Strona 1 z 2

[Mk2] td aaz-jr

: ndz mar 07, 2010 22:43
autor: Bukowina_driver
Witam czy podejdzie głowica od AAZ do JR.
i czego można sie spodziwać??

wiem pewnie było ale serio nie umie znaleść...

wie ktoś może czym różnią sie komory wirowe tych głowic??

: ndz mar 07, 2010 22:47
autor: zaprzal
podejdzie... podobno czasami wysepowaly problemy obnizonej kompresji ciezsze odpalanie itp ale nie zostalo to jeszcze naukowo potwierdzone :helm:

: ndz mar 07, 2010 23:02
autor: euglen
Komora wirowa/wstępna od AAZ ma większą średnicę i jest wyższa niż ta z silnika 1,6 TD...
Mogę powiedzieć, że żadne problemu z odpaleniem takiego silnika nie ma nawet przy -25°C :grin:
Oczywiście silnik po odpaleniu pracuje trochę kulawo, ale po rozgrzaniu pracuje normalnie.
Plusem jest lepszy przepływ powietrza (większe zawory i kanały) oraz mniejsze nagrzewanie silnika.
Wszystko powyższe na podstawie własnego doświadczenia :D

: ndz mar 07, 2010 23:36
autor: zaprzal
euglen pisze:Oczywiście silnik po odpaleniu pracuje trochę kulawo, ale po rozgrzaniu pracuje normalnie
w obłokach bialego dymu? :helm:

: ndz mar 07, 2010 23:51
autor: euglen
zaprzal, nie jest aż tak źle :green_fuck:

: pn mar 08, 2010 08:34
autor: Bukowina_driver
a słyszał ktoś o silniku z t2 1.7D miał skok tłoka jak w 1.6 lecz tłoku jak w 1.9..

wiecie może jakie to coś ma zawory takie jak w 1.9 czy jak w 1.6??

: pn mar 08, 2010 09:10
autor: zaprzal
euglen pisze:zaprzal, nie jest aż tak źle :green_fuck:
czyli lepiej niz na serii :green_fuck:
Bukowina_driver pisze:a słyszał ktoś o silniku z t2 1.7D miał skok tłoka jak w 1.6 lecz tłoku jak w 1.9..

wiecie może jakie to coś ma zawory takie jak w 1.9 czy jak w 1.6??
kolega euglen miala jakas hybryde z 1.7 jego pytaj ;)

: pn mar 08, 2010 09:37
autor: euglen
Bukowina_driver, oznaczenie silnika KY średnica tłoka jak AAZ (79,5mm), skok jak 1,6 TD (86,4mm) - robi się z tego pojemność ~1712cm3.
Głowica, która jest oryginalnie w tym silniku jest do :ass: zakładasz do tego głowicę od AAZ i jest dobrze :D

: pn mar 08, 2010 20:32
autor: Bukowina_driver
A jak to w tym KY na bank są dqwa kanały olejowe jak w AAZ czy przypadkiem jest jeden i regulacja zaworów płytkami??

: pn mar 08, 2010 22:32
autor: euglen
Bukowina_driver, W KY jest tak jak mówisz: jeden kanał spływowy i regulacja płytkami. Ale jeżeli chcesz założyć głowicę z 1,9TD to nie ma problemu - w bloku KY jest wytłoczenie zaślepiające mniejszy kanał powrotny (w przypadku założenia głowicy 1,9TD).
Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy, która odróżnia blok 1,7D od 1,6 TD - tzn. ma kanały wodne pomiędzy cylindrami, tak jak to jest w 1,9TD.

: pn mar 08, 2010 23:26
autor: Toshiba
Czyli głowica od AAZ do 1V podejdzie Plug&Play? Razem z pompą od JR i innymi bzdetami?
I czy naprawdę na zimnym po takiej zmianie mocno telepie silnikiem itd?

: wt mar 09, 2010 23:29
autor: euglen
Toshiba, podejdzie wszystko tak jak piszesz

Poniżej filmik z odpalenia właśnie takiej "hybrydy" przy -10°C; niestety podczas konwersji filmiku zaginął mi dzwięk, więc jakaś tam muzyczka leci...

[youtube][/youtube]

: śr mar 10, 2010 00:39
autor: Toshiba
euglen, Dzięki :bigok:
Co do filmiku trochę wstyd jak tak chodzi na początku :helm: Po jakim czasie mniej więcej się to normuje?
Niektóre zalety opisałeś, a wady jakie są takiego "swapa"?

: śr mar 10, 2010 09:06
autor: euglen
Po ok. 4 minutach lub trochę dłużej - w zależoności od temperatury :helm:
Oprócz tej jednej wady innej nie stwierdziłem :D