Strona 1 z 3

Swap ECU+216+turbo

: sob lip 10, 2010 19:59
autor: ryszkens
Mam propozycje zamienić się z mojego ori ALH klamorami na klamory też z ALH, ale po modzie, podobno robione u Łysego:
- ECU
- turbo
- wtryski 216

W sumie dało to podobno w okolicach 150KM

Pytanie, czy warto, tzn czy taki kit będzie u mnie działać tak samo dobrze?

: sob lip 10, 2010 20:36
autor: wesol
teoretycznie tak mozna zrobic ale jak wiadomo stroi sie auto indywidualnie ( choc sa tez chiptunerzy co wgrywaja uniwersalne mapy i jakos ludziska jezdza). Jesli twoje auto zdrowe i tamtego fosci atakze to mozesz na probe graty podmienic i sprawdzic czy idzie lepiej. Podmien ECU oraz wtryski bo wyglada na to ze turbo zostalo seryjne wiec nie widze sensu przemieniac.

: ndz lip 11, 2010 10:45
autor: sagon
ryszkens pisze:Pytanie, czy warto, tzn czy taki kit będzie u mnie działać tak samo dobrze?
Są na to duuże szanse,jeżeli Twój silnik jest w dobrej kondycji,to nawet przesądzone.

: ndz lip 11, 2010 18:54
autor: jaaano
Pozostaje jeszcze podmiana imobilajzera :chytry:

: ndz lip 11, 2010 19:25
autor: korfanty
jaaano pisze:Pozostaje jeszcze podmiana imobilajzera :chytry:
Nic nie musi podmieniać - adaptacja sterownika i po sprawie.

: ndz lip 11, 2010 20:03
autor: sagon
korfanty pisze:adaptacja sterownika i po sprawie.
Dokładnie,5 minut roboty.

: ndz lip 11, 2010 22:16
autor: Cinek
nie u łysego, tylko uysego, i nie podobno ale na pewno :bajer: i w okolicach 150 to troche więcej. z tym że turbo musisz sobie zorganizować, bo z tego co wiem nie jest przedmiotem ewentualnej zamiany. albo większe ARL albo jakaś hybryda

: śr lip 14, 2010 18:17
autor: phanteon
Witam

Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.

Potem czas na 216tki plus hybryda arl w mojej muszli (500zł u turbo bogdana) oraz pompa podawcza co by pompki 11 nie kupować za chorą kasę. Ma być 180 z kawałkiem.

Myślę, że do swojego set up'u zaplanuj IC - bo zabraknie powietrza.

: śr lip 14, 2010 22:56
autor: Cinek
phanteon pisze:Witam

Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.

Potem czas na 216tki plus hybryda arl w mojej muszli (500zł u turbo bogdana) oraz pompa podawcza co by pompki 11 nie kupować za chorą kasę. Ma być 180 z kawałkiem.

Myślę, że do swojego set up'u zaplanuj IC - bo zabraknie powietrza.
ja tam sie nie znam za bardzo na tych całych dieslach, ale mówisz że IC da 15-20 KM tak po prostu ? może i ja se jakiś większy założe.

: śr lip 14, 2010 23:01
autor: twromek
Cinek, może chodziło o to, że phanteon ma jakiś lajtowy program żeby nie puchło, a po zmianie IC da jakiś konkretniejszy. Bo innej odpowiedzi nie widzę zbytnio.

: śr lip 14, 2010 23:05
autor: yanosho
phanteon pisze:Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.
na seryjnej suszarce z ALH POWODZENIA :bajer:

: czw lip 15, 2010 17:07
autor: ryszkens
korfanty pisze:Nic nie musi podmieniać - adaptacja sterownika i po sprawie.
Tak, spodziewałem się tego. Ale skoro piszecie, że trwa to chwila to świetnie

A co z radiem + CD? Mam wmontowane fabrycznie i nie potrzebuje kodów jeśli odłącze aku. Pewnie będzie trzeba coś przekodować co nie?
Cinek pisze:nie u łysego, tylko uysego, i nie podobno ale na pewno :bajer: i w okolicach 150 to troche więcej. z tym że turbo musisz sobie zorganizować, bo z tego co wiem nie jest przedmiotem ewentualnej zamiany. albo większe ARL albo jakaś hybryda
Pewnie masz bardziej aktualne dane ode mnie. No zobaczymy. Jeśli gościu sie zdecyduje z turbo czy bez. Jeśli bez, to swap traci sens i dla mnie i dla niego. Czy może się mylę?

Przy okazji mam pytanie. Miałem okazję jeździć słabymi dieslami:
* mój - pełna seria ALH 90KM,
* Skoda '09 105KM
oraz mocniejszymi
* BMW 320d, e46 '05, ~180KM
* Golf IV Kombi, '01 ASZ+ ~170KM, Cinek.. znasz to auto

Zauważyłem, że w tym mocnych do ~2k obr/min praktycznie nic się nie dzieje, a po przekroczeniu magicznej granicy uczucia są porównywalne z uderzeniem kijem w plecy. Domyślam się, że ma to związek z dużym turbo i tym, że potrzebne jest więcej spali żeby nim szybciej obrócić. Do sedna.. czy jest możliwe napisanie programu tak, żeby lepiej zbierało się od dołu? Czy jest tak, że wymiana turbo na większe = większa turbodziura?

: czw lip 15, 2010 19:03
autor: phanteon
twromek pisze:Cinek, może chodziło o to, że phanteon ma jakiś lajtowy program żeby nie puchło, a po zmianie IC da jakiś konkretniejszy
Zgadł Pan
yanosho pisze:na seryjnej suszarce z ALH POWODZENIA :bajer:
Ale siedząc na drugi końcu kraju wiesz ile mi dmucha? Aktualnie 1.15 a graniczna wartość do przyjęcia to 1.25 - przecież to suszara taka sama jak z ASV, więc nie rozumiem tego "na suszarce ALH POWODZENIA".
Cinek pisze:ja tam sie nie znam za bardzo na tych całych dieslach
A ja tym bardziej - mówię co mi powiedział Zoltar - a z tego co mówił do tej pory wszystko się sprawdza.

Jak masz jakieś wątpliwości to na stronie soft-caru masz numer gg.
Cinek pisze:może i ja se jakiś większy założe.
Podobno +10 do lansu.

A wracając do tematu.
ryszkens pisze:Do sedna.. czy jest możliwe napisanie programu tak, żeby lepiej zbierało się od dołu?
Wszystko pewnie się da, ale pamiętaj, że jak będzie waliło momentem od dołu to zbieraj kasę na sprzęgło.

: czw lip 15, 2010 22:16
autor: Cinek
phanteon pisze:Ale siedząc na drugi końcu kraju wiesz ile mi dmucha? Aktualnie 1.15 a graniczna wartość do przyjęcia to 1.25 - przecież to suszara taka sama jak z ASV, więc nie rozumiem tego "na suszarce ALH POWODZENIA".
no to tak już bez żartów :
jednak troche sie znam, i wydaje mi sie że 1.25 nie wystarczy do 170 koni, a już na pewno nie wystarczy do takich koni porządnie wypasionych, które są dostępne razem z dość dużym momentem, bo pewnie koło 330-340. sam miałem w PD 150/350 i to przy dużym FMIC jaki mam, i uwierz mi turbo VNT15 miało dość, a takie właśnie masz. musi być większe bo odfrunie. poza tym na 216 to tak bardziej na 160 bym obstawiał, szczególnie w pompie 10, bo dodatkowa pompka pomoże, ale nie napompuje ciśnienia w sekcji
co do momentu, tak jak kolega wyżej mówi - od 1400 obrotów można dać w góre, ale kto zapłaci za cierpienia układu korbowo-tłokowego i sprzęgła to nie wiem.
a czwórka o której mówimy to ciężkie kombi, które ma prawdopodobnie turbo z ARLa, więc te 2 tyś to akurat w tym przypadku dobra opcja. turbodziura występująca pomiędzy 1600 a 1900 obrotów uważam że jest do przyjęcia - po prostu albo jedziesz wolno i pasi albo nie i wtedy i tak powyżej 2 tyś być musi :bigok:
phanteon pisze:Podobno +10 do lansu.
no i widzisz u ciebie przy tak małym turbulum temperatura w dolocie bedzie lawinowo wzrastać bez FMIC, więc to nie + 10 do lansu, ale -30* w dolocie. ale sensu nie ma sie rozwodzić nad tym, skoro masz fachowców co sie znają.
wracając do cyferek dużo też zależy od hamowni, no bo generalnie da sie zrobić tak żeby było ile chce tuningowiec :helm: