Strona 1 z 4

dobry pomysł???GT20,230,11

: sob lip 24, 2010 20:58
autor: Byku21
Mam do Was pytanie czy to dobry pomysł,czy przesadzony...Silnik to AFN po samym programie jak na razie takim delikatnym 135KM 300Nm...Turbo kupione GT20,pompa 11,wtryski pod znakiem zapytania 230 lub 260,FMIC,sprzęgło vr,jednomas i co jeszcze zrobić,żeby to polatało trochę???Wytrzyma silnik pod takie mody czy trochę przesadzone????

: sob lip 24, 2010 21:07
autor: wronek1
silnik wytrzyma , jak ktos to ladnie zestroi to nie bedzie problemu :)
dodalbym do tego przelot i bedzie Lala :bigok:

: sob lip 24, 2010 22:20
autor: Passat944
Byku21 pisze:żeby to polatało trochę
Ile znaczy trochę ? U mnie niecałe 10-15 tyś na podobnym setupie wytrzymał i wydmuchało uszczelkę. Jak dobrze przygotujesz motor to wytrzyma dłużej ale nie zapominaj, że te silniki są już wiekowe i mimo wszelkim mitom sporo nie wytrzymają :)

: sob lip 24, 2010 22:34
autor: Byku21
Trochę to myślę o co najmniej 60-80kk bez żadnych przygód większych...

: sob lip 24, 2010 22:40
autor: caro86wlkp
Byku21 pisze:wtryski pod znakiem zapytania 230 lub 260
przy gt20 230 starczą, większych nie ma sensu
Passat944 pisze:U mnie niecałe 10-15 tyś na podobnym setupie wytrzymał i wydmuchało uszczelkę.
normalny objaw jak jest za wysokie EGT
Passat944, a wskaźnik EGT to masz?
Byku21 pisze:Wytrzyma silnik pod takie mody czy trochę przesadzone????
jak będzie program bezdymny to będzie jeździć

: sob lip 24, 2010 22:52
autor: arwam
Passat944,

jesli kierownik jest rozgarnięty to wbrew pozorom wytrzymają i to dość sporo oczywiście przy dobrze zrobionym sofcie

: sob lip 24, 2010 23:02
autor: caro86wlkp
no i bez długiej jazdy z vmax, bo tak to nawet seryjny tdi wyzionie ducha

: ndz lip 25, 2010 10:25
autor: jaro789
a co myślicie o korbach?
gt 20 potrafi dmuchnąć jak na afn
wtryski pakuj 260 będzie rezerwa

: ndz lip 25, 2010 11:14
autor: Adamm
jaro860929, na kij mu 260? jesli ten silnik dobrze znosi do 200 koni a pozniej trzeba delikatnie uzytkowac?

: ndz lip 25, 2010 11:48
autor: arwam
Adamm,

ja bym wolał użytkować sprzę który ma spore rezerwy a nie wszystko dobrane na styk.
co nie znaczy że np 230-tki będą złe.
choć myślę że z pompą 11mm 260-tki by tak nie dymiły przy mocy powiedzmy 220KM jak np 230-stki.
jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
bo o TDI trochę jeszcze muszę się nauczyć.
gdyby to miałby być silnik dla mnie pakowałbym 260-tki. i pompę przynajmniej 11mm albo najlepiej 12mm i wtedy to ładnie zestroić postarać się zrobić od 2500rpm w miarę płasko moment obrotowy przy możliwie jak najmniejszej ilości dymu

: ndz lip 25, 2010 12:02
autor: caro86wlkp
216 przy pompie 11 starczają na około 180km to na 200km chcecie już pakować 260?
do ilu koni starczają 230 przy pompie 11?

: ndz lip 25, 2010 12:08
autor: przemekkum
moim zdaniem 220 kuca powinny wydolic te dwieścietrzydziestki

: ndz lip 25, 2010 12:41
autor: arwam
caro86wlkp, czyt post powyżej.
wolałbym mieć sprzęt z zapasem możliwości żeby nawet jak mi się moc znudzi to tylko wtedy poprawić soft i już można się znów cieszyć większą ilością koników pod maską. a nie znów wymieniać bo to wtedy jest kosztowne. a używane wtryskiwacze bardzo mocno tracą na wartości to już nawet nie jest -100 czy -200zł tylko zwykle około -40 czy -50% wartości. to już trochę sporo jest.
ale ja też nie jestem nie omylny i mogę się w tej kwestii mylić dlatego myślę że będzie najlepiej poczekać aż się ktoś oblatany w Kwestii programowania i zmian wtryskiwaczy i turbin wypowie

: ndz lip 25, 2010 13:55
autor: jaro789
może i fakt 260 to przerost formy nad treścią
w tym silniku więcej jak 220 sie nie robi
wiec i zakładanie 260 to dużo

do tego uwolnić wydech, dobry fimc i będzie grało