz paź 24, 2010 20:47
autor: admin911
Witam

Z ciekawości nurtuje mnie czy mogę przełożyć arl lub asz do ahf i zostawić skrzynie 5(model skrzyni ebf juz z kołem jednomasowym i g60sprzęgłem) z ahfa?
Wiadomo że rozmiar przeważnie w arl i asz jest 240 zamachu, ale koszta większe i półosie inne też.
Jeśli tak czy wszystko było by bardziej p&p gdy skrzynia zostanie ta sama?
Co wy na to?

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: ndz paź 24, 2010 21:34
autor: wesol
bylo na forum o tego typu swapach trzeba tylko poszukac. Skoro ludziska zakladaja do AHFa skrzynie 6 begowe od ASZ itp to i w druga strone tez powinno sie dać. Skrzynia od AHFa z całą resztą łącznie z rozrusznikiem oczewiscie bo wchodzi w dzwon.

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: pn paź 25, 2010 14:21
autor: admin911
wesol - szukałęm ale nikt tego nie opisywał czy musiał cosik przerabiać ,raz pisałem do zabba88 na priv ale nie dostalem odp :/ ale za to teraz dostałęm odp :) i wielkie dzieki zabba

no to się cieszę że taka opcja się uda , nie chce przechodzić na dwumas, tak się zastanawiam czy właśnie moj ic nie jest taki sam jak w arl, przelot juz siedzi 2,5cala kwasówka , dolot też mam z arl , turbo od asz w drodze, szybkozłączke też mam, więc jak narazie to pokatuje silnik ahf jak już będzie źle z tą jednostką zrobię swapa np asz :) z góry dzięki za szybką odp

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: pn paź 25, 2010 14:29
autor: admin911
mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie, czy może mi ktoś powiedzieć która głowica jest trwalsza, jak wiadomo wszystkie są z dural aluminium ale nowsze są bardziej wysilane tzn wiekszy cięższy wałek(siły nacisku na pompowtryski) lub i dwa wałki i to wszystko napręża w jakiś sposób głowicę i w owe skutki często słyszę o mikro pęknięciach, wiem że niektórzy zostawali przy pompach vp ze starą głowicą, myslę przy pierwszym lepszym wydmuchaniu uszczelki myślę użyć śrub ARP(podobno trzymają mocniej o 40% nić orginalne) są mniej podatne na rozciąganie, ale czy jak już zrobie tak fajnie to czy nie odbije się to tymi pęknięciami? co myślicie?

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: pn paź 25, 2010 16:16
autor: caro86wlkp
jak będzie wysokie EGT to żadna głowica nie wytrzyma długo. podobno PD mają większą pojemność cieplną

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: pn paź 25, 2010 16:19
autor: siaralfc
caro86wlkp pisze:podobno PD mają większą pojemność cieplną
ano.

admin911,
pakuj PD na big T i nie przejmuj się głowicą, upalaj z głową to nic się nie stanie

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: pn paź 25, 2010 20:09
autor: matgym
A czy w przypadku swapa AJM na ARL tez będzie tyle rzeźbienia? Czy bardziej P&P wszystko poleci ? :)

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: wt paź 26, 2010 07:16
autor: wesol
tu juz nie potrzebny swap calego silnika tylko podzespolow. Tu nawet nie trzeba sie sugerowac ARLem. Poprostu zakladasz wieksze turbo, ewnetualnie wtryski( zalezy w jaka moc celijesz) no i obowiazkowo duzy FMIC by ta inwestycja miala sens. Na koniec remap i smigasz.

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: wt paź 26, 2010 18:01
autor: matgym
wesol a jesli chodzi o sama konstrukcje silnika to czy ajm nie jest ogolnie slabszy? Tu chodzi jedynie o osprzet?

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: wt paź 26, 2010 20:41
autor: spawacz
Slupki i glowice te same , pompki inne , turbo inne, ecu inny , walek??? katy i wzniosy tego nie wiem.

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: wt paź 26, 2010 23:54
autor: yanosho
spawacz pisze:Slupki i glowice te same ,
bzdura AJM to inna bajka w porównaniu do ASZ/ARL

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: śr paź 27, 2010 18:07
autor: caro86wlkp
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=164" onclick="window.open(this.href);return false;
porównanie paru silników PD wg numerów części z etki

[mk4 ]Swap arl/asz do ahf

: śr paź 27, 2010 18:43
autor: wesol
napewno sa roznice miedzy Pdkami slabszymi jak 90, 100 czy 115 Km a 130 i 150. Masters mial dlubnietego tego slabszego PD na prawie 400 koni z duzymi modami oczewiscie i wal nie dal rady ale po przejsciu na bloka od 130 Konnej wersju juz spokojnie smigal. Kolesia mam co pracuje w Norwegii w VW oraz drugiego co pracuje w biórze projektowym w Wolfsburgu i mowili ze wytrzymalosc walow jest ponad dwukrotna a i samo wywazenie jest do 8-9 tys obr zalezy jaki silnik. Zreszta tez studiowalem na polibudzie wiec conieco tez liznalem. 130 a 150 to w sadzie te same silniki a roznice w IC czy turbo to w zasadzie osprzet ktory sie wymienia wiec nie powinno sie tego brac pod uwage.