Montaż turbiny BRD do AFN\1Z awx...
: pt paź 15, 2010 20:46
j.w jak wiadomo turbo brd podchodzi pod kolektor od afna i pasuje p&p do silników afn\asv\1z i innych podobnych, jednak co potrzeba jeszcze do jej montazu? DP z czego? jak jest z kanaliza? ori dolot do filtra powietrza z czego podchodzi?
MONTAŻ, ZEBRANE INFO Z KAŻDEJ ZE STRON:
Jako że wszystko najważniejsze zostało powiedziane co do montażu turbo BRD zebrałam to w 1 całość i wklejam opis montażu turbo BRD do silnika 1Z w AFN jest prawie tak samo tylko różnice są w początku wydechu i spływie ale o tym potem, na razie zajmijmy się silnikiem 1Z. co potrzebne do montażu:
-początek wydechu AFN
-turbina BRD oczywistość
-kolektor wydechowy dzielony (afn,awx…)
-zestaw uszczelek metalowych
-spływ oleju z afn,awx plus nypel(króciec gwintowany) nypel/króciec gwintowany o numerze N908 371 01 z ASO 18zł ( wskazówka fahoo)
-kwestia połączenia dolotu z filtra do TURBO i tu jest kilka możliwości, można zrobić tzn hybrydowy dolot używając komponentów z innych aut marki VW ale najprostszym rozwiązaniem będzie przerobić nieco ori dolot z 1Z a mianowicie trzeba rzeźbić z fagumitu(wąż olejoodporny) (fi 45) i starą rurę plastikową(ori dolot 1Z) co miała bezpośrednie podłączenie do turbo) poucinać uszy na śruby i troszkę go pod szlifować kątówką żeby naciągnąć fagumit. I sprawa dolotu z filtra załatwiona, teraz kwestia wylotu powietrza z TURBO do IC tutaj jest o tyle prosto ze można zastosować redukcje z allegro z fi45 na fi51 i po kłopocie, chociaż 1 osobie z forum udało się naciągnąć ori gume (silne dłonie ), czyli kwestia montażu TURBO dolotu i wylotu załatwiona, jeżeli chodzi o dopływ oleju to można ori dopływ nagiąć i pasuje, lecz jeżeli chodzi o spływ to musimy się się zaopatrzyć w spływ oleju z AFN lub AWX i kupić w aso nypel część o numerze N908 371 01 18zł w ASO ( wskazówka fahoo). W 1Z zostaje nam jeszcze połączyć wydech tutaj musimy mieć początek wydechu z AFN,awx… i połączyć to z reszta wydechu. I włala kwestia przejścia z WG na VNT i wgrania softu z AFN pomijam bo to osobna dyskusja
MONTAŻ, ZEBRANE INFO Z KAŻDEJ ZE STRON:
Jako że wszystko najważniejsze zostało powiedziane co do montażu turbo BRD zebrałam to w 1 całość i wklejam opis montażu turbo BRD do silnika 1Z w AFN jest prawie tak samo tylko różnice są w początku wydechu i spływie ale o tym potem, na razie zajmijmy się silnikiem 1Z. co potrzebne do montażu:
-początek wydechu AFN
-turbina BRD oczywistość
-kolektor wydechowy dzielony (afn,awx…)
-zestaw uszczelek metalowych
-spływ oleju z afn,awx plus nypel(króciec gwintowany) nypel/króciec gwintowany o numerze N908 371 01 z ASO 18zł ( wskazówka fahoo)
-kwestia połączenia dolotu z filtra do TURBO i tu jest kilka możliwości, można zrobić tzn hybrydowy dolot używając komponentów z innych aut marki VW ale najprostszym rozwiązaniem będzie przerobić nieco ori dolot z 1Z a mianowicie trzeba rzeźbić z fagumitu(wąż olejoodporny) (fi 45) i starą rurę plastikową(ori dolot 1Z) co miała bezpośrednie podłączenie do turbo) poucinać uszy na śruby i troszkę go pod szlifować kątówką żeby naciągnąć fagumit. I sprawa dolotu z filtra załatwiona, teraz kwestia wylotu powietrza z TURBO do IC tutaj jest o tyle prosto ze można zastosować redukcje z allegro z fi45 na fi51 i po kłopocie, chociaż 1 osobie z forum udało się naciągnąć ori gume (silne dłonie ), czyli kwestia montażu TURBO dolotu i wylotu załatwiona, jeżeli chodzi o dopływ oleju to można ori dopływ nagiąć i pasuje, lecz jeżeli chodzi o spływ to musimy się się zaopatrzyć w spływ oleju z AFN lub AWX i kupić w aso nypel część o numerze N908 371 01 18zł w ASO ( wskazówka fahoo). W 1Z zostaje nam jeszcze połączyć wydech tutaj musimy mieć początek wydechu z AFN,awx… i połączyć to z reszta wydechu. I włala kwestia przejścia z WG na VNT i wgrania softu z AFN pomijam bo to osobna dyskusja