[1.9TD] Porozmawiajmy o Dużych modyfikacjach
: wt cze 15, 2010 16:09
Witam szanowne grono.Ślędzę forum od dłuższego czasu, jednak teraz dopiero znalazłem temat, który nie jest wyczerpująco opisany.
Sam temat mojego posta trochę ubarwiony by przyciągał uwagę
Do rzeczy:
Posiadam golfa 3 z silnikiem 1.9TD, który dzięki forum zysakał nowe życie. W obecnym stanie posiada:
-Chłodnicę paliwa, nie wiem co daje ,ale miałem z rozbitego a4 w 2.0 TDI wójka.
-boost pin.
-MBC a co za tym idzie turbo zregenerowane (kkk03) na lepszych łożyskach (jakieś japońskie).Dzięki nim ciśnienie bezpiecznie
mogłem ustawić na 1.4 Bar'a. Wiadomo z wszkaznikiem boost'a.
-dawka.
-Ulepszona pompa. Szykuje Gov'moda póki co powiększenie kanałów, polerka.
-IC i wlot na masce na jego chłodzenie.
-Pozbawiony EGR'a dolot, oraz wyczyszczony kolektor ssący (normalnie węgiel przez to świństwo tam się zbierał).
-Za przeróbkami poszło mocniejsze sprzęło i hamulce.
Obecnie stoję przed następującymi problemami.
1. Wymiana wydechu - słyszałem, czytałem - nie pamiętam ,że najlepszy wydech pod turbo można uzyskać poprzez zespawanie
kolanek z kwasówki po kątem 45* (w taki kształt (mniej więcej) : _/\/\/-).
2. Skrzynia biegów - nie wiem czy moje odczucia są tylko subiektywne ,ale 5 biegowa skrzynia źle przekazuje wyższą moc tego silnika. Biegi są za krótkie przez co część uzyskanej mocy nie przekłada się na osiągi auta. (przełożenia wyraźnie są pod inny
tryb pracy silnika.). Czy istnieje możliwość założenia skrzyni z TDi do TD??
3.Co to takiego ta fala z tdi i w jakim celu się ją montuje??
Maszyna ma 250 tys. km 95r. Kupiona przez mojich rodziców w 2003r. Nie chce się zmieniać samochodu - bo jestem pewien jego przeszłości i stanu. Wszystko robione na czas (przede wszystkim był jeżdżony na długie trasy i olej zmieniany co 15 tys.km).
4.Chce wymienić alternator na jakiś słabszy (wiem ze to oznacza mniejszy akumulator). Mam oświetlenie full led + ksenony co
daje 30% oszczędność w mocy pobieranej przez samochód. Zabieg ma na celu zmniejszenie obciążenia silnika.
Proszę o pomoc i ewentualne komentarze.
Sam temat mojego posta trochę ubarwiony by przyciągał uwagę
Do rzeczy:
Posiadam golfa 3 z silnikiem 1.9TD, który dzięki forum zysakał nowe życie. W obecnym stanie posiada:
-Chłodnicę paliwa, nie wiem co daje ,ale miałem z rozbitego a4 w 2.0 TDI wójka.
-boost pin.
-MBC a co za tym idzie turbo zregenerowane (kkk03) na lepszych łożyskach (jakieś japońskie).Dzięki nim ciśnienie bezpiecznie
mogłem ustawić na 1.4 Bar'a. Wiadomo z wszkaznikiem boost'a.
-dawka.
-Ulepszona pompa. Szykuje Gov'moda póki co powiększenie kanałów, polerka.
-IC i wlot na masce na jego chłodzenie.
-Pozbawiony EGR'a dolot, oraz wyczyszczony kolektor ssący (normalnie węgiel przez to świństwo tam się zbierał).
-Za przeróbkami poszło mocniejsze sprzęło i hamulce.
Obecnie stoję przed następującymi problemami.
1. Wymiana wydechu - słyszałem, czytałem - nie pamiętam ,że najlepszy wydech pod turbo można uzyskać poprzez zespawanie
kolanek z kwasówki po kątem 45* (w taki kształt (mniej więcej) : _/\/\/-).
2. Skrzynia biegów - nie wiem czy moje odczucia są tylko subiektywne ,ale 5 biegowa skrzynia źle przekazuje wyższą moc tego silnika. Biegi są za krótkie przez co część uzyskanej mocy nie przekłada się na osiągi auta. (przełożenia wyraźnie są pod inny
tryb pracy silnika.). Czy istnieje możliwość założenia skrzyni z TDi do TD??
3.Co to takiego ta fala z tdi i w jakim celu się ją montuje??
Maszyna ma 250 tys. km 95r. Kupiona przez mojich rodziców w 2003r. Nie chce się zmieniać samochodu - bo jestem pewien jego przeszłości i stanu. Wszystko robione na czas (przede wszystkim był jeżdżony na długie trasy i olej zmieniany co 15 tys.km).
4.Chce wymienić alternator na jakiś słabszy (wiem ze to oznacza mniejszy akumulator). Mam oświetlenie full led + ksenony co
daje 30% oszczędność w mocy pobieranej przez samochód. Zabieg ma na celu zmniejszenie obciążenia silnika.
Proszę o pomoc i ewentualne komentarze.