Strona 1 z 3

Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parametry?

: śr lut 24, 2010 21:51
autor: los_super_ktos41
Witam mam golfa 1.9 tdi 90 km z 1997 r. orginalna wersja bez żadnych modyfikacji silnika, chce mu dodać mocy poprzez zmianę oprogramowania (boxy mnie nie rajcują). Mam dylemat ile koni mu dodać i ile momentu obrotowego żeby miał kopa i trochę mniej palił, zastanawiam się nad + 25KM/70Nm ?

: śr lut 24, 2010 21:53
autor: italiano_83
Mam dylemat ile koni mu dodać i ile momentu obrotowego żeby miał kopa i trochę mniej palił, zastanawiam się nad + 25KM/70Nm ?
"Dylemat" to będzie miał tuningujący - firma która wykona usługę -

Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parametry?

: śr lut 24, 2010 22:09
autor: los_super_ktos41
Dlaczego tak uważasz przeglądałem dużo ofert firm i większość podnosi 30KM/60Nm a z tego co się wiem to moment jest wazniejszy lepsza elastyka silnika.
Interesują mnie konkrety chcę optymalnej mocy żeby było dobrze dla mnie i dla furgonu!

: śr lut 24, 2010 22:09
autor: ZULUS 28
los_super_ktos41 pisze:Mam dylemat ile koni mu dodać i ile momentu obrotowego żeby miał kopa i trochę mniej palił, zastanawiam się nad + 25KM/70Nm ?
poczytaj trochę bo tematów jest wystarczająco na tyle i dodaj mu z 50km to będzie 2litry mniej palił :)

: śr lut 24, 2010 23:34
autor: wesol
Zeby chodzilo autko dobrze i palilo nieco mniej to musi to zrobic ktos kumaty a nie fucktuner. To ile koni i niutona przybedzie to samo wyjdzie w praniu- nie od tego zalezy czy auto sie wysypie za pol roku.

: czw lut 25, 2010 01:03
autor: Castillo
ZULUS 28 pisze:poczytaj trochę bo tematów jest wystarczająco na tyle i dodaj mu z 50km to będzie 2litry mniej palił :)
Ej no co będziemy mu żałować, weź daj mu 70 km i 3 litry w baku na setke zostaje bankwo !! :) A tak na poważnie auto ma 13 lat, silnik igła nie jest , przejechane na pewno 250 tys km ++ , sprzęgło swoje przeżyło, doradzam ci bierz 20 km więcej nie dawaj bo będziesz i sprzęgło wymieniał i inne bajery...no chyba że masz kasę to inna bajka

: czw lut 25, 2010 09:19
autor: Arcaj
castillo20 pisze:no chyba że masz kasę to inna bajka
:prayer:

Po co ulepszać wiekowy silnik? Chcesz poprawiać producenta? :axe: Długo na tym nie pojeździsz

Jeśli chcesz więcej mocy i masz kasę to wymień całe serce.

Re: Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parame

: czw lut 25, 2010 09:47
autor: rob555
los_super_ktos41 pisze:Dlaczego tak uważasz przeglądałem dużo ofert firm i większość podnosi 30KM/60Nm a z tego co się wiem to moment jest wazniejszy lepsza elastyka silnika.
Interesują mnie konkrety chcę optymalnej mocy żeby było dobrze dla mnie i dla furgonu!
Konkretnie to nikt Ci nie powie dokladnych wartosci. Moze byc tak ze masz farta i bez dymu peknie 120KM a moze sie okazac ze powyzej 110KM bedzie batory... i trzeba bedzie dawke scinac.
Kalkulatorowe przyrosty to slaby punkt odniesienia....

: czw lut 25, 2010 09:50
autor: Arcaj
We wrocku jest fajna firma dyno-soft oni najpierw podłączają kompa patrzą ile max mogą Ci włożyć i tyle Ci wkładają podczas wkładania jeździsz na hamownie kilka razy i sprawdzają czy dobrze wszystko śmiga :)

: czw lut 25, 2010 16:38
autor: krzys-jeruzal
Arcaj pisze:

Po co ulepszać wiekowy silnik? Chcesz poprawiać producenta? Długo na tym nie pojeździsz

Jeśli chcesz więcej mocy i masz kasę to wymień całe serce.
no bez przesady dla 30 czy 40 koni silnik wymieniac , ja mam 100% normy wiecej i jest dobrze...

: czw lut 25, 2010 18:13
autor: _mumin_
Dokładnie tak jak pisze ROB nie ma czegoś takiego że sobie zażyczysz tyle i tyle mocy i tyle dostaniesz :) każdy silnik inaczej reaguje na soft . Wszystko jeszcze zależy jakie masz oznaczenie literowe silnika bo AGR a ALH to duża różnica , a obydwa 90km :)

: czw lut 25, 2010 18:21
autor: morfeusz86r
_mumin_ pisze:AGR a ALH to duża różnica
różnią sie wytrzymałością bloków czy czymś innym mającym wpływ na bezawaryjną jazde przy większych modach?

Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parametry?

: czw lut 25, 2010 18:29
autor: los_super_ktos41
dzieki za podpowiedzi . co do sprzegla wymienione na nowe, turbo tez zmienialem jakies 20 tys km temu , EGR zaslepiony po kacie zostala tylko puszka dla pozorow a co do silnika to numer zaczyna sie od AHU wiecej nie kojaze bym musial patrzec w papierach a aktualnie mnie niema w kraju

: czw lut 25, 2010 20:12
autor: _mumin_
morfeusz86r pisze:
_mumin_ pisze:AGR a ALH to duża różnica
różnią sie wytrzymałością bloków czy czymś innym mającym wpływ na bezawaryjną jazde przy większych modach?
przy większych modach nie ma różnicy :) Ale przy sofcie tak VNT vs. WG .