dodatkowe wskaźniki

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bodzio768
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 15, 2010 13:31

dodatkowe wskaźniki

Post autor: bodzio768 » pn mar 15, 2010 14:01

Siemka:) Mam ciut dziobnięta turbinę i słyszałem że dobrze jest posiadać kilka dodatkowych wskaźników. Wiem ze temat o wskaźnikach był wałkowany już nie raz, z opcji szukaj tez korzystałem lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytane. Przejdę wiec do pytania które wskaźniki na moim golfiku będą najbardziej przydatne. Z tego co się zagłębiłem w temacie to przydają się wskaźniki CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, TEMPERATURY OLEJU, CIŚNIENIA OLEJU, WOLTOMIERZ. Lecz mam tylko 3 miejsca i z jednego muszę zrezygnować. Myślę nad wskaźnikiem CIŚNIENIA DOŁADOWANIA i pozostaje kwestia dobory jeszcze 2 wskaźników. W golfiku jest mała rozbudowa CA 800 RMSu i zastanawiam się nad kontrolą tego i WOLTOMIERZEM. I zostaje kwestia ostatniego miejsca i tu mam największy problem co jest bardziej potrzebne TEMPERATURY OLEJU czy CIŚNIENIA OLEJU? Prosil bym was o opinie na ten temat.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn mar 15, 2010 15:04

a jak masz dłubnięte to auto?
masz większą chłodniczkę oleju?
ja wstawiłbym ciśnienie oleju, temperaturę oleju oraz BOST

jakiej firmy będziesz wstawiał wskaźniki?



bodzio768
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 15, 2010 13:31

Post autor: bodzio768 » pn mar 15, 2010 15:16

Autko już kupiłem dziobnięte a wskaźniki będę brał z tej serii najbardziej mi podchodzą wiec z WOLTOMIERZA zrezygnować ?
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 15:18 przez bodzio768, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn mar 15, 2010 15:22

jeśli jest pomodzone to jaka była seria i ile jest teraz?
jeśli są Ci potrzebne zainwestuj w ciśnienie oleju, temperaturę oleju i przede wszystkim BOST'a



bodzio768
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 15, 2010 13:31

Post autor: bodzio768 » pn mar 15, 2010 15:26

seria 90 teraz 115 a wiec chyba się zdecyduje na te 3 ciśnienie oleju, temperaturę oleju i BOST'a choć chciał bym jeszcze posłuchać opinii innych



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn mar 15, 2010 15:29

Przede wszystkim boost i temp oleju, jak chcesz iść w duże mody przyda się również EGT.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn mar 15, 2010 15:52

bodzio768, na takim setupie jak teraz to wystarczy Ci BOST i temperatura oleju, jak coś się będzie działo z ciśnieniem oleju i tak będziesz widział na konsoli czerwoną oliwiarkę :bigok: a zamiast tego ciśnienia może EGT czyli temperaturę spalin.... oczywiście jeśli planujesz jakieś dalsze mody :bajer:



bodzio768
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 15, 2010 13:31

Post autor: bodzio768 » pn mar 15, 2010 16:06

Znając mnie to z czasem go będę podkręcał bardziej gdzieś na 130 a wiec rozumiem ze ciśnienie oleju mogę odpuścić sobie ? bo jak będzie się coś działo to i tak kontrolka od oleju się zaświeci?



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn mar 15, 2010 16:46

bodzio768, przy 130 ps to sam wskaźnik Ci od BOST'a Ci wystarczy + ewentualnie temperatura oleju aby przy upalaniu nie ugotować... jeśli masz sprawny czujnik ciśnienia oleju to zasygnalizuje Ci czerwoną olejarką za niskie ciśnienie oleju, przy takich modach możesz ten wskaźnik odpuścić... gdzie to będziesz montował? słupek czy konsola?



bodzio768
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 15, 2010 13:31

Post autor: bodzio768 » pn mar 15, 2010 17:00

Słupki mam zajęte przez tweery i i pewnie zrobię to tak jak radzisz ograniczę się i kupie 2 BOSTa i temperaturę oleju z początku mierzyłem w nawiew środkowy lecz teraz jeśli mi się ładnie spasuje pokombinuje coś z maskownica starego twerra i tam te 2 wskaźniki jakoś ulokować żeby dożo nie wystawały gdzieś widziałem nawet foto poradę jak ich tam ulokować ale już nie mogę tego znaleźć



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn mar 15, 2010 17:17

bodzio768, 2 zegary możesz ładnie zamontować na konsoli środkowej lub na konsoli z zegarami, ja proponuje Ci przedni słupek, trochę zabawy jest ale wygląda to estetycznie i tworzy spójną całość :helm:


proponuje Ci coś takiego:
http://www.mtuning.pl/
produkt nr. 31961
adapter dedykowany do mkIII na 2 wskażniki


montujesz klejem do szyb, ubytki i nierówności wypełniasz czarną szpachlą z żywicą i oddajesz do flokowania i masz to bardzo ładnie wykończone, miejsce zamontowania adaptera możesz sobie sam ustawić tak aby było ok :bajer: będziesz szukał w necie wpisz kurnik na zegary :chytry:
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 17:19 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio768
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 15, 2010 13:31

Post autor: bodzio768 » pn mar 15, 2010 17:29

Dobre rozwiązanie tylko jak wspominałem słupki już mam zajęte przez CA siedzą w nich gwizdki wiec albo konsola środkowa albo maskownica oryginalnego gwizdka i do niej się przymierzam na zapożyczonym foto z neta zaznaczyłem strzałką gdzie chce ich ulokować tylko zastanawiam się nad tym czy nie będą mi zasłaniać za bardzo widoku i gwizdka w słupku http://img52.imageshack.us/img52/1552/v ... c06855.jpg
Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 17:30 przez bodzio768, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn mar 15, 2010 17:38

adapter możesz zamontować w dowolnym miejscu, łatwo się gnie przy opaleniu opalarką i później przyklej bez ruszania twetera ewentualnie adapter na konsolę środkową i też się sprawdzi tylko wyglądać będzie mniej estetycznie

musisz pokombinować kierownik



bodzio768
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn mar 15, 2010 13:31

Post autor: bodzio768 » pn mar 15, 2010 17:50

Znalazłem już obudowę tylko jeszcze muszę sprawdzić jakie ona ma wymiary i z wymiarować maskownice od starych gwizdków jeśli wymiary będą podobne będę kombinował



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości