ASZ Problem z kołem dwu masowym straszliwie bije na bude

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
piter_02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 22:11
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

ASZ Problem z kołem dwu masowym straszliwie bije na bude

Post autor: piter_02 » ndz mar 28, 2010 13:09

Mam problem z kołem dwu masowym, to już moje drugie koło troche pochodziło i znowu to samo, a może ktoś wie czy może jakiś zamiennik występuje jakieś sztywniejsze koło/??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz mar 28, 2010 13:50

Poszukaj od 130 konnej wqersji ale sharana albo zamontuj sztywne kolo valeo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
piter_02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 22:11
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: piter_02 » ndz mar 28, 2010 17:10

[quote="wesol"]Poszukaj od 130 konnej wqersji ale sharana albo zamontuj sztywne kolo valeo.[/quote


a coś innego oprócz sztywnego koła valeo? bo to sztywne koło za mocno będzie obciążało wał korbowy



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz mar 28, 2010 18:32

piter_02 pisze:a coś innego oprócz sztywnego koła valeo? bo to sztywne koło za mocno będzie obciążało wał korbowy
Daj do regeneracji swoj zamach ale z uwzglednieniem zeby zapodali mocniejsze sprezyny. To czy bedzie obciazac wal to ja bym sie spieral. Dwumas jest ciezszy jak jednomas no i puki jest zdrowy to jest fajnie a jak zaczyna padac albo jest rozklekotany to wiecej robi szkód jak pożytku. Jednomas moze i niewytlumi tak jak DM ale nie ma problemow później.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
piter_02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 22:11
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: piter_02 » ndz mar 28, 2010 22:28

wesol pisze:
piter_02 pisze:a coś innego oprócz sztywnego koła valeo? bo to sztywne koło za mocno będzie obciążało wał korbowy
Daj do regeneracji swoj zamach ale z uwzglednieniem zeby zapodali mocniejsze sprezyny. To czy bedzie obciazac wal to ja bym sie spieral. Dwumas jest ciezszy jak jednomas no i puki jest zdrowy to jest fajnie a jak zaczyna padac albo jest rozklekotany to wiecej robi szkód jak pożytku. Jednomas moze i niewytlumi tak jak DM ale nie ma problemow później.
a gdzie regenerują takie koła??. zastanawia mie jazda na tym kole sztywnym jak to będzie wyglądało od dwu masa jaka by była różnica??



bartmwek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr sty 21, 2009 20:41
Lokalizacja: milanówek

Post autor: bartmwek » ndz mar 28, 2010 23:02

Polecam ci przejście na jednomas firmy valeo.Nie odczujesz radykalnej zmiany w komforcie jazdy.Nie ma takiej możliwości aby obciązyć wal ponieważ starsze silniki poniżej 2000r jeździly tylko na jednomasach.Różnica jest jedna przy jednomasie tarcza posiada spręzyny które odbierają róznego rodzaju drgania, przy dwumasie tarcza jest pozbawiona tych sprężyn a ich rolę odgrywa dwumas oczywiście skuteczniej,

pozdrawiam



Awatar użytkownika
piter_02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 22:11
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: piter_02 » pn mar 29, 2010 22:39

bartmwek pisze:Polecam ci przejście na jednomas firmy valeo.Nie odczujesz radykalnej zmiany w komforcie jazdy.Nie ma takiej możliwości aby obciązyć wal ponieważ starsze silniki poniżej 2000r jeździly tylko na jednomasach.Różnica jest jedna przy jednomasie tarcza posiada spręzyny które odbierają róznego rodzaju drgania, przy dwumasie tarcza jest pozbawiona tych sprężyn a ich rolę odgrywa dwumas oczywiście skuteczniej,

pozdrawiam
A znasz jakiś numer katalogowy tego sprzęgła?? albo gdzie można je kupić.



bartmwek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr sty 21, 2009 20:41
Lokalizacja: milanówek

Post autor: bartmwek » pn mar 29, 2010 23:57




Awatar użytkownika
hutton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:37
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: hutton » śr mar 31, 2010 23:41

czy ktos moze korzystal z uslug tego zakladu ktory regeneruje kola dwumasowe oto link do aukcji http://allegro.pl/item977827276_kola_dw ... racja.html


o to mój dupowóz viewtopic.php?f=89&t=449192

bartmwek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr sty 21, 2009 20:41
Lokalizacja: milanówek

Post autor: bartmwek » czw kwie 01, 2010 21:29

myśle że lepiej jest kupic używany z malym luzem poprzecznym.



Awatar użytkownika
skomi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: sob lip 05, 2008 14:52
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: skomi » pt maja 28, 2010 11:53

wesol pisze: zamontuj sztywne kolo valeo.
Do ilu nm wytrzymuje taki komplecik?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt maja 28, 2010 12:19

skomi pisze:
wesol pisze: zamontuj sztywne kolo valeo.
Do ilu nm wytrzymuje taki komplecik?
500 jak przy 5000 obrotów
w zależności jaki będzie program, to tyle wytrzyma - 350 przy 1500 obrotach je zabije a przy 420 na wyższych obrotach będzie żyć


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

ASZ Problem z kołem dwu masowym straszliwie bije na bude

Post autor: pudel_łdz » czw wrz 16, 2010 13:26

Witam podpinam się do tematu kolegi już opisuję swój problem.
golf IV ARL 4motion -183/400NM, przy przebiegu ok 220tyś zmieniłem dwu mas bo już pukał jak i sprzęgło na nowe firmy SACHS, niestety za długo się tym zestawem nie pocieszyłem :(, po przejechaniu ok 10tyś KM dwu mas zaczął walić, po wyjęciu sprzęgła okazało się że dwu mas ma luzy, sprzęgło jest OK nie jest nadpalone ani nic, cały zestaw oddałem na gwarancję, i czekam co oni odpowiedzą. Zastanawiam się nad założeniem kompletu z vw sharana PD 130, na różnych forach wyczytałem że jest to dużo mocniejsze i bardziej wytrzymałe niż to sprzęgło które mi padło, podobno cały komplet bez problemu można wsadzić do golfa, czy to prawda ? ewentualnie jakie inne rozwiązania widzicie na moim miejscu ?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :pub:


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości