Swap ECU+216+turbo

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Swap ECU+216+turbo

Post autor: ryszkens » sob lip 10, 2010 19:59

Mam propozycje zamienić się z mojego ori ALH klamorami na klamory też z ALH, ale po modzie, podobno robione u Łysego:
- ECU
- turbo
- wtryski 216

W sumie dało to podobno w okolicach 150KM

Pytanie, czy warto, tzn czy taki kit będzie u mnie działać tak samo dobrze?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob lip 10, 2010 20:36

teoretycznie tak mozna zrobic ale jak wiadomo stroi sie auto indywidualnie ( choc sa tez chiptunerzy co wgrywaja uniwersalne mapy i jakos ludziska jezdza). Jesli twoje auto zdrowe i tamtego fosci atakze to mozesz na probe graty podmienic i sprawdzic czy idzie lepiej. Podmien ECU oraz wtryski bo wyglada na to ze turbo zostalo seryjne wiec nie widze sensu przemieniac.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lip 11, 2010 10:45

ryszkens pisze:Pytanie, czy warto, tzn czy taki kit będzie u mnie działać tak samo dobrze?
Są na to duuże szanse,jeżeli Twój silnik jest w dobrej kondycji,to nawet przesądzone.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » ndz lip 11, 2010 18:54

Pozostaje jeszcze podmiana imobilajzera :chytry:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » ndz lip 11, 2010 19:25

jaaano pisze:Pozostaje jeszcze podmiana imobilajzera :chytry:
Nic nie musi podmieniać - adaptacja sterownika i po sprawie.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lip 11, 2010 20:03

korfanty pisze:adaptacja sterownika i po sprawie.
Dokładnie,5 minut roboty.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz lip 11, 2010 22:16

nie u łysego, tylko uysego, i nie podobno ale na pewno :bajer: i w okolicach 150 to troche więcej. z tym że turbo musisz sobie zorganizować, bo z tego co wiem nie jest przedmiotem ewentualnej zamiany. albo większe ARL albo jakaś hybryda


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » śr lip 14, 2010 18:17

Witam

Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.

Potem czas na 216tki plus hybryda arl w mojej muszli (500zł u turbo bogdana) oraz pompa podawcza co by pompki 11 nie kupować za chorą kasę. Ma być 180 z kawałkiem.

Myślę, że do swojego set up'u zaplanuj IC - bo zabraknie powietrza.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr lip 14, 2010 22:56

phanteon pisze:Witam

Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.

Potem czas na 216tki plus hybryda arl w mojej muszli (500zł u turbo bogdana) oraz pompa podawcza co by pompki 11 nie kupować za chorą kasę. Ma być 180 z kawałkiem.

Myślę, że do swojego set up'u zaplanuj IC - bo zabraknie powietrza.
ja tam sie nie znam za bardzo na tych całych dieslach, ale mówisz że IC da 15-20 KM tak po prostu ? może i ja se jakiś większy założe.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » śr lip 14, 2010 23:01

Cinek, może chodziło o to, że phanteon ma jakiś lajtowy program żeby nie puchło, a po zmianie IC da jakiś konkretniejszy. Bo innej odpowiedzi nie widzę zbytnio.



Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » śr lip 14, 2010 23:05

phanteon pisze:Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.
na seryjnej suszarce z ALH POWODZENIA :bajer:



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryszkens » czw lip 15, 2010 17:07

korfanty pisze:Nic nie musi podmieniać - adaptacja sterownika i po sprawie.
Tak, spodziewałem się tego. Ale skoro piszecie, że trwa to chwila to świetnie

A co z radiem + CD? Mam wmontowane fabrycznie i nie potrzebuje kodów jeśli odłącze aku. Pewnie będzie trzeba coś przekodować co nie?
Cinek pisze:nie u łysego, tylko uysego, i nie podobno ale na pewno :bajer: i w okolicach 150 to troche więcej. z tym że turbo musisz sobie zorganizować, bo z tego co wiem nie jest przedmiotem ewentualnej zamiany. albo większe ARL albo jakaś hybryda
Pewnie masz bardziej aktualne dane ode mnie. No zobaczymy. Jeśli gościu sie zdecyduje z turbo czy bez. Jeśli bez, to swap traci sens i dla mnie i dla niego. Czy może się mylę?

Przy okazji mam pytanie. Miałem okazję jeździć słabymi dieslami:
* mój - pełna seria ALH 90KM,
* Skoda '09 105KM
oraz mocniejszymi
* BMW 320d, e46 '05, ~180KM
* Golf IV Kombi, '01 ASZ+ ~170KM, Cinek.. znasz to auto

Zauważyłem, że w tym mocnych do ~2k obr/min praktycznie nic się nie dzieje, a po przekroczeniu magicznej granicy uczucia są porównywalne z uderzeniem kijem w plecy. Domyślam się, że ma to związek z dużym turbo i tym, że potrzebne jest więcej spali żeby nim szybciej obrócić. Do sedna.. czy jest możliwe napisanie programu tak, żeby lepiej zbierało się od dołu? Czy jest tak, że wymiana turbo na większe = większa turbodziura?
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 17:10 przez ryszkens, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » czw lip 15, 2010 19:03

twromek pisze:Cinek, może chodziło o to, że phanteon ma jakiś lajtowy program żeby nie puchło, a po zmianie IC da jakiś konkretniejszy
Zgadł Pan
yanosho pisze:na seryjnej suszarce z ALH POWODZENIA :bajer:
Ale siedząc na drugi końcu kraju wiesz ile mi dmucha? Aktualnie 1.15 a graniczna wartość do przyjęcia to 1.25 - przecież to suszara taka sama jak z ASV, więc nie rozumiem tego "na suszarce ALH POWODZENIA".
Cinek pisze:ja tam sie nie znam za bardzo na tych całych dieslach
A ja tym bardziej - mówię co mi powiedział Zoltar - a z tego co mówił do tej pory wszystko się sprawdza.

Jak masz jakieś wątpliwości to na stronie soft-caru masz numer gg.
Cinek pisze:może i ja se jakiś większy założe.
Podobno +10 do lansu.

A wracając do tematu.
ryszkens pisze:Do sedna.. czy jest możliwe napisanie programu tak, żeby lepiej zbierało się od dołu?
Wszystko pewnie się da, ale pamiętaj, że jak będzie waliło momentem od dołu to zbieraj kasę na sprzęgło.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw lip 15, 2010 22:16

phanteon pisze:Ale siedząc na drugi końcu kraju wiesz ile mi dmucha? Aktualnie 1.15 a graniczna wartość do przyjęcia to 1.25 - przecież to suszara taka sama jak z ASV, więc nie rozumiem tego "na suszarce ALH POWODZENIA".
no to tak już bez żartów :
jednak troche sie znam, i wydaje mi sie że 1.25 nie wystarczy do 170 koni, a już na pewno nie wystarczy do takich koni porządnie wypasionych, które są dostępne razem z dość dużym momentem, bo pewnie koło 330-340. sam miałem w PD 150/350 i to przy dużym FMIC jaki mam, i uwierz mi turbo VNT15 miało dość, a takie właśnie masz. musi być większe bo odfrunie. poza tym na 216 to tak bardziej na 160 bym obstawiał, szczególnie w pompie 10, bo dodatkowa pompka pomoże, ale nie napompuje ciśnienia w sekcji
co do momentu, tak jak kolega wyżej mówi - od 1400 obrotów można dać w góre, ale kto zapłaci za cierpienia układu korbowo-tłokowego i sprzęgła to nie wiem.
a czwórka o której mówimy to ciężkie kombi, które ma prawdopodobnie turbo z ARLa, więc te 2 tyś to akurat w tym przypadku dobra opcja. turbodziura występująca pomiędzy 1600 a 1900 obrotów uważam że jest do przyjęcia - po prostu albo jedziesz wolno i pasi albo nie i wtedy i tak powyżej 2 tyś być musi :bigok:
phanteon pisze:Podobno +10 do lansu.
no i widzisz u ciebie przy tak małym turbulum temperatura w dolocie bedzie lawinowo wzrastać bez FMIC, więc to nie + 10 do lansu, ale -30* w dolocie. ale sensu nie ma sie rozwodzić nad tym, skoro masz fachowców co sie znają.
wracając do cyferek dużo też zależy od hamowni, no bo generalnie da sie zrobić tak żeby było ile chce tuningowiec :helm:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości