Strona 1 z 1

turbawka afn w 1z

: pt kwie 09, 2010 09:38
autor: Viking
Witam,

Szukajki używałem, a nie znalazłem.


Sytuacji opis

mam 1z z kompem 8 bit na dodatek :-(

mam też luzem sprawną turbinę z afn/ahh

domyślam się , że do "pożenienia" tego ze sobą komp i wtryski z afn są mi niezbędne,ale co jeszcze ?

Czy może zostać pompa wtryskowa z 1z ? , co z wiązką i immo ? (immo mam ori zewnętrzne - kostka pod kokpitem)

silnik pochodzi z passata b4.


pomóżcie, proszę....

: pt kwie 09, 2010 09:46
autor: t0mal
Potrzbna będzie jeszcze cała instalacja podciśnieniowa (u siebie masz turbo sterowane ciśnieniowo), i wiązka, generalnie to nic prostego i taniego.

: pt kwie 09, 2010 09:50
autor: Viking
t0mal pisze:Potrzbna będzie jeszcze cała instalacja podciśnieniowa (u siebie masz turbo sterowane ciśnieniowo), i wiązka, generalnie to nic prostego i taniego.

eeech, czyli komp i wiązka z 1z, do podciśnienia jest jeszcze jakiś zawór ? Jak się zwie ?


rozumiem, że pompa wtryskowa, potencjometr "gazu",przepływka z 1z może zostać ?

[ Dodano: 09 Kwi 2010 09:52 ]
t0mal pisze:Potrzbna będzie jeszcze cała instalacja podciśnieniowa (u siebie masz turbo sterowane ciśnieniowo), i wiązka, generalnie to nic prostego i taniego.

eeech, czyli komp i wiązka z 1z, do podciśnienia jest jeszcze jakiś zawór ? Jak się zwie ?


rozumiem, że pompa wtryskowa, potencjometr "gazu",przepływka z 1z może zostać ?

: pt kwie 09, 2010 10:55
autor: t0mal
Całe sterowanie musisz mieć, zawór N75

: pt kwie 09, 2010 11:00
autor: bradley
Kolektor wydechowy pod turbine, szybkozlaczka pod wydech, dluzsze przewody olejowe albo nagiac, gruszka podcisnienia, n75 i nie wiem czy komputer 8bit ogarnie sprawe zaluzji :)
Lepiej kupic 16bit i miec cos na przyszle modyfikacje.
To chyba wszystko co trzeba zeby zmienic turbo WG na VNT.

: pt kwie 09, 2010 11:36
autor: Viking
bradley pisze:Kolektor wydechowy pod turbine, szybkozlaczka pod wydech, dluzsze przewody olejowe albo nagiac, gruszka podcisnienia, n75 i nie wiem czy komputer 8bit ogarnie sprawe zaluzji :)
Lepiej kupic 16bit i miec cos na przyszle modyfikacje.
To chyba wszystko co trzeba zeby zmienic turbo WG na VNT.
Myślałem, że komp od afn jest inny i żaden (nawet 16bit) z 1 z nie ogarnie sterowania turbiny ze zmienną geometrią -mylę się ?

Czy jeżeli ma immo w zewn kostce to mogę bez problemu wstawić komp z afn pod to immo ?


Czy komp z afn obsłuży pompę z 1z ?


Czy wiązka 1z 8 bit pasuje do ecu afn ?


a może juz jest opis podmiany dmuchawki w 1z na forum, tylko źle szukam ?

: pt kwie 09, 2010 12:32
autor: ringel
Viking pisze:Myślałem, że komp od afn jest inny i żaden (nawet 16bit) z 1 z nie ogarnie sterowania turbiny ze zmienną geometrią -mylę się ?
Komp z afn różni się może dwoma pinami, jeżeli masz jeszcze starą wiązke i ECU 8-bitowe, ale i tak powinien silnik odpalić, oczywiście jest jeszcze problem immo. W ECU 16-bitowym, żeby zmienić sterowanie na VNT to już nie problem, wiadomo trzeba zmienić mapy.
Viking pisze:Czy jeżeli ma immo w zewn kostce to mogę bez problemu wstawić komp z afn pod to immo ?
Trzeba przeprowadzić adaptację.
Viking pisze:Czy komp z afn obsłuży pompę z 1z ?
Bez problemu.
Viking pisze:Czy wiązka 1z 8 bit pasuje do ecu afn ?

a może juz jest opis podmiany dmuchawki w 1z na forum, tylko źle szukam ?
Prosze: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... g&start=15

: pt kwie 09, 2010 20:08
autor: Adamm
wiec tak

wiazka od 1Z pasuje bez problemu
auto z 1z tem na turbo od AFNa odpalisz z kompem od 1Z, wprawdzie nie bedzie sterowane ale odpali :P

komp od AFNa jest 16 bitowy :P

Viking, wszystko o 1Z juz jest na forum poszukaj dobrze

: sob kwie 10, 2010 06:53
autor: michszym11970
Viking, w tym temacie opisywałem trochę swoje mody:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303863

komp też zmieniałem na 16bit, pasuje bez problemu, potrzebna tylko korekta softu

: ndz kwie 11, 2010 17:33
autor: Viking
dziękuję wszystkim, dokształcam się z linków :-)

jeszcze garść szczegółów:

1. turbo to gt1749v, ale nr 712968-3 038253019L - ponoć z Caddy, ale wg tabelek z Toledo 2002 PD 116 km - czy się nada do 1Z

Plan mam taki: Kupuję Ecu, N 75 i wtryski z AFN , przekładam. Czy dostanę 110 km bez grzebania w sofcie ?

: pn kwie 12, 2010 07:41
autor: bradley
Chcesz miec bez grzebania. Kupujesz 216tki. Wkladasz i masz >110KM
Jak zmienisz osprzet na AFNa to mozesz bezpiecznie pojsc max do ~140-145KM

turbawka afn w 1z

: pn maja 20, 2013 00:03
autor: SuVW_2006
Odgrzewam stareeeeego kotleta, ale ma pytanko :
- mój kumpel ma kłopot, ponieważ świeżo włożył silnik kompletny AFN w swoim Golfie MK III, a wcześniej siedział tam 1Z.
Posiada kompa od nowego silnika afn-owskiego w komplecie z nowo zakupionym silnikiem, ale skubaniec nie chciał zaskoczyć
na nowym setupie.(potrzebna adaptacja?) Natomiast zaskoczył na starym 8-bitowcu...(auto tylko odpaliło, jeszcze nie śmigał)
Pytanie brzmi: czy w związku z tym można jeździć na 8-bitowym kompie i czy nie spowoduje to jakiejś kolizji turbiny/silnika AFN ?
Dzięki z góry za podpowiedzi.

turbawka afn w 1z

: pn maja 20, 2013 05:31
autor: michszym11970
Osobiście tego nie testowałem, ale 1Z ma niższe parametry pracy więc teoretycznie nie powinno się nic stać. Najlepiej zrób adaptacje nowego sterownika i będzie ok.

Re: turbawka afn w 1z

: pn maja 20, 2013 11:48
autor: SuVW_2006
Ja w sumie przez moment jeździłem na 8bitowym kompie z podłączoną turbiną awx do B4 1,9 tdi, ale to był tylko moment.
A on w ogóle chce na razie na tym jeździć. Ktoś ma doświadczenia w tym temacie jeszcze?