Strona 1 z 2

216-tki a wytrzymałość silnika

: wt kwie 20, 2010 20:15
autor: admin911
Witam
Chciałbym zadać pytanie forumowiczom odnośnie bezawaryjnych przejechanych kilometrów po wymianie wtrysków na 216. Ile udało ci się przejechać bez ingerencji w silnik jak np. wymiana panewek, pompy, zaworów itp. Jak chyba wiadomo przy takich wtryskach pompa jest poddana większej pracy, zwiększa się ciśnienie na tłokach, czyli montując je przy przejechanym silniku 200k, łatwo chyba o awarie, chyba że się mylę?

: wt kwie 20, 2010 21:49
autor: glus
U mnie zrobione 10k a przebieg prawie 400k jak narazie lata!

: wt kwie 20, 2010 22:00
autor: arwam
admin911, jeśli rozsądnie użytkujesz auto a nie ciągle sandał w podłodze to jedynie układ paliwowy ma cięższe warunki pracy.
ja robię sobie małą stadninkę pod maską ale tylko wrazie potrzeby ją użytkuję a nie na każdej krzyżówce czy wyprzedzając każde auto które widzę przed sobą..

: śr kwie 21, 2010 17:58
autor: jaro789
alh silnik po kapitalce
216 założone 20 tyś temu i wszystko ok
samochód ma niby 230tyś km
ale raczej plus 200 :bigok:

problemów z układem paliwa nie było, no tylko ropa zamarzła he he
dół silnika też nie ma nic przeciwko
tylko jakoś sprzęgło się buntuje :helm:

: śr kwie 21, 2010 19:13
autor: admin911
Założyłbym wtryski ze względu na spalanie i lepsza dynamikę ale po ostatnich remontach mam trochę dość zaglądania pod maskę i nie chciałbym aby nagle silnik mi wydupczyło itp :/. Przygotowałem auto aby mu się dobrze działało tzn. kolektor ssacy z arl, cały wydech kwasowy 2,5 bez kata, catch tank oil, egr out, sprzęgło g60, zamach 1z, olej w skrzyni motul 75-90, olej silnika zawsze motul 5w-40 co 8-10k. Autko ma aktualnie 208k i z tego co sprawdziłem w vw to oryginał. Teraz pytanko jak długo pojeździłbym bez zaglądania pod maskę po 216-tkach?

: śr kwie 21, 2010 21:05
autor: dack23
admin911 pisze:Założyłbym wtryski ze względu na spalanie i lepsza dynamikę ale po ostatnich remontach mam trochę dość zaglądania pod maskę i nie chciałbym aby nagle silnik mi wydupczyło itp :/. Przygotowałem auto aby mu się dobrze działało tzn. kolektor ssacy z arl, cały wydech kwasowy 2,5 bez kata, catch tank oil, egr out, sprzęgło g60, zamach 1z, olej w skrzyni motul 75-90, olej silnika zawsze motul 5w-40 co 8-10k. Autko ma aktualnie 208k i z tego co sprawdziłem w vw to oryginał. Teraz pytanko jak długo pojeździłbym bez zaglądania pod maskę po 216-tkach?


Jakich remontach ( czyt. naprawach ? ) ???
1.9 TDI 110 HP to jest mało wysilony silnik i same 216 nie zaszkodzą mu, co lepsze już poczyniłes dobre kroki w stronę 216 więc czemu nie. Silnikowi nic się nie stanie z takim przebiegiem, ludzie mają dużo ponad 300k nalatane i dają rade.

: śr kwie 21, 2010 21:59
autor: Adrian1980
ja w swoim ALH na 216 mam juz 20 tys.km nalatane i wszystko chodzi ok... aktualny przebieg auta to 230 tys.km. Jedyne co bede niedługo zmieniał to dwumas bo dostaje wibracji...

: czw kwie 22, 2010 15:41
autor: admin911
dack23 pisze:
admin911 pisze:Założyłbym wtryski ze względu na spalanie i lepsza dynamikę ale po ostatnich remontach mam trochę dość zaglądania pod maskę i nie chciałbym aby nagle silnik mi wydupczyło itp :/. Przygotowałem auto aby mu się dobrze działało tzn. kolektor ssacy z arl, cały wydech kwasowy 2,5 bez kata, catch tank oil, egr out, sprzęgło g60, zamach 1z, olej w skrzyni motul 75-90, olej silnika zawsze motul 5w-40 co 8-10k. Autko ma aktualnie 208k i z tego co sprawdziłem w vw to oryginał. Teraz pytanko jak długo pojeździłbym bez zaglądania pod maskę po 216-tkach?


Jakich remontach ( czyt. naprawach ? ) ???
1.9 TDI 110 HP to jest mało wysilony silnik i same 216 nie zaszkodzą mu, co lepsze już poczyniłes dobre kroki w stronę 216 więc czemu nie. Silnikowi nic się nie stanie z takim przebiegiem, ludzie mają dużo ponad 300k nalatane i dają rade.

Chodziło mi o te modyfikacje, źle się wyraziłem ;] Czy po zapuszczeniu 216 musowo potrzebuje wirusa? Bo autko mi wogle nie dymi nawet jak mu przycisne, a po 216 dostane więcej ropki i może mu brakować tlenu do pełnego spalenia.

: czw kwie 22, 2010 17:14
autor: rav_tdi
admin911 pisze:Czy po zapuszczeniu 216 musowo potrzebuje wirusa
- bez sensu jest, gdy poczyniłeś już dobre modyfikacje do tego zapodałeś 216 i wahasz się nad programem do tego!! Mogłeś zostać na starych wtryskach o i le były ok, i nie miałeś planu nowego softa robić!!
Jak ma być ekonomicznie i zrywniej, to soft jest konieczny - żaden gotowieć!!

Do kompa PC jak zapodajesz nowy monitor/karte graficzną, to co, sterowniki do niego też instalujesz, czy działa sobie jako urządzenie domyśle i masz tam jakąś grafike/obraz!! - 256kol. 800/600pix.
Dziwi mnie jedynie że nie kopci ci, nawet przy "bucie", u mnie kopcił na czarno!! A ile ci teraz pali i czy jest mocniejszy, słabszy, czy tak samo jak było??!!

: czw kwie 22, 2010 18:05
autor: jaro789
Panowie jednak po 216 program wypadało by zrobić
u mnie chmurki nie puszcza ale czasami spalanie potrafi zdziwić
w zimę dojazd do pracy 6km i tak co rano to i 10l weźmie
w trasie to co innego, spalanie te samo albo mniejsze, ale dynamika jaka

z butem w podłogę oczywiście też więcej łyknie :bigok:
ale wtedy się nie patrzy na to :goof:

jak ma być ekonomiczne to soft obowiązkowo
teraz nie kosztuje on aż tyle, jak choćby pół roku temu

[ Dodano: 22 Kwi 2010 18:16 ]
dodam że zmieniłem wtryski bo stare były......... do wyrzucenia

: czw kwie 22, 2010 20:41
autor: admin911
"rav" ja jeszcze 216 nie zapuściłem, mam ciągle stare i na nich właśnie mi nie dymi i śmiga okej, rozumie to z tym programem(ogółem sam już obczaiłem na czym polega zmiana programu jakie mapy i co z nimi robić i jak się z czym je ;] ). Nie jest powiedziane że musisz zmieniać program bo w każdym kompie masz wzór PID a on ustali sobie dawkę aby wyszło ci pełne spalenie, choć można by ewentualnie podać większą dawkę tlenu podnieść dawkę paliwa i ograniczniki doładowania, będzie but, choć ja tego silnika nie konstruowałem i nie wiem czym się inżynieria w vw kierowała budując go na jakie moce i obciążenia więc to że będzie but to fajnie ale na jak długo, dlatego taki temat dałem.

: czw kwie 22, 2010 21:53
autor: Adrian1980
rav_tdi pisze:Do kompa PC jak zapodajesz nowy monitor/karte graficzną, to co, sterowniki do niego też instalujesz, czy działa sobie jako urządzenie domyśle i masz tam jakąś grafike/obraz!! - 256kol. 800/600pix.
rav_tdi trochę nie tak z tym twoim porównaniem bo nowa karta graficzna to wiadomo nowy układ wiec stery musisz instalować... już szybciej można porównać do tej samej karty graficznej tylko z np. większą pamięcią... przeciez wtryski 216 nie różnią się niczym innym od starych wtrysków jak tylko większą dziurą...

ja jeździłem na 216 bez korekty softu jakies 2 miesiace i poza wiekszym kopceniem i duzym przyrostem Nm z dołu nic sie nie działo niepokojacego...

: pt kwie 23, 2010 14:39
autor: jacekPlacekkk
jaro860929 pisze:w zimę dojazd do pracy 6km i tak co rano to i 10l weźmie
10? :bajer:

: pt kwie 23, 2010 16:04
autor: Pruszkowiak
Silnikowi nic się nie stanie z takim przebiegiem, ludzie mają dużo ponad 300k nalatane i dają rade.

U mnie nalatane ponad grubo 300tys a na wtryskach z 20 tys zrobione jak nie więcej i tylko sprzęgło się poddało a tak to super.W zimę palił w te najgorsze mrozy bez problemu.