Strona 1 z 2
[mk3] Zwiększenie dawki paliwa
: pn maja 24, 2010 15:13
autor: gblodz
Witam, dzisiaj po wielu próbach podkręcenia turbiny w moim 1.9 TDI z 96r udało się zwiększyć ciśnienie z 0.9 do 1.3
No ale to nic nie dało bo paliwa podaje za mało, jak zwiększyć dawkę, bo autko ma komputer, już kiedyś obroty zmieniałem a to dzięki Waszej pomocy bo mnie pokierowaliście co i jak (za co jeszcze raz wielkie THX dla WAS)
Jeszcze raz proszę o pomoc bo autko słabe na rzepaku a chciałoby się żeby moc powróciła
: pn maja 24, 2010 15:18
autor: damcio151
gblodz pisze:Witam, dzisiaj po wielu próbach podkręcenia turbiny w moim 1.9 TDI z 96r udało się zwiększyć ciśnienie z 0.9 do 1.3
w jaki sposób je zwiększyłeś ?
gblodz pisze:jak zwiększyć dawkę
pukając w nastawnik, poczytaj o tym na forum
gblodz pisze:Jeszcze raz proszę o pomoc bo autko słabe na rzepaku a chciałoby się żeby moc powróciła
więc lej normalne paliwo
: pn maja 24, 2010 16:35
autor: gblodz
drugi samochód w domu chodzi na rzepaku bioester ze stacji bliska za 3,59 i jeździ
a ciśnienie z turbiny zwiększyłem przestawiając ten drucik który wychodzi z turbiny
u mnie udało się wycisnąć z 0,9 na 1,3 u brata w starszej wersji z 93 1.9TD z 0.9 na 1,5 (rozpędzenie do 180 to żaden problem) ale on nie ma komputera to zwiększenie dawki paliwa nie było problemem, u mnie już jest kłopot
a założenie większych dysz coś daje? jeśli to w ogóle możliwe
pukając w nastawnik
a czym ja mam go puknąć?
: pn maja 24, 2010 19:38
autor: wronek1
niewiem jak CI sie udało ta turbine tak podkrecic jak ecu i tak powinno zbijac cisnienie...
a nastawnik pukasz lekko młoteczkiem , jest gdzien manual na forum , poszukaj dobrze.
: pn maja 24, 2010 19:51
autor: gblodz
o nastawniku tylko znalazłem jak go wyczyścić ale żeby pukać go młotkiem to nawet bym się nie domyślił
no a turbina wypuszcza powietrze pod większym ciśnieniem, otwarty ma zawór upustowy (nie wiem jak to dokładnie się nazywa, nawet mam problemy żeby zdjęcie tego zrobić bo miałem problemy żeby kluczyk 10 tam włożyć żeby tą linkę naciągnąć)
nie wiem czy ECU zbija ciśnienie bo założyłem manometr i ciśnienie jakie sczytuję na 3 biegu i 3,0 tyś obrotów to 1,3 bara
u mnie za dużej różnicy nie ma
u brata na starszym golfie td 75km jest spora (odczuwalna) różnica
: pn maja 24, 2010 20:01
autor: wronek1
a jak jedziesz na 4 biegu i z ciągle wcisnietym pedałem gazu to jakie masz stałe cisnienie , bo chwilowe 1.3 o niczym nie swiadczy.
: pn maja 24, 2010 20:50
autor: gblodz
jutro sprawdzę to będę wiedział, teraz jestem po piwku to nie chcę sprawdzać :/
: wt maja 25, 2010 21:14
autor: Fucker
Dla tej małej turbinki bezpieczne max. ciśnienie to 1,1 bara.
Masz pewnie chwilowe 1,3 bara, a później pewnie masz notlaufa. Bo nie wierzę, że ECU tego nie widzi, chyba, że jakoś dławisz wężyk do ECU, lub jest w nim dziura.
Coś mi tu z twoimi modami nie pasuje.
: wt maja 25, 2010 22:50
autor: bradley
ECU moze i widziec ale nic nie zrobi skoro zakres regulacyjny sztangi WG juz sie skonczyl. Wysterowanie n75 jest zapewne na maxa a zbic sie nie da.
Watpliwe, ze ECU nie wywala bledu bo roznica miedzy zadanymi 0,85 a aktualnymi 1,3 jest duza i dluzej utrzymywana powinna wywalic notlauifa.
: wt maja 25, 2010 23:02
autor: Fucker
bradley pisze:Watpliwe, ze ECU nie wywala bledu bo roznica miedzy zadanymi 0,85 a aktualnymi 1,3 jest duza i dluzej utrzymywana powinna wywalic notlauifa.
Na pewno mu wywala notlaufa. I dlatego się dziwi, że auto nie jedzie, jak od kolegi TD.
gblodz,
Z samego powietrza nie bierze się moc, musisz więcej podlać. Ale i tak ci to nie wiele da, bo takie podniesienie ciśnienia, jak ty to zrobiłeś, to według mnie porażka. Rozregulowałeś tylko sztangę, nic poza tym.
Ja podniosłem ciśnienie doładowania, po paru obliczeniach i teraz mam ok. 1 bar, jak sam wciskam pedał gazu. A jak jadę na tempomacie to ECU, utrzymuje sobie ciśnienie 1,1 bara.
: śr maja 26, 2010 06:56
autor: gblodz
faktycznie z 1,3 spada do 1,1 nie wiem dlaczego tak się dzieje :/ da radę to jakoś pominąć?
czy to jest wada posiadania komputera?
: śr maja 26, 2010 07:38
autor: bradley
Chcesz sie bawic w takie klocki to zrob sobie M-TDI.
: śr maja 26, 2010 08:04
autor: cowboy
gblodz pisze:to jest wada posiadania komputera?
to jest wada TDI
tu nie zdziałasz wiele kręcąć śrubkami, a mozesz sobie popsuc auto, lub sie zdziwić przy wyprzedzaniu TIRa
w TDI mozesz dołożyć opornik do MAP sensora oraz w kabelku do pompy, jak chcesz sie bawic domowymi sposobami - było o tuningu za 10 groszy na forum
: pt maja 28, 2010 23:36
autor: gblodz
złożyłem ten zestaw za 10 gr jeśli można mówić o zestawie
i tak jak jest teraz już może być, mikro włącznik na drążku zmiany biegów i jak trzeba to wruuuuuuu
robiliśmy testy przyśpieszenia na rzepaku i normalnie było od 0-100 (wg wskazań licznika) 18 sek, z rezystorem 11 sek jeszcze tylko jakoś turbo odblokować żeby chodziło jak trzeba i będzie
nie mogę znaleźć info jak dołożyć rezystor do Map Sensora, czy na forum był informacje o montażu tego bajeru?