1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
: śr wrz 08, 2010 10:33
Pytanie dla bardziej doświadczonych tunerów i nie tylko. Postaram się na swój sposób wytłumaczyć o co mi chodzi.
Bardzo często zdarzają się przypadki, że ktoś z serii np. AFN, wyciągnie 145KM, a zdarza się tak, że niektórzy nie umieją przekroczyć 130KM. Tuner daje więcej koksu i powietrza, pojawia się tylko dym i kucy nie przybywa, nawet jak dmuchnie jeszcze więcej dym nie znika. Więc musi zdjąć znowu z każdego po trochę, żeby podaremnie nie dmuchać i podlewać, jak przybywa tylko marne 3KM przy dymie. W tym przypadku można by było zwalić np. na wtryski.
Ale co, jak...?
Do czego zmierzam... pytanie czysto teoretyczne.
Jak ktoś włożył sprawdzone wtryski, większe turbo, wydajniejszą pompę, IC i mase innych drobnych rzeczy poprawiających sprawność i np. nie uzyskał mocy, którą chciał osiągnąć. A np inni, na tym samym osprzęcie, uzyskali tą moc, bez większego wysiłku i bez dymu. A u Ciebie przy dużo mniejszej mocy, pojawia się poddymianie i obojętnie czy dmuchasz 1bar, 1,2 czy 1,3 bara dalej dymi. Co ma jeszcze na to wpływ? Mogą to być popychacze, ogólnie słaba kompresja, silnik w złej kondycji, ale to tylko moje przypuszczenie. Co jest najczęstrzą przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Bardzo często zdarzają się przypadki, że ktoś z serii np. AFN, wyciągnie 145KM, a zdarza się tak, że niektórzy nie umieją przekroczyć 130KM. Tuner daje więcej koksu i powietrza, pojawia się tylko dym i kucy nie przybywa, nawet jak dmuchnie jeszcze więcej dym nie znika. Więc musi zdjąć znowu z każdego po trochę, żeby podaremnie nie dmuchać i podlewać, jak przybywa tylko marne 3KM przy dymie. W tym przypadku można by było zwalić np. na wtryski.
Ale co, jak...?
Do czego zmierzam... pytanie czysto teoretyczne.
Jak ktoś włożył sprawdzone wtryski, większe turbo, wydajniejszą pompę, IC i mase innych drobnych rzeczy poprawiających sprawność i np. nie uzyskał mocy, którą chciał osiągnąć. A np inni, na tym samym osprzęcie, uzyskali tą moc, bez większego wysiłku i bez dymu. A u Ciebie przy dużo mniejszej mocy, pojawia się poddymianie i obojętnie czy dmuchasz 1bar, 1,2 czy 1,3 bara dalej dymi. Co ma jeszcze na to wpływ? Mogą to być popychacze, ogólnie słaba kompresja, silnik w złej kondycji, ale to tylko moje przypuszczenie. Co jest najczęstrzą przyczyną takiego stanu rzeczy ?