Strona 1 z 2

1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

: wt lut 09, 2010 20:42
autor: arturkw
Prosił bym osoby które wykonywały takie przeróki u siebie tzn wtryski do 1Z z Afna lub asV po sofcie bądz tez przed z góry dziękuje,punkciki poleca, prosił bym również o napisanie przebiegu autka.

: wt lut 09, 2010 21:26
autor: glus
W moim 1Z byl wirus i 115ps.Zapodalem 216 od COWBOYA i wstepnie zrobilem korekte dawki.Teraz na trujce przy 60km/h lekkie kopniecie w sprzeglo i pala sie kapcie.Na wakacjach zrobie korekte wirusa i wtedy shamuje , na koniec roku zabraklo czasu.

: wt lut 09, 2010 21:30
autor: K@mil_mk3
arturkw pisze:Prosił bym osoby które wykonywały takie przeróki u siebie tzn wtryski do 1Z z Afna lub asV po sofcie bądz tez przed z góry dziękuje,punkciki poleca, prosił bym również o napisanie przebiegu autka.
Powiem Ci ze auto nie rowne autowi :) Wszystko zalezy od stanu twojego silnika oraz od stanu jego podzespołów... Jeden bedzie mial 300tys i bedzie mial w serii 100km a drugi bedzie mial 200tys i bedzie mial w serii 94km, i juz bedziesz mial różnice przy chipie :)
Najlepiej podlacz golfa pod Vaga zrob mu logi (jak bedize cos nie tak to napraw to) i dopiero jedz na hamownie i działaj :)

: wt lut 09, 2010 23:05
autor: arturkw
ja mam u ciebie 290 000 i moc trzyma i nie kopci:) zapodałem juz wtryski ASV ale jeszcze nie odpalałem autka:)

: sob lut 13, 2010 17:16
autor: michszym11970
arturkw pisze:Prosił bym osoby które wykonywały takie przeróki u siebie tzn wtryski do 1Z z Afna lub asV po sofcie bądz tez przed z góry dziękuje,punkciki poleca, prosił bym również o napisanie przebiegu autka.
Golf III Variant, silnik 1Z, niestety seria nie hamowana

-wycięty kat + wtryski AFN = 101KM 229Nm

-wycięty kat + wtryski AFN + chip = 120KM 279Nm

-wycięty kat + wtryski AFN + zaślepiony EGR + turbina AFN + chip (korekta) = 130KM 313Nm

przebieg auta - 230000km

a tu wykresik:

Obrazek

: sob lut 13, 2010 17:43
autor: arturkw
michszym11970 pisze:-wycięty kat + wtryski AFN + zaślepiony EGR + turbina AFN + chip (korekta) = 130KM 313Nm
a powiedz mi kolego duzo jest roboty z taką modyfikacją? zeby zmienic turbo ze zminna geometria(vnt)?

: ndz lut 14, 2010 00:50
autor: michszym11970
arturkw pisze:a powiedz mi kolego duzo jest roboty z taką modyfikacją? zeby zmienic turbo ze zminna geometria(vnt)?
z montażem tej turbinki akurat nie ma dużo roboty, wszystko praktycznie pasuje bez żadnych przeróbek, większym problemem chyba jest kupić turbinę w dobrym stanie, ja się trochę naszukałem, wszystko oprócz chipa robiłem u siebie w garażu, ale do rzeczy:

Potrzebne części:

- turbina (ja mam z Sharana AFN)
- przewód dopływu oleju AFN
- przewód odpływu oleju AFN
- kolektor wydechowy (z Passata AWX, z Sharana niestety nie pasował)
- flansza wydechu AFN

Przerobić musiałem tylko wydech tzn.przespawać samą flanszę od AFN, ponieważ w 1Z jest inna, no i przekręcałem "gorącą" muszlę przy turbinie o 120 stopni, żeby dopływ oleju był pionowo (w Sharanie była trochę inaczej ułożona ta turbina), przy okazji wyczyściłem kierowniczki w niej. Przed montażem odrazu zaślepiłem EGR i wyczyściłem kolektor ssący. Do sterowania VNT wykorzystałem zaworek, który dotychczas sterował EGR-em (przy 1Z w nim już jest podciśnienie potrzebne do sterowania VNT) tzn. wężyk który szedł do EGR podłączyłem do gruszki turbiny, natomiast wtyczkę, która była oryginalnie przy tym zaworku odpiąłem, a podpiąłem tą która wcześniej była przy starym metalowym zaworku, krótko mówiąc zamieniłem wtyczki - sterowanie EGR ze sterowaniem turbiny, to wszystko od strony mechanicznej i elektrycznej. Dalej tylko korekta softu i można śmigać

tak to u mnie wyglądało, niestety mam tylko te zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: ndz lut 14, 2010 00:59
autor: arturkw
czyli mniej wiecej na podobnej zasadzie bedzie działac turbinka z AWXa? cos podobnego mozna wymodziC?

: ndz lut 14, 2010 01:31
autor: michszym11970
arturkw pisze:czyli mniej wiecej na podobnej zasadzie bedzie działac turbinka z AWXa? cos podobnego mozna wymodziC?
jeśli chodzi o podłączenie sterowania, to jest tak samo, jak z turbinką AFN, ale turbina AWX jest większa i potrzebuje trochę czasu żeby się rozkręcić, przez co będzie trochę większy lag (gorszy dół), ale góra lepsza, poza tym może pojawić się problem ze sprzęgłem, no chyba, że planujesz jakieś większe mody (np.większa pompa wtryskowa, wtryski, mocne sprzęgło), przy większej turbinie trzeba dolać trochę więcej paliwka, żeby ją "bujnąć", a pompa i wtryski 1Z są trochę za słabe

: ndz lut 14, 2010 21:25
autor: arturkw
mhm narazie mam wtryski od asv i zobaczymy co po modzie wyjdzie, ale kiedys kto wie kto wie mozw pompa 10 bo 11 to juz hard jakies wtryski 216 i turbo awx i moze te 160 sie uzyska :)

: wt lut 23, 2010 22:03
autor: BaksiuGTD
Mam pytanie a czy turbina z silnika 2,5 TDi ze zmienną geometrią nadała by się, czy jest za duża, współpracowała by z wtryskami 0,216, program i zmodyfikowanym układem dolotowym chodzi mi o większy interculer i przybyło by trochę rur do nadmuchania czy turbo dziura była by duża? Nie orientuje się zbytnio bo posiadam 1Z ale w audi 80 na przepławce Boscha (golfy mają inną?) słyszałem ze nie da się włożyć VNT do niego odnośnie sterowania a tu tak czytam :bajer: i takie proste się wydaje zwykła zamiana węży.

1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

: czw sie 19, 2010 08:44
autor: tiaktoi
Witam,tez podlaczam sie do tematu,i mam pytanie:ile tuner sobie policzy za zmiane sterowania turbina z vg na vnt?

1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

: czw sie 19, 2010 09:11
autor: Adamm
tiaktoi, tyle ile za program bo to praktycznie zadna roznica

Re: 1Z+ wtryski ASV\AFN+chip lub bez Wykresy

: czw sie 19, 2010 11:18
autor: Fahoo
tiaktoi, takie rzeczy robi sie samemu a tuner tylko zmienia w sofcie
Obrazek