Strona 1 z 1

Mk3-zestaw tylnych tarcz 257mm

: ndz kwie 11, 2010 19:41
autor: sagon
Dla wszystkich,którzy myślą o większych tylnych hamulcach w mk3.
Na allegro była aukcja gościa,który sprzedawał zestaw tylnych piast z tarczami Mikody,robionymi na specjalne zamówienie dedykowanymi min.do golfa III.
Tarcze o niebagatelnej średnicy 257mm :kac:
Być może kogoś,kto myśli nad lepszymi hamulcami,taki zestaw zainteresuje.
Mnie osobiście bardzo się to wszystko spodobało,wszystko oprócz ceny.Gdyby ta była niższa,to śmiało bym sobie takie tarcze sprawił.
Niestety 800 zeta bez klocków,to jak dla mnie trochę za dużo,nawet jak na tak profesjonalny zestaw.
Choć sam projekt i wykonanie moim zdaniem jest na wysokim poziomie,to cena mnie trochę zniechęca.
Ale być może ktoś się skusi,moim zdaniem warto.
Tył też odgrywa dużą rolę,więc takie 257 zrobią robotę.
Kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pisał,że wszystko,łącznie z linkami pasuje idealnie,co zresztą widać na fotkach.
Zestaw sprawdzony i bezpieczny.
Gość pisze:
Adaptery hamulcowe zostały zaprojektowane od podstaw przy użyciu nowoczesnej technologii CAD 3D wraz z analizą wytrzymałości MES. Specjalnie dobrany materiał oraz technologia wykonania CNC gwarantują wytrzymałość i bezpieczeństwo nawet przy bardzo dużych obciążeniach cieplnych i mechanicznych (często wręcz wyczynowych). Adaptery są ocynkowane galwanicznie, a śruby czernione aby zabezpieczyć je przed korozją oraz zachować estetykę. Twardość srub - 8.8

Niestety tej aukcji już nie ma na allegro,brak ofert,ale jest adres:
Bartosz Pawarski
BSK-TECH Bartosz Pawarski
Nowotki 4
58-260 Bielawa
Tel.507 108 698

: ndz kwie 11, 2010 19:53
autor: morfeusz86r
a nie łatwiej ori 256x22 mm?

: pn kwie 12, 2010 20:41
autor: sagon
morfeusz86r pisze:a nie łatwiej ori 256x22 mm?
Dało by się to upchnąć,ale musisz mieć takie piasty.Może by je osobno sprzedał.
Bez nich tego nie widzę.
Można by wtedy spróbować na nie założyć 256x22,myślałem o czymś takim,ale trzeba kupić zaciski i jarzma,co dodatkowo zwiększa koszt takiego swapu o około 400 zeta.
No i pozostaje kwestia doboru adapterów,te raczej nie podejdą.
Ale gość by odpowiednie zrobił.
Dla maniaków swapów,jest to jak najbardziej do zrobienia.Tylko,że koszt może przerosnąć oczekiwania.
Choć na bank świetnie by to hamowało,to moim zdaniem taka zabawa w mk3 jest trochę za droga.

Lepiej już założyć taki gotowy zestaw.Choć wątpię,żeby do auta wartego 9kpln ktoś założył zestaw za 10% jego wartości.
Dlatego nie było ofert kupna.
Ale swoją drogą,mając takie piasty,można by już trochę pomodzić.

: pn kwie 12, 2010 20:54
autor: morfeusz86r
256x22
tylne jarzma hamulcowe od układu 256x22 mm (ważne żeby były od wozu przednionapędowego czyli np Leona Cupry R lub Octavi 1 RS, te od Audi TT czy od S3 nie pasują P&P),
- zaciski od układu 256x22 mm tył (zaciski mogą być od CupryR, O1 RS lub np. od Leonów, Golfów, Skody, Bory, TT, A3 w wersjach 4x4 lub 2.8, 3.2, R32.
- tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.
- klocki tył te same co do standardowych układów 232x9 mm.

Przewody hamulcowe i linki z tyłu pasują P&P.

Do tego jeden ważny szczegół - wszystkie koła muszą być min. 16" (łącznie z zapasem i zimą), 6,5x16" ET 42 lub większe.

: pn kwie 12, 2010 21:51
autor: Leon013
pany a jak to wygląda z heblami z przodu np.312 mm do mk4 co by podeszło P&P
te z cupry by podeszły albo r32

: pn kwie 12, 2010 22:07
autor: morfeusz86r
zwrotnice przód od Leona, Octavi, Golfa IV, A3 i pokrewnych przystosowane do układów 288 lub 312 mm (silniki V5, 1,8 20VT, 130 i 150 KM TDI)
- zaciski przednie od układu hamulcowego jak wyżej,
- tarcze hamulcowe 312x25 mm,
- kolcki hamulcowe do ww. zacisków na przód,
- jarzma od układu 312 mm (np. Leon 1.8 T, Octavia 1 RS),


[ Dodano: Pon 12 Kwi, 2010 ]
niema to jak przepisywać forum

: pn kwie 12, 2010 22:16
autor: sagon
morfeusz86r, nawet zaciski i jarzma od s3 4x4 wbrew temu,co pisał jaro podejdą do mk4,trzeba tylko dorobić mały dystans,kolega założył takie 256x22 do leona ts.
Kwestia odsunięcia jarzma od piasty o kilka mm.
Łatwiej jest nabyć zestaw od 4x4,a z montażem nie ma tak wiele zabawy.
Druga sprawa jaro pisał o swapie w mk4 tam sprawa jest prosta,a ja pije do mk3.
Bez tych piast niczego takiego w golfie 3 nie założysz.
Więc nie jest to takie proste i oczywiste,choć jak najbardziej wykonalne.

Leon013, r32 ma tarcze większe jak 312,chyba 332.
To,czy 312tka podejdzie p&p do mk4 zależy od tego,jakie obecnie masz hamulce.Jeżeli 280tki,to niestety musisz zmienić całe zwrotnice.Jeżeli 288,a te wychodziły min.w asz i arl jeżeli chodzi o tdi,to jest to tylko kwestia zakupu samych jarzm.Zaciski,klocki zostają te od seryjnych 288.
Ostatnio koleś założył takie 288 do octawii agr,seryjnie montowane były tam 280tki.Zmieniał całe zwrotnice z piastami,tarczami,zaciskami.

: pn kwie 12, 2010 23:14
autor: morfeusz86r
sagon, ja to narazie tylko przepisuje internet

: pn kwie 12, 2010 23:46
autor: Leon013
no niestety mam 280 to lipa bo koszty ogromne

: sob kwie 17, 2010 21:21
autor: Byku21
Do tego jeden ważny szczegół - wszystkie koła muszą być min. 16" (łącznie z zapasem i zimą), 6,5x16" ET 42 lub większe.
a czemu min 16????Skoro tarcze 288 są przy 15"

: sob kwie 17, 2010 22:07
autor: sagon
Dlatego,że wypowiedź autora cytatu tyczy się swapu tarcz 312tek i 256tek,a na te 1sze wejdzie minimum 16tka.

: sob kwie 17, 2010 22:45
autor: morfeusz86r
mi przy tarczach 288 alusy z a3 15" wchodziły praktycznie na styk. ciut inna felga/et i może nie wejść