Strona 1 z 2

TDI i zmiana skrzyni z 5 na 6 biegową

: ndz lut 07, 2010 14:05
autor: rolmik
witam
mam pytanie odnośnie wymiany skrzyni w golfie 4 90km (plany na ok 130) z 97 lub 99r
czy skrzynia 5 i 6 są takie samie i czy nie będzie problemu z założeniem 6 do takiego silnika
dzięki za odpowiedź

: ndz lut 07, 2010 14:10
autor: italiano_83
Pełny opis takiej modyfikacji
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111458

: ndz lut 07, 2010 15:19
autor: yanosho
trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni

: ndz lut 07, 2010 15:48
autor: italiano_83
trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni
Skoro w 115 PD jest skrzynia 6 to 1.9 Tdi 90 zrobione na 115-130( w zależności od modów) i spokojnie sobie z taką skrzynią poradzi.. Poza tym nie trzeba śmigać ponad 160km/h wystarczy 120-130km/h przy spokojnej jeździe i auto będzie się "toczyć" a spalanie powinno być teoretycznie mniejsze.. przy 2000 tyś moment Nm jest wystarczająco duży aby poradzić sobie z oporami..


Są dwa zasadnicze powody zamontowania takiej skrzyni -
1. Ktoś dużo jeździ i 6 na autostradzie zmniejszy spalanie i zwiększy szybkość poruszania się..
2. Ktoś ma modzone mocno auto i chce śmigać szybko a 6 umożliwi zmniejszenie obrotów silnika- obciążenie - co za tym idzie spalania..

Koszty:
Skrzynia od 900zł do jakiś innych absurdalnych cen z cyklu 3000zl bo i takie na allegro widziałem
półosie napędowe z 600-700zł
Rozrusznik ~ 250zł
Sprzęgło 240 mm + dwu masowe kolo zamachowe od 600 żł używka na allegro do 1600zł nowy komplet Sasch'a
łapa skrzyni ~` nie wiem ile $$$
Wspornik do wybieraka ~ też nie wiem ile $$$
śruby co by to poprzykręcać ~ nie wiem ile $$$
aha wysprzęglik hydrauliczny ..
+ robocizna choć jakiejś specjalnej różnicy nie będzie bo jak się zmienia sprzęgło to różnica będzie nieduża

Więc nie ma bata nawet po sprzedaniu gratów z auta rozrusznik 200zł- półosie napędowe z 500zł skrzynia 600żł i reszta gratów jakieś 1300-1500żł jak mamy szczęście :chytry:
Czyli od końcowej sumy odejmujemy te 1300-1500zł

Plusy
Mamy skrzynie 6
- możliwość osiągnięcia większych prędkości
- teoretycznie niższe spalanie
- Mamy mocniejsze sprzęgło z dużym zapasem bo 240mm przeniesie sporo momentu obrotowego ..

Minusy
Duży koszt początkowy .. trzeba wsio po kupować
- możliwe trudności z odsprzedanie starych części z auta( chodzi o dobrą cenę)

: ndz lut 07, 2010 16:59
autor: psikuta19
italiano_83 pisze:
trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni
Skoro w 115 PD jest skrzynia 6 to 1.9 Tdi 90 zrobione na 115-130( w zależności od modów) i spokojnie sobie z taką skrzynią poradzi.. Poza tym nie trzeba śmigać ponad 160km/h wystarczy 120-130km/h przy spokojnej jeździe i auto będzie się "toczyć" a spalanie powinno być teoretycznie mniejsze.. przy 2000 tyś moment Nm jest wystarczająco duży aby poradzić sobie z oporami..


Są dwa zasadnicze powody zamontowania takiej skrzyni -
1. Ktoś dużo jeździ i 6 na autostradzie zmniejszy spalanie i zwiększy szybkość poruszania się..
2. Ktoś ma modzone mocno auto i chce śmigać szybko a 6 umożliwi zmniejszenie obrotów silnika- obciążenie - co za tym idzie spalania..

Koszty:
Skrzynia od 900zł do jakiś innych absurdalnych cen z cyklu 3000zl bo i takie na allegro widziałem
półosie napędowe z 600-700zł
Rozrusznik ~ 250zł
Sprzęgło 240 mm + dwu masowe kolo zamachowe od 600 żł używka na allegro do 1600zł nowy komplet Sasch'a
łapa skrzyni ~` nie wiem ile $$$
Wspornik do wybieraka ~ też nie wiem ile $$$
śruby co by to poprzykręcać ~ nie wiem ile $$$
aha wysprzęglik hydrauliczny ..
+ robocizna choć jakiejś specjalnej różnicy nie będzie bo jak się zmienia sprzęgło to różnica będzie nieduża

Więc nie ma bata nawet po sprzedaniu gratów z auta rozrusznik 200zł- półosie napędowe z 500zł skrzynia 600żł i reszta gratów jakieś 1300-1500żł jak mamy szczęście :chytry:
Czyli od końcowej sumy odejmujemy te 1300-1500zł

Plusy
Mamy skrzynie 6
- możliwość osiągnięcia większych prędkości
- teoretycznie niższe spalanie
- Mamy mocniejsze sprzęgło z dużym zapasem bo 240mm przeniesie sporo momentu obrotowego ..

Minusy
Duży koszt początkowy .. trzeba wsio po kupować
- możliwe trudności z odsprzedanie starych części z auta( chodzi o dobrą cenę)
nie dodałeś kolego największego minusa ze mamy dwumase i przy większych modach może i sprzęgło wytrzyma te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)

: ndz lut 07, 2010 17:34
autor: italiano_83
psikuta19 pisze:te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)
Źle mnie zrozumiałeś - przeczytałeś - sprzęgło 240mm - minimetrów - średnica.. jak zakładasz skrzynie 6 to sprzęgło trzeba założyć większe od AZS-ARL a tak owe przeniesie 350~400Nm .. A mało kto z 90 robi więcej jak 150km i 320-330 Nm.. bo to koszta
Standardowego sprzęgła z 90-110 nie da się "ożenić" z skrzynią 6 .. Dlatego zabawa jest droższa bo dochodzi kompletne sprzęgło z dwu masowym kołem zamachowym od ARL_AZS

: ndz lut 07, 2010 19:40
autor: rolmik
aha czyli jak zazwyczaj jeżdżę Oława Wrocław no i 2 razy do roku Oława Kraków (Wisła) no i może też wylot na Poznań to sie nie opłaca pchać 6
a co do podnoszenia mocy do tych dajmy 115jak TU piszą powinno spaść spalanie ????
sorki za takie pytania ale chce za dużo nie przepłacać na paliwo a powiem że szybko(Katowice Wrocław min 140 w seicento )
ale to diesel on się rządzi swoimi prawami więc będę musiał zmienić styl jazdy

: ndz lut 07, 2010 19:54
autor: masakra
rolmik pisze:sorki za takie pytania ale chce za dużo nie przepłacać na paliwo
musisz wolno jezdzić - zeby mało palił i tymbardziej nie pchaj sie w tuningi - bywają drogie

: ndz lut 07, 2010 20:21
autor: rolmik
akurat dzwoniłem i pytałem się tej firmy to cały program wirusowania to koszt ok 1600-2000 ale masz tam pełną profeske a wiem bo ciągnęliśmy u nich ciągnik to powiem ze efekty są odczuwalne i spalanie spadło o ok 15% a w tym masz 2 pomiary i wszystko ustalają z tobą więc wiesz można spróbować

: pn lut 08, 2010 13:57
autor: yanosho
a co do oszczędności to za koszty tej operacji wkładania "6" masz w hu. wachy :bigok:

: pn lut 08, 2010 14:39
autor: _mumin_
rolmik pisze:akurat dzwoniłem i pytałem się tej firmy to cały program wirusowania to koszt ok 1600-2000
Wow to niezłe ceny ktoś ma za vp37 jak będziesz zainteresowany chipowaniem
to się odezwij , tak samo profesjonalnie będziesz miał to zrobione a prawie
połowę taniej.

A jeśli chodzi o skrzynię i latanie po autostradzie , to najtaniej będzie Ci założyć
sam 5 bieg ze skrzyni GGU albo EWT wtedy będziesz miał długą piątkę i efekt
prawie taki jak na skrzyni 6 .

: pn lut 08, 2010 14:44
autor: doggie
to w 3City słyszałem że jest ptomocyja i np. do AFN-a wkladają czipsa za 600 zł

: pn lut 08, 2010 15:10
autor: _mumin_
mettenos pisze:to w 3City słyszałem że jest ptomocyja i np. do AFN-a wkladają czipsa za 600 zł
No jak za samo włożenie to drogo :D

A tak na poważnie za te 600 to pewno gotowiec z płytki z ebay, bo nie wierzę
że w cenie jest strojenie plus pomiary na hamowni.

: pn lut 08, 2010 17:29
autor: wesol
W szczecinie w vtechu oststnio jakos grudzien-styczen byla promocja na okolo 700 zl za chipsa do VP z hamownia i pomiarami- program indywidualny.