Strona 1 z 2

Problem po zmianie wtrysków na 216 1.9 TDI AGR

: śr mar 03, 2010 02:13
autor: konrad1233
Witam
Wiec problem jest następujacy.
Moze od początku
Seria 90 KM
Bez katalizatora w zmian strumienica
Później wrzuciłem softa na ok 115 KM auto pieknie jeździło
Kilka dni temu do tego silnika zainstalowałem wtryski Bosio 216

Auto rwie od dołu ale powyżej 3 tyś obrotów przy gazie do dechy na 4 lub 5 biegu silnik zaczyna falować. Jak by 1 sek pompowal kolejna nie i tak cały czas. Co chwile wciska w siedzenie i odpuszcza takie falowanie.
Po drugie nagminnie co ok kilka kilometrów lub co kilka mnimut silnik ( traci moc jakby turbina przestała pompomwać ). Przewstaje być słychać syk turbiny. Pracuje wtedy jak SDI Ale wystarczy zgasic na chwile silnik dosłownie na sekunde i odpalić ponownie i juz jest pełna moc oczywiście do 3 tyś obrotów i dalej falowanie.
Trochę dymków puszcza jak się pedałuje troche mocniej
Jeszcze jedno zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty lekko skacza tak 900 do 1100

Czyli mam te dwa główne problemy
Z nagłą utrata mocy i z wyższymi obrotami

Proszę o pomoc
Nie wiem co teraz robić czy to kąt wtryku zmieniec dawke paliwa czy co jest nie tak

z góry dziękuje !!!! :)

: śr mar 03, 2010 02:21
autor: Adrian1980
użyj szukajki " notlauf " poza tym trzeba zrobić logi VAG'iem...

wtedy bedzie mozna cos powiedzieć...

: śr mar 03, 2010 10:34
autor: karolw2
Co do obrotów ja zapalasz silnik to wymień sobie czujnik temperatury cieczy powinno pomóc taki np: http://www.moto.allegro.pl/item90798685 ... da_vw.html
A co do wtrysków to zaworek ciśnieniowy do sprawdzenia i wężyki bo zmiennej geometrii brak. A przede wszystkim i to podpięcie się pod komputer i zrobienie logów dynamicznych bo może to ci już przepływomierz ciąć dawki ale to wszystko to wróżenie z fusów. Podpiąć pod komputer i wtedy zobaczyć co i jak.

: śr mar 03, 2010 12:31
autor: konrad1233
Mam wtyczkę VAG i program do tego VAG COM
Czyli najpierw zrobić diagnoze komputera ?
Mam do tego silnika sportowa wkładke powietrza, wkladać to czy pozostać przy seryjnym filtrze ?
I jeszcze jedno pytanie czy blokować EGR ? Czy jest sens w moim przypadku ?
Pozdrawiam

: śr mar 03, 2010 12:51
autor: karolw2
konrad1233 pisze:Mam wtyczkę VAG i program do tego VAG COM
Czyli najpierw zrobić diagnoze komputera ?
Mam do tego silnika sportowa wkładke powietrza, wkladać to czy pozostać przy seryjnym filtrze ?
I jeszcze jedno pytanie czy blokować EGR ? Czy jest sens w moim przypadku ?
Pozdrawiam
Diagnoza vag to podstawa kanały 03, 08, 11 dynamiczne znajdziesz na forum jak to zrobić.
Lepiej pozostać przy standardowym filtrze. (wiadomo przepływka)
Jak chcesz to możesz zaślepiać opinie są podzielone poczytaj na forum jest tego mnóstwo ale kolega nowy widać więc szukać szukać szukać wszystko to jest.

: śr mar 03, 2010 13:18
autor: cowboy
czy wtryski miały wyregulowane obydwa cisnienia po instalacji koncówek ?

: śr mar 03, 2010 14:43
autor: ghost2255
A jaki masz program?

Robiłeś porządny u dobrego tunera z hamownią, czy "gotowiec" z garażu?

U mnie W AGR po założeniu 216 w slinku z "gotowcem" też nie było rewelacji, za to było dużo dymu i niespokojna praca silnika.

Po programie u GOODHOPE wszystkie negatywne objawy zniknęły, osiągi się poprawiły, a spalanie spadło.


Po własnym doświadczeniu wiem, że po wtryskach trzeba zrobić program, ustawianie dawki i kąta nie załatwi wszystkiego.

: śr mar 03, 2010 21:29
autor: konrad1233
cowboy pisze:czy wtryski miały wyregulowane obydwa cisnienia po instalacji koncówek ?
Pompiarz powiedział że ustawi tylko tzw pilotujące 220 i faktycznie na zegarach tyle wybiło jak ustawiał a to drugie tj 300 powiedział że takich nie ustawia
Dzwoniłem do kolegi co ma warsztat diesli i to samo powiedział że ustawia się tylko to pierwsze. Wiec nie wiem jak z tym drugim

[ Dodano: 03 Mar 2010 20:40 ]
ghost2255 pisze:A jaki masz program?

Robiłeś porządny u dobrego tunera z hamownią, czy "gotowiec" z garażu?

U mnie W AGR po założeniu 216 w slinku z "gotowcem" też nie było rewelacji, za to było dużo dymu i niespokojna praca silnika.

Po programie u GOODHOPE wszystkie negatywne objawy zniknęły, osiągi się poprawiły, a spalanie spadło.


Po własnym doświadczeniu wiem, że po wtryskach trzeba zrobić program, ustawianie dawki i kąta nie załatwi wszystkiego.
Program to niestety gotowiec :/ ze względów finansowych
Zrobiłem na tym sofcie 60 000 km bez problemu tylko skusiły mnie te wtryski.
U mnie w Lublinie wszedzie gdzie sie nie spytam to od 900 zł zaczyna się rozmowa o poprawce programu.
Nie chciał bym po prostu zaliczyć wtopy ze wydam kupe kasy jak dla mnie na program a okaże się że trzeba było jedynie zmienić kąt lub dawkę.
Więc tak pytam szukając najlepszego rozwiązania

: śr mar 03, 2010 22:03
autor: glus
A moze pompa nie wyrabia,jak byles u pompiaza to moze trzebylo sprawdzic tez pompe odrazu.

: śr mar 03, 2010 22:16
autor: cowboy
konrad1233 pisze:Pompiarz powiedział że ustawi tylko tzw pilotujące 220 i faktycznie na zegarach tyle wybiło jak ustawiał a to drugie tj 300 powiedział że takich nie ustawia
Dzwoniłem do kolegi co ma warsztat diesli i to samo powiedział że ustawia się tylko to pierwsze.
moze jak wtryski miały seryjnie 190/300 to lepiej mógł nie podbijać ich na 220 bo drugie cisnienie mogło pójśc w kosmos :)

cisnienia ustawia się obydwa tylko mało kto wie a jeszcze mniej ludzi potrafi to zmierzyć , a jeszcze mniej ustawić :) a własnie to drugie cisnienie wtrysku zasadniczego ma wieksze znaczenie niz pilotujace ...

: śr mar 03, 2010 22:21
autor: Ceglarz
konrad1233 pisze: Program to niestety gotowiec :/ ze względów finansowych
Zrobiłem na tym sofcie 60 000 km bez problemu tylko skusiły mnie te wtryski.
U mnie w Lublinie wszedzie gdzie sie nie spytam to od 900 zł zaczyna się rozmowa o poprawce programu.
U mnie trochę taniej program, wszystko spod ręki Goodhope :grin:

: śr mar 03, 2010 22:28
autor: konrad1233
cowboy pisze:
konrad1233 pisze:Pompiarz powiedział że ustawi tylko tzw pilotujące 220 i faktycznie na zegarach tyle wybiło jak ustawiał a to drugie tj 300 powiedział że takich nie ustawia
Dzwoniłem do kolegi co ma warsztat diesli i to samo powiedział że ustawia się tylko to pierwsze.
moze jak wtryski miały seryjnie 190/300 to lepiej mógł nie podbijać ich na 220 bo drugie cisnienie mogło pójśc w kosmos :)

cisnienia ustawia się obydwa tylko mało kto wie a jeszcze mniej ludzi potrafi to zmierzyć , a jeszcze mniej ustawić :) a własnie to drugie cisnienie wtrysku zasadniczego ma wieksze znaczenie niz pilotujace ...
Możliwe
Czytałem trochę Twoich postów-masz o tym pojecie wiec pewnie masz racje.
Z tego względu kazałem ustawić 220 bo gdzie nie spojrzałem na forum to większość ludzi takie ustawia czyli 220/300

Najbardziej daje się we znaki to falowanie obrotów

Bo z tym odcięciem turbiny myśle że to trzeba szukać w miejscu nie zwiazanym z tymi modami. Od dawna ( na całkowitej serii nawet w momencie zakupu zrobił takiego psikusa ) miałem z tym problem "czasowym odcięciem turbiny" tylko zdarzało się to raz na kilka miesięcy a teraz non stop

: śr mar 03, 2010 22:37
autor: Ceglarz
Trzeba także zdiagnozować auto, wiele się wyjaśni.

: śr mar 03, 2010 22:47
autor: bradley
cowboy pisze:moze jak wtryski miały seryjnie 190/300 to lepiej mógł nie podbijać ich na 220 bo drugie cisnienie mogło pójśc w kosmos :)
Tak robia serwisy Boscha, ze pierwsze cisnienie reguluja, ale drugiego juz nie. Co nie znaczy, ze tego drugiego nie kontroluja i nie sprawdzaja ;)

Zrob logi bo nie wiadomo czy masz jakas niestabilnosc w doladowaniu, maniane w sofcie-gotowcu czy moze nastawnik w pompie nie wyrabia od dawkowania koksu.