trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni
Skoro w 115 PD jest skrzynia 6 to 1.9 Tdi 90 zrobione na 115-130( w zależności od modów) i spokojnie sobie z taką skrzynią poradzi.. Poza tym nie trzeba śmigać ponad 160km/h wystarczy 120-130km/h przy spokojnej jeździe i auto będzie się "toczyć" a spalanie powinno być teoretycznie mniejsze.. przy 2000 tyś moment Nm jest wystarczająco duży aby poradzić sobie z oporami..
Są dwa zasadnicze powody zamontowania takiej skrzyni -
1. Ktoś dużo jeździ i 6 na autostradzie zmniejszy spalanie i zwiększy szybkość poruszania się..
2. Ktoś ma modzone mocno auto i chce śmigać szybko a 6 umożliwi zmniejszenie obrotów silnika- obciążenie - co za tym idzie spalania..
Koszty:
Skrzynia od 900zł do jakiś innych absurdalnych cen z cyklu 3000zl bo i takie na allegro widziałem
półosie napędowe z 600-700zł
Rozrusznik ~ 250zł
Sprzęgło 240 mm + dwu masowe kolo zamachowe od 600 żł używka na allegro do 1600zł nowy komplet Sasch'a
łapa skrzyni ~` nie wiem ile $$$
Wspornik do wybieraka ~ też nie wiem ile $$$
śruby co by to poprzykręcać ~ nie wiem ile $$$
aha wysprzęglik hydrauliczny ..
+ robocizna choć jakiejś specjalnej różnicy nie będzie bo jak się zmienia sprzęgło to różnica będzie nieduża
Więc nie ma bata nawet po sprzedaniu gratów z auta rozrusznik 200zł- półosie napędowe z 500zł skrzynia 600żł i reszta gratów jakieś 1300-1500żł jak mamy szczęście
Czyli od końcowej sumy odejmujemy te 1300-1500zł
Plusy
Mamy skrzynie 6
- możliwość osiągnięcia większych prędkości
- teoretycznie niższe spalanie
- Mamy mocniejsze sprzęgło z dużym zapasem bo 240mm przeniesie sporo momentu obrotowego ..
Minusy
Duży koszt początkowy .. trzeba wsio po kupować
- możliwe trudności z odsprzedanie starych części z auta( chodzi o dobrą cenę)