Strona 1 z 1

Pytanie o wydajnosć turbinki k14.

: sob kwie 17, 2010 14:51
autor: widmo9999
Tak jak w temacie czy jest mozlwe wyciagniecie z tej turbawki lekko ponad 2 bary. Czy mam cos zle podłaczone. Ale z tego co przeszukiwalem forum jest wszystko ok.

: wt kwie 20, 2010 09:41
autor: arwam
widmo9999, masz zapieczone WG, jazda z tą usterką spowoduje szybką śmierć turbiny to raz a dwa że pogarsza osiągii zwiększa spalanie.

: śr kwie 21, 2010 21:35
autor: Fahoo
arwam, pewnie na vagu zobaczył razem z atmosferycznym i dlatego widzi 2 bary a tak na serio ok 0,9 w overboost

: śr kwie 21, 2010 21:47
autor: arwam
Fahoo, a od kiedy w AAZ masz ECU żeby VAG'iem ligo robić? :lol:


niech udrożni WG bo 2 bary i to jeszcze na silniku 1.9 to już stanowczo ponad jej siły.
bezpieczne doładowanie na którym polaa i nie rozpadnie się po kilku porządnych sprintach to z górą max 1,2-1,3 bara.
dla siebie może i bym ustawił i 1,5bara ale tylko dlatego że wiem jak jeżdżę i bardzo żadko używam gazu do spodu zwłaszcza na trasie. czasem tylko na kilka sekund żeby wyprzedzić długą ciężarówkę.

: śr kwie 21, 2010 21:52
autor: Fahoo
arwam, hahahha no dobreee :grin: obok był post o turbo w 1z i mi sie pomyliło

: śr kwie 21, 2010 23:06
autor: piotrekgal
widmo9999 pisze:Tak jak w temacie czy jest mozlwe wyciagniecie z tej turbawki lekko ponad 2 bary. Czy mam cos zle podłaczone. Ale z tego co przeszukiwalem forum jest wszystko ok.
arwam pisze:niech udrożni WG bo 2 bary i to jeszcze na silniku 1.9 to już stanowczo ponad jej siły.
bezpieczne doładowanie na którym polaa i nie rozpadnie się po kilku porządnych sprintach to z górą max 1,2-1,3 bara.
dla siebie może i bym ustawił i 1,5bara ale tylko dlatego że wiem jak jeżdżę i bardzo żadko używam gazu do spodu zwłaszcza na trasie. czasem tylko na kilka sekund żeby wyprzedzić długą ciężarówkę.

a ja wiem, ja jak mialem WG zaciete ( po zamontowaniu IC odblokowal sie, nie wiem jak ale ok ) to tak jezdzilem 3 lata, na trasie na obwodnicach 30km nawet jechalem 150,160km/h mialem 1,7 bara 1,8bara ( zaznaczam BRAK IC!! ) i wczesniej podobnie jak bywalo czasem jak but od swiatel do swiatel to lekka reka dmuchalo 1,5 i turbinka zyla i zyje, zadnych oznak zuzycia suszarki ( K14 ) czy tymbardziej silnika

: śr kwie 21, 2010 23:34
autor: arwam
piotrekgal,

wyjątek potwierdzający regułę :lol:
jeśli miałeś wcześniej dobrą turbinę to jeszcze pół biedy jeśli nie deptałeś na zimnym.
gorze jak deptasz na zimnym i gasisz od razu po jeździe.

: śr kwie 21, 2010 23:37
autor: jarekkoval
piotrekgal, to samo moge napisac
dzisiaj zajrzalem do turba i nadal jest w dobrym stanie
nie widac sladow zuzycia ale ja 1,5bara to moze raz dziennie osiagam a tak to na 0,6 latam max

: śr kwie 21, 2010 23:44
autor: piotrekgal
arwam pisze:wyjątek potwierdzający regułę :lol:
jeśli miałeś wcześniej dobrą turbinę to jeszcze pół biedy jeśli nie deptałeś na zimnym.
gorze jak deptasz na zimnym i gasisz od razu po jeździe.

nie bylo takiej opcji gdzie kolwiek i kiedy kolwiek bym deptal na zimnym czy gasil po jakiej kolwiek jezdzie ODRAZU, 90 stopni na zegarku plynu potem jeszcze jazda dalej delikatna tak aby na oko wyczuc temperaturke oleju 110*C a potem mozna pomyslec o jezdzie do "spodu"
jarekkoval pisze:piotrekgal, to samo moge napisac
dzisiaj zajrzalem do turba i nadal jest w dobrym stanie
nie widac sladow zuzycia ale ja 1,5bara to moze raz dziennie osiagam a tak to na 0,6 latam max
teraz to ja mam 1,1 bara to jak depne to schodzi do normy pi razu oko seryjnej, wczesniej to jak pisalem u gory to ile depnalem to tyle barow niemalze trzymalo szczegolnie przy wyzszych predkosciach :helm:

: śr kwie 21, 2010 23:46
autor: arwam
jarekkoval, ale Ty masz 1.6 TD
1.9 połyka znacznie więcej powietrza
teraz jeśli jeszcze to powietrze jest sprężane do 2 barów to wyobraź sobie jak takie małe turbo się musi napocić.
i nie będzie to to samo co z T3
ja uważam że dmuchając w poprzedni mój silnik 1.8bara jeździłem już na granicy wydajności tej turbiny

: śr maja 05, 2010 18:35
autor: widmo9999
Staram sie uważa i nie deptać na zimnym oraz nie gasić od razu po bucie. Miałem Audi s6 2.2t z turbawka kkk26 i akurat z tym wiem jak sie obchodzić. Sprawdze to WG.

: czw maja 06, 2010 19:21
autor: JABcok20
miałem k14 z silnika 1v, codziennie dostawała baty i nic się z nią nie działo. Ciśnienie 1,5 bara to był pikuś...