Strona 1 z 1

Komp z AFN do 1Z

: ndz lut 28, 2010 21:02
autor: kozaksmok
Witam Mam TDI 1z z 94r. Wywalony katalizator, zaślepiony egr i bieda chip ( opornik na wiązce z pompy). Chce dac mu jeszcze troszkę mocy stad pytania:
- Jak z podpięciem kompa afn do 1z, czy trzeba robić redukcje zeby wpiąć kable?
- Jak z turbina? Słyszałem że mozna wylutować opornik 10k ohm i wstawić 27k ohm i pompuje 200mbar wiecej. (schemat jest na forum) tylko czy w tym kompie to bedzie działało?
- Czy bieda chip bedzie mi działał na tym kompie? (ten opornik na wiązce z pompy)
- Czy orginalne turbo i wtryski wyrobia? nie bedzie kopcił? Ewentualnie co mu dać wtryski czy turbo?

Ps. Softy odpadają chce się pobawić lutownica i kluczami! Lece po kosztach ;]

: ndz lut 28, 2010 23:46
autor: Matras
jak lubisz się bawić kluczami to odkręć z auta wszystko co zbędne - kanapę, dojazdówkę, plastiki ze środka. do tego wrzuć sobie jakieś małe kółka na wąskich oponach i wtedy killujesz wszystkich :grin:

: pn mar 01, 2010 08:28
autor: mariachi
jak lubisz się bawić kluczami to kup sobie TD,
w tdi bez ingerencji w elektronikę niewiele zrobisz

: pn mar 01, 2010 12:29
autor: kozaksmok
Prosze jednak o konkretne odpowiedzi na moje pytania. Mam TDI i go nie zamienie. Wiem ze sie da tylko przydal by sie ktos kompetentny :-) czekam na odp

: pn mar 01, 2010 13:40
autor: ringel
Ecu z afn ma inną mapę od sterowania turbo, więc w 1z nie wysteruje, poza tym auto ci nie odpali na tym ECu, bo pojawia się problem z immo, więc albo wyłączyć albo przeprowadzić adaptacje. Rezystor podpięty na pompie będzie zarówno działał tak samo na kompie z afn jak i 1z. Najlepiej to kupić Ecu z koncówka BF, tam masz juz napewno czujnik do 2500mb i wtedy możesz się bawić opornikami :mrgreen:

: pn mar 01, 2010 13:51
autor: kozaksmok
Troche jasniej. Gdzie szukac tego ecu i jaki to koszt? A gdybym wywalił immobilajzer? Potrzebuje konkretów. Czy da sie tego kompa wsadzic czy odpada?

: pn mar 01, 2010 14:12
autor: ringel
kozaksmok pisze:Troche jasniej. Gdzie szukac tego ecu i jaki to koszt? A gdybym wywalił immobilajzer? Potrzebuje konkretów. Czy da sie tego kompa wsadzic czy odpada?

Na początek to poszukaj na forum, bo wiedzy masz mało. Szukaj kompa o takich nr 028 906 021 BF, siedział w nowszych 1z i ahu, działać będzie napewno, bo ja też taki mam, jedynie trzeba zmienić 2 piny miejscami, ale nawet bez tego zapali. Koszt immo pewnie kolo 100zł, więc już twój tani tuning do kosza. Chyba że się kupi programator i samemu powalczy z mocą.

: sob mar 06, 2010 13:10
autor: bieniek1984
kolego poszukaj na forum Audi 80 klub kolegi kostrz on ci za pare setek zrobi chip :) ja mam od niego i idze dużo lepiej niż w serii. Na moim ECU wystarczyla kości zmienić nie trzeba było nic wylutowywać więc Kostrz zaprogamował kości włożył i ja teraz śmigam. Gadałem kiedyś z nim czy do VW na pierburgu by robił to mówił że nie ma problemu.

[ Dodano: 06 Mar 2010 12:11 ]
I będziesz mial tanim kosztem podniesienie mocy.

[ Dodano: 06 Mar 2010 12:14 ]
Ewentualnie możesz się pobawić nastawnikiem ale jak nie masz VAGa to nawet nie zaczynaj. Ale tak jak napisał mariachi, w tdi tylko na początek chip potem wtryski, IC i potem reszta.