Strona 1 z 1

[mk II] td, jak jeszcze zwiększyc moc?

: pn maja 03, 2010 11:09
autor: maniek8855
Witam
chciałem zapytać co mogę zrobić w prosty sposób i bez nakładu finansowego aby polepszyć osiagi mojego mkII, silnik 1,6td 1v, a teraz co już zrobiłem:
-podkręcenie turbiny do 1bara+zawór mbc
-zwiększenia dawki w granicach rozsądku
-wywalanie kata
-obrócenie boost pina
-dołożenie ori IC-ka

Teraz chciałem zapytać co jeszcze da radę zrobić aby zwiększyć moc do około 90-100kucy? I czy da sie jeszcze samemu cos zrobić bez nakładu finansowego, no ewentualnie minimalny nakład, i tak,żeby silnika nie zniszczyć i nic okropnie skomplikowanego,żeby nie zepsuł pompy :jezor: ?

: pn maja 03, 2010 12:38
autor: anaba255
Polecam ten mod, spora różnica;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 9f9fa2fc2c
Ewentualnie przelotowy wydech, ale do 100KM tyle powinno starczyć :chytry:

: pn maja 03, 2010 13:31
autor: maniek8855
dzięki kolego, tylko jeszcze mam pytanie jak ruszylem nieco dawkę, naprwdę symbolicznie to jak zrobię gov moda nie bedzie zbyt mocno kopcił i czy jedno drugiem zbyt bardzo nei przeszkadza tzn gov mod i ruszanie dawki?

: pn maja 03, 2010 14:38
autor: arwam
koledzy na pompie 8mm jaką ma standardowo 1V za wiele to nie da
proponuję poszukać większej pompy z LDA
jeśli zainwestujesz w K24 lub T3 to na pompie od JR RA czy SB możesz osiągnąć nawet 140KM ale to już przy dużym dymieniu i trzeba będzie sie sporo nagrzebać w pompie

: pn maja 03, 2010 16:04
autor: anaba255
maniek8855, ten mod odpowiada za ograniczenie obrotów, poprostu je usuwa, motor wyrzej sie kręci.
arwam, a z tymi pompami to dziwna sprawa, mam tego kilka, z czego dwie z 1.5D i wszystkie(przynajmniej według numerów) maja tłoczki 9mm, jedna nawet rozebrałem w celach dydaktycznych i rzeczywiście taki tłoczek tam siedział. A z tego co kolega pisze, to ma juz pompe z LDA.

[ Dodano: 03 Maj 2010 16:10 ]
maniek8855,
Żeby za bardzo nie kopcił u siebie, odpowiednio wyszlifowałem pin, dodatkowo ustawiałem jeszcze słoneczkiem, na którym opiera się sprężyna. Prawie nie kopci przy jeździe bez doładowania, jak pojawia się ciśnienie, zaczyna dymić. Ale to już wina za niskiego ciśnienia na turbinie, jak dorzuce jakiś ic to lekko podniosę. Wszystko metodą prób i błędów, trochę trzeba się pobawić.

: pn maja 03, 2010 17:55
autor: maniek8855
arwam Ja mam pompę z lda i ona jest chyba 9mm o ile sie nie mylę, od tego zaczynałem mody z silnikiem 1v, bo z pompą bez lda nie ma co sie bawić, i teraz kombinuej co by jeszcze zrobic i przy tym nie uszkodzic pompy, bo rozbebeszyc prosto, gorzej nic nie zgubić i dobrze złożyc, chyba,ze juz sie to robilo pare razy :jezor:

anaba255
wyczytałem,ze ten mod ma na celu zwiększenie dawki przy większych obrotach tzn powyżej 3tys obrotów, tylko niektórzy po tym modzie mają problem z obrotami, być moze dlategoze złozyli cos nie tak i w poradach jedni pisali o usuwaniu krótszej sprężynki (być moze dlatego pojawia sie problem z obrotami), a inni o samych podkladkach przy dluzszej sprężynce i chyba to bedzie najlepsze rozwiazanie :bajer: ?

: pn maja 03, 2010 18:51
autor: andrew.zbyrko
maniek8855, zrób gov moda a fury nie poznasz, zostaw krótszą a podkładki podłuż pod dłuższą + delikata reg pompy

: pn maja 03, 2010 19:46
autor: maniek8855
to chyba tak też zrobię, jeszcze przy okazji zapytać chciałem czy tez tak macie,ze jak odpalacie (chodzi mi o mkII), przez jakieś 40sekund trwa nim silnik złapie nieco wyższe obroty, ogólnie nie szarpie itp ale słychać,ze obroty sa nie wiele niższe niż powinny być, potem słychać takie jakby pyknięcie przekażnika i jest już ok tzn takie jak powinny byc czyli do 1tys? ja akurat ustawiłem na około 900- 950, czy jest ok czy dać do 1tys, w sumie z obrotami mialem tak od dłuższego czasu,ze do minuty trwało nim wszedl na takie jak powinien, czy to normalne, w mkII w dieselu bez turbo nie mialem takiej przypadłosci dlatego pytam?

: pn maja 03, 2010 21:27
autor: andrew.zbyrko
maniek8855, to pykniecie" przekaźnika to wyłączające się świece żąrowe objaw normalny, a obroty biegu jałowego to według książki 900 +/- 50 na rozgrzanym silniku

: wt maja 04, 2010 17:50
autor: anaba255
maniek8855, Pewnie masz dogrzewanie świec po odpaleniu, wiekszy pobór prądu obciąża alternator, a ten silnik.
Gov moda zrób jak napisał andrew.zbyrko, mam tak u siebie i śmiga, tylko pamiętaj przy rozkładaniu pompy zaznaczyć dokładnie położenie dzwigni gazu, jak sie ja źle ustawi, to sie potem cyrki dzieja z silnikiem.