Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parametry?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

los_super_ktos41
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 24, 2010 21:37
Lokalizacja: Racibórz

Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parametry?

Post autor: los_super_ktos41 » śr lut 24, 2010 21:51

Witam mam golfa 1.9 tdi 90 km z 1997 r. orginalna wersja bez żadnych modyfikacji silnika, chce mu dodać mocy poprzez zmianę oprogramowania (boxy mnie nie rajcują). Mam dylemat ile koni mu dodać i ile momentu obrotowego żeby miał kopa i trochę mniej palił, zastanawiam się nad + 25KM/70Nm ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lut 24, 2010 21:53

Mam dylemat ile koni mu dodać i ile momentu obrotowego żeby miał kopa i trochę mniej palił, zastanawiam się nad + 25KM/70Nm ?
"Dylemat" to będzie miał tuningujący - firma która wykona usługę -


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

los_super_ktos41
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 24, 2010 21:37
Lokalizacja: Racibórz

Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parametry?

Post autor: los_super_ktos41 » śr lut 24, 2010 22:09

Dlaczego tak uważasz przeglądałem dużo ofert firm i większość podnosi 30KM/60Nm a z tego co się wiem to moment jest wazniejszy lepsza elastyka silnika.
Interesują mnie konkrety chcę optymalnej mocy żeby było dobrze dla mnie i dla furgonu!
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 22:43 przez los_super_ktos41, łącznie zmieniany 1 raz.



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: ZULUS 28 » śr lut 24, 2010 22:09

los_super_ktos41 pisze:Mam dylemat ile koni mu dodać i ile momentu obrotowego żeby miał kopa i trochę mniej palił, zastanawiam się nad + 25KM/70Nm ?
poczytaj trochę bo tematów jest wystarczająco na tyle i dodaj mu z 50km to będzie 2litry mniej palił :)


gti tdi 20jahre

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr lut 24, 2010 23:34

Zeby chodzilo autko dobrze i palilo nieco mniej to musi to zrobic ktos kumaty a nie fucktuner. To ile koni i niutona przybedzie to samo wyjdzie w praniu- nie od tego zalezy czy auto sie wysypie za pol roku.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Posty: 343
Rejestracja: pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: Castillo » czw lut 25, 2010 01:03

ZULUS 28 pisze:poczytaj trochę bo tematów jest wystarczająco na tyle i dodaj mu z 50km to będzie 2litry mniej palił :)
Ej no co będziemy mu żałować, weź daj mu 70 km i 3 litry w baku na setke zostaje bankwo !! :) A tak na poważnie auto ma 13 lat, silnik igła nie jest , przejechane na pewno 250 tys km ++ , sprzęgło swoje przeżyło, doradzam ci bierz 20 km więcej nie dawaj bo będziesz i sprzęgło wymieniał i inne bajery...no chyba że masz kasę to inna bajka



Awatar użytkownika
Arcaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr sty 20, 2010 18:04
Lokalizacja: DWR-Mietków
Kontakt:

Post autor: Arcaj » czw lut 25, 2010 09:19

castillo20 pisze:no chyba że masz kasę to inna bajka
:prayer:

Po co ulepszać wiekowy silnik? Chcesz poprawiać producenta? :axe: Długo na tym nie pojeździsz

Jeśli chcesz więcej mocy i masz kasę to wymień całe serce.


... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..
Poznaj mój nowy styl :) viewtopic.php?f=88&t=398688

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parame

Post autor: rob555 » czw lut 25, 2010 09:47

los_super_ktos41 pisze:Dlaczego tak uważasz przeglądałem dużo ofert firm i większość podnosi 30KM/60Nm a z tego co się wiem to moment jest wazniejszy lepsza elastyka silnika.
Interesują mnie konkrety chcę optymalnej mocy żeby było dobrze dla mnie i dla furgonu!
Konkretnie to nikt Ci nie powie dokladnych wartosci. Moze byc tak ze masz farta i bez dymu peknie 120KM a moze sie okazac ze powyzej 110KM bedzie batory... i trzeba bedzie dawke scinac.
Kalkulatorowe przyrosty to slaby punkt odniesienia....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Arcaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr sty 20, 2010 18:04
Lokalizacja: DWR-Mietków
Kontakt:

Post autor: Arcaj » czw lut 25, 2010 09:50

We wrocku jest fajna firma dyno-soft oni najpierw podłączają kompa patrzą ile max mogą Ci włożyć i tyle Ci wkładają podczas wkładania jeździsz na hamownie kilka razy i sprawdzają czy dobrze wszystko śmiga :)


... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..
Poznaj mój nowy styl :) viewtopic.php?f=88&t=398688

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » czw lut 25, 2010 16:38

Arcaj pisze:

Po co ulepszać wiekowy silnik? Chcesz poprawiać producenta? Długo na tym nie pojeździsz

Jeśli chcesz więcej mocy i masz kasę to wymień całe serce.
no bez przesady dla 30 czy 40 koni silnik wymieniac , ja mam 100% normy wiecej i jest dobrze...



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » czw lut 25, 2010 18:13

Dokładnie tak jak pisze ROB nie ma czegoś takiego że sobie zażyczysz tyle i tyle mocy i tyle dostaniesz :) każdy silnik inaczej reaguje na soft . Wszystko jeszcze zależy jakie masz oznaczenie literowe silnika bo AGR a ALH to duża różnica , a obydwa 90km :)



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw lut 25, 2010 18:21

_mumin_ pisze:AGR a ALH to duża różnica
różnią sie wytrzymałością bloków czy czymś innym mającym wpływ na bezawaryjną jazde przy większych modach?



los_super_ktos41
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 24, 2010 21:37
Lokalizacja: Racibórz

Optymalny tunning 1.9 TDI 90 KM o ile podnieśc mu parametry?

Post autor: los_super_ktos41 » czw lut 25, 2010 18:29

dzieki za podpowiedzi . co do sprzegla wymienione na nowe, turbo tez zmienialem jakies 20 tys km temu , EGR zaslepiony po kacie zostala tylko puszka dla pozorow a co do silnika to numer zaczyna sie od AHU wiecej nie kojaze bym musial patrzec w papierach a aktualnie mnie niema w kraju
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 18:36 przez los_super_ktos41, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » czw lut 25, 2010 20:12

morfeusz86r pisze:
_mumin_ pisze:AGR a ALH to duża różnica
różnią sie wytrzymałością bloków czy czymś innym mającym wpływ na bezawaryjną jazde przy większych modach?
przy większych modach nie ma różnicy :) Ale przy sofcie tak VNT vs. WG .



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości