arturkw pisze:a powiedz mi kolego duzo jest roboty z taką modyfikacją? zeby zmienic turbo ze zminna geometria(vnt)?
z montażem tej turbinki akurat nie ma dużo roboty, wszystko praktycznie pasuje bez żadnych przeróbek, większym problemem chyba jest kupić turbinę w dobrym stanie, ja się trochę naszukałem, wszystko oprócz chipa robiłem u siebie w garażu, ale do rzeczy:
Potrzebne części:
- turbina (ja mam z Sharana AFN)
- przewód dopływu oleju AFN
- przewód odpływu oleju AFN
- kolektor wydechowy (z Passata AWX, z Sharana niestety nie pasował)
- flansza wydechu AFN
Przerobić musiałem tylko wydech tzn.przespawać samą flanszę od AFN, ponieważ w 1Z jest inna, no i przekręcałem "gorącą" muszlę przy turbinie o 120 stopni, żeby dopływ oleju był pionowo (w Sharanie była trochę inaczej ułożona ta turbina), przy okazji wyczyściłem kierowniczki w niej. Przed montażem odrazu zaślepiłem EGR i wyczyściłem kolektor ssący. Do sterowania VNT wykorzystałem zaworek, który dotychczas sterował EGR-em (przy 1Z w nim już jest podciśnienie potrzebne do sterowania VNT) tzn. wężyk który szedł do EGR podłączyłem do gruszki turbiny, natomiast wtyczkę, która była oryginalnie przy tym zaworku odpiąłem, a podpiąłem tą która wcześniej była przy starym metalowym zaworku, krótko mówiąc zamieniłem wtyczki - sterowanie EGR ze sterowaniem turbiny, to wszystko od strony mechanicznej i elektrycznej. Dalej tylko korekta softu i można śmigać
tak to u mnie wyglądało, niestety mam tylko te zdjęcia: