Temperatura oleju przy lekkich modach i dynamicznej jeździe.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Temperatura oleju przy lekkich modach i dynamicznej jeździe.

Post autor: Fucker » wt mar 23, 2010 23:14

--- 4 osoby na pokładzie, stała prędkość 140km/h (ustawione na tempomacie) jazda z ta prędkością przez około 45min temp. oleju 105 st.


--- normalna jazda, max 100km/h - około 95 st.

--- dosyć ostra jazda, częste przyspieszanie i zwalnianie temp. oleju dobija do 110st.

Teraz już jeżdżę na Mobil 1 5W50. Jak temp. dobija do 110st. zwalniam i jadę powoli by się się silnik trochę schłodził.


Jak to u was wygląda ??



Zoltar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:39
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zoltar » śr mar 24, 2010 03:25

Jakim "zegarem" mierzysz ?
Ostatnio zmieniony śr mar 24, 2010 03:25 przez Zoltar, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.soft-car.pl
http://www.chiptuning-gdansk.pl
http://www.dpf.gda.pl Usuwanie filtrów DPF Gdańsk

- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Hamownia Dynomet

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 24, 2010 13:10

czujnik w podstawce filtra oleju ?

zegary autogauge ?

IMO normalne zachowanie, zdejmij osłone spod silnika ;)



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » śr mar 24, 2010 13:26

Zoltar pisze:Jakim "zegarem" mierzysz ?
Tak mi wskazuje MFA z oryginalnym czujnikiem.

[ Dodano: 24 Mar 2010 12:34 ]
cowboy pisze:czujnik w podstawce filtra oleju ?

Tak czujnik w podstawie.

Ty miałeś G3 i ponad 150km, napisz mi przy jakiej temp. ściągałes nogę z gazu?


Są różne opinie. Jedni piszą, żeby nie przekraczać 115st, inni znowu piszą, że krytyczna temp. to 130st, wiem, że zależy to też od oleju.

Nie mam zamiaru zagotować oliwy.

Ps Osłony nie chcę ściągać, bo szkoda mi pasków.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr mar 24, 2010 14:01

Noge z gazu zdjalem przy 108C ale to bylo w upalne lato i przy utrzymywaniu predkosci ~200km/h przez kilka kilometrow. Potem wskoczylo na 112 i zaczelo spadac. Normalnie jak jezdze to olej ma 88-92C. Przy dluzszej jezdzie 130km/h to temperatura jak mowisz ok 96-98C
Zwykly 10W-40 Castrola


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » śr mar 24, 2010 14:04

Golf III 1Z
Olej Shell 10W40

Wskazania MFA:
Spokojna jazda (do 100km/h)-> 80-84*C
Trasa, prędkość 130-170km/h-> 90-100*C

Wskazania na starym, jak i nowym czujniku bez zmian.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » śr mar 24, 2010 19:50

To widać jak podnosi się EGT mając włożone tylko trochę większe wtryski i podniesioną o kilka dziesiątek dawkę.

[ Dodano: 24 Mar 2010 18:59 ]
bradley,

A masz osłonę pod silnikiem ?



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » śr mar 24, 2010 21:00

Ja mam przy normalnej jeździe tak jak koledzy, przy prędkościach max to nawet 120st i wyżej, ale już wtedy odpuszczałem. Silnik z osłoną i dodatkowym wyciszeniem u góry. Temp. mierzona wskaźnikiem Autoguage. Auto po chipie oczywiście, reszta seria.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr mar 24, 2010 21:02

Tak, mam oslone pod silnikiem. Nie mam oslony na gorze silnika (zdjalem ja zeby eksponowac obudowe nastawnika ;) )
W zimie mialem duze problemy zeby nagrzac olej. Podczas spokojnej jazdy woda miala 90C po ok 15km natomiast olej zeby doszedl do 80C... to jakies 30km trasy. I oscylowalo w 82-84C.

Pamietac nalezy ze to czujnik w podstawce filtra. Wydaje mi sie, ze bardziej miarodajny bylby w korku spustowym miski, a juz z cala pewnoscia tuz przy zasilaniu turbiny ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » czw mar 25, 2010 00:12

Nie wiedziałem że brak osłony może być zbawienny :) Teraz autu po wtryskach i sofcie w sumie należy się trochę chłodu. To mówicie, że i górnej i dolnej dobrze się pozbyć? Dolna i tak mi odpadła i chciałem to naprawić :)


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw mar 25, 2010 11:05

Nie wiem jak to w Leonie wyglada ale w Gofrze/Vento to oslona i tak ma wyciecie wokol miski olejowej, wiec jest ona chlodzona pedem powietrza. Oslona moze odbijac promieniowanie cieplne calego silnika. Ona raczej sluzy jako przeciw blotna/sniegowa :P


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » czw mar 25, 2010 11:12

MFA, zegar Auto Gauge ( sprawdzałem też na VDO - wyniki identyczne) normalna jazda miejska - 85-90st, trasa do 160km/h 95st, 180-200 do 100st, maksymalnie ile widziałem przy upalaniu ostrym to 105st, olej 5W/40 Castrol TXT
w MK2 1.3 :D MFA pokazuje ( czujnik w misce) miasto 98-100, trasa 140 - 115st, jazda z maksymalną prędkością 130st...
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 11:16 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Deft-on
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt mar 03, 2009 15:16
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Deft-on » czw mar 25, 2010 15:54

Planuje zamontować wzkażnik temp. oleju w MK4 i pytanie ,co polecacie ?? najlepszy auto gauge ??



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » czw mar 25, 2010 16:59

Deft-on pisze:Planuje zamontować wzkażnik temp. oleju w MK4 i pytanie ,co polecacie ?? najlepszy auto gauge ??
moim zdaniem VDO ale cena za nowy wysoka...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości