Strona 1 z 2

sprzeglo

: ndz sty 17, 2010 21:29
autor: glus
Witam po woli zaczyna mi sie slizgac sprzeglo.
Moje auto to odpowiednik sharana (galaxy) wiec chce zasiegnac jezyka co do wlozenia sprzegla LUK 124028520 od silnika AUY wielowypust jest taki sam ,srednica jednak jest wieksza i wynosi 240 mm (teraz jest 228 mm).
Moje pytanie czy kompletne sprzeglo od AUY podejdzie do 1Z. :hmm:

: ndz sty 17, 2010 22:15
autor: krzys-jeruzal
Nie rozumiesz tematu... sprzęgło 240mm jak założysz to nie założysz skrzyni swojej będziesz musiał wkładać 6-tke ale przy seryjnym 1 zecie nie będzie sensu wkładać 6 biegu bo za słaby moment , po 2 duże koszta całej operacji...
podejrzewam ze prawdopodobnie wiekiem i kilometrami okładziny tarczy co masz w aucie starły sie i sprężyna juz słabo dociska docisk itp
Wiec można wyjąc tarcze nabić nowe okładziny i włożyć w seryjnym aucie spokojnie da rade takie sprzęgło koszt wyjęcia skrzyni i włożenia nabicie okładzin ok 100zł
Ewentualnie kupic nowe sprzęgło takie jakie nowino byc koszt robocizny i nowego strzegła 400zł (powino podejść tzw zestaw G60 )

: ndz sty 17, 2010 23:57
autor: glus
OK. wiec dolozyc trzeba koszt skrzynki+komplet sprzegla.A moze znasa symbol skrzyni biegow .A moj 1Z to nie seria wtryski 216+wirus (z 90 mialem 115km i cos kolo 280nm).Na wiosne zmienie IC+ turbo wiec mocniejsze sprzeglo jest wskazane , skrzynia tez. Wiec jesli 6-stka to czy podejdzie p&p czy trzeba jakas tuleje.
krzys-jeruzal jestes dobrze zorietowany w temacie wiec bede wdzieczny za sugestie i jakas wycene przerobki. :bigok:

: pn sty 18, 2010 00:27
autor: krzys-jeruzal
oj ze skrzynią 6 w twoim aucie nie wiem jak jest ale na pewno trzeba by łape przerobić oski napędowe na pewno twoja skrzynia zniesie ta moc docelową na pewno bo moja wytrzymuje 200%normy ,nowy zestaw sprzęgła od g60 (na 95% jestem przekonany ze to sprzęgło podejdzie... ) nawet jak byś chciał sprzęgło 240mm to musisz kupić koło dwumasowe i nowy docisk i tracze ok 1500zł a taki zestaw od ASZ wytrzymuje 400nm a g60/VR6 podobnie sobie radzą a kosztuj ok 400zł wiec sam przelicz...

: pn sty 18, 2010 00:35
autor: arwam
glus,

koszta będą spore.
wiem bo sam się szykuję pod taką samą zmianę ale ja mam trochę lżejsze auto i troszkę mocniejszy silnik, może ze 100KM będzie u mnie.

: pn sty 18, 2010 01:02
autor: krzys-jeruzal
zabba88, tylko nowy zestaw G60 kolega niech kupuje albo nabija okładziny nowe...

: pn sty 18, 2010 20:09
autor: arwam
zabba88 pisze:arwam, u ciebie 100PS a kolega pisze ze ma juz 216+virusa i ma 115PS:D A na wiosne wklada IC + turbo wiec mocy przybedzie.
no i to takie marne 100PS'ów elastyczność na czwartym biegu od 80-120km/h to aż 4,4s, a do 0-100km/h poniżej 7s, no więc może ze 105PS, turbo to tylko GT2052V i chcę się przesiąść w niedalekiej przyszłości na GT22V lub na GT25V
po drugie skrzynię 6-biegową zakładam bo chcę mieć większą rozpiętość przełożeń po to że jak lecę w trasie żeby motor nie robił tak obrotami bo go szkoda.

: pn sty 18, 2010 20:20
autor: morfeusz86r
arwam pisze:GT25V
nie za duża?

: pn sty 18, 2010 20:46
autor: arwam
morfeusz86r, a czemu miała być za duża jak GT2052V przestaje już sobie radzić z tą ilością spalin zobacz że już zaczyna brakować skali na manometrze a nie chcę zajechać turbiny w takim stanie.
lepiej chyba założyć większą która nie będzie aż tak wysilona.
co do jej wydajności nie mam zastrzeżeń ale jest za ciasna na wydechu i przy około 5500rpm zaczyna mocno przeładowywać ponad 2,0 i rośnie a sprawdzałem sztanga chodzi ładnie i płynnie.

: pn sty 18, 2010 20:49
autor: morfeusz86r
ale lag. na gt25 już będzie spory

: pn sty 18, 2010 21:11
autor: arwam
morfeusz86r pisze:ale lag. na gt25 już będzie spory
myślę że przy 2000rpm będzie już spokojnie wstawać.

: wt sty 19, 2010 21:42
autor: glus
115ps bylo na wtryskach orginal, teraz zabraklo czasu zeby schamowac .
Wiec proponujesz zestaw G-60 + tarcza VR6 jesli dobrze rozumiem.
Ten zestaw powinien wytrzymac 400NM.
Dzieki.

: wt sty 19, 2010 22:20
autor: ZULUS 28
zestaw G60 albo zestaw vr6 który jest podobno bardziej wytrzymały od G60 tylko głośniejszy na biegu jałowym