Strona 1 z 1
mk3 1z 216 + chip -- olej i graty !
: pt kwie 02, 2010 01:08
autor: dack23
Przeczytałem już dziesiątki tematów i setki postów i się zastanawiam co kiedy robić.
Mam golfa mk3 1.9 tdi 1z 90 KM, przebieg na liczniku 236k km a myśle że będzie 350k km. Myślę już poważnie o 216 + chip na początek, egr będę na dniach zaślepiał, kat wycięty, kolektor wyczyszczony ale pewnie wejdzie inny, filtry i olej będę wymieniać, olej mineralny 15w40, tutaj jest pytanie, wlewać znowu 15w40 czy przejść na coś innego, jak to się ma do takiego przebiegu i większej mocy, jazdy w lato z ciężką nogą ?? czy po 216 i chipie martwić się już o suszarkę ( nigdy nie kręcę powyżej 4000rpm i zasad tdi przestrzegam ), sprzęgło w 1z ma już swoje nalatane też......wskaźniki temp. oleju zakupić ??? pozdrawima
: pt kwie 02, 2010 09:00
autor: Cinek
no i czytałeś setki postów i nic nie wiesz ? to czytaj ze zrozumieniem może.
wszystko ma nalatane wg ciebie więc sam olej nagle nie uzdrowi silnika. wlej dobry półsyntetyk a jak wycieknie to bedziesz uszczelniał. na tych 216 i samym chipie niewiele zdziałasz przy tej turbinie. ale jak jest już wyjeżdżona to pewnie odpadnie wirnik. brak porządnego intercoolera nie pozwoli ci wiele polatać ciepłym latem z ciężka nogą, więc tym bym sie nie przejmował. wskaźnik zakupić. taki najlepiej z centralką, za tysiaka, bo jak masz zamiar tylko na nim polegać przy upalaniu to ałtogałdż może cie oszukiwać
: pt kwie 02, 2010 09:00
autor: Fucker
dack23,
Najpierw doprowadź silnik (serię) do ideału.
Tzn. porób logi dynamiczne statyczne. Sprawdź czy przepływka wyrabia, wymień wszystkie filtry. Rozrząd żeby był ok itd. Najlepiej żeby seria była wporzo zanim zaczniesz modyfikować.
Przejdź na lepszy olej, chociaż 10W40. Jak przedtem lałeś kiepski olej i silnik ma w środku osad to może być problem jak lepszy olej zacznie to płukać.
Kat i EGR out. Dopiero włóż wtryski, po wtryskach popraw kąt i dawkę.
I jak nie masz zamiaru wkładać większej suszarki i intercoolera. To jedź na chipa.
Ale jak masz zamiar włożyć turbo, pompę o większej fali, IC to najpierw to zrób, a później jedź na zgranie tego.
Aha, dobrze jak byś miał ECU 16bit.
: pt kwie 02, 2010 13:07
autor: dack23
kat, egr, komp 16 bit, turbo, icek to wiem.......czy jak mineralny szit 15w40 zmienie na dobry 10w40 półsyntetyk to grożą mi tylko wycieki na siemmeringach ?? rozrząd ma 25tys nalatane więc się zastanawiam, narazie sprawdze kąt wtrysku. Jaka pompa 11, od T4 ?? czy źle pamietam..... Jaki 10w40 półsyntetyk jest naprawdę dobry.... ?
: pt kwie 02, 2010 18:18
autor: Fucker
dack23 pisze:Jaka pompa 11, od T4 ??
Pompę 11mm montowali seryjnie w silnikach z ozn. AHH i w jeszcze jednym silniku z automatyczna skrzynią biegów.
dack23 pisze:czy jak mineralny szit 15w40 zmienie na dobry 10w40 półsyntetyk to grożą mi tylko wycieki na siemmeringach ??
Z wyciekami to pół biedy. Gorzej jak silnik ma dużo osadów i lepszy olej zacznie to rozpuszczać. Odpadający osad może zatkać kanały olejowe prowadzące olej np. na panewki. Wtedy silnik może się zatrzeć. Ale to w najgorszym wypadku... Widziałem już taki silnik.
dack23 pisze:rozrząd ma 25tys nalatane więc się zastanawiam,
25 tyś. to pikuś.
dack23 pisze:Jaki 10w40 półsyntetyk jest naprawdę dobry.... ?
Ja, jak sprowadziłem swojego golfa. Zalałem go bardzo dobrym olejem serwisowym Castroll Tection 15W40 (jest lekko płuczący). Zrobiłem tak na nim ze 3 wymiany, czyli 30tyś. Silnik bardzo powoli się oczyszczał (chociaż nie wiem czy był jakiś osad). Po takim zabiegu zalałem go Mobilem 1 Rally Formula 5W50. I żadnych wycieków czy innych podobnych problemów. Tylko, że mój silnik od początku nie miał ani jednego wycieku.