Strona 1 z 2

jakie turbo lepsze t2 czy t3?

: ndz sty 10, 2010 17:11
autor: Bukowina_driver
Witam i o rade pytam

jaka turbawka bedzie lepsza i dlaczego do 1.6 td


ewentualnie prosze o uwagi na temat przy jakich obrotach sie zaczyna maksymalne cisnienie..

mam kompletny siilnik 1.6 td bez turbiny(tak kupiem) i zastanawiam sie co sie bardziej oplaca szuka..

: ndz sty 10, 2010 18:25
autor: bvw08
na t2 i paru innych modach zrobisz do ok 105km, z przelotowym wydechem na ostatnim tłumiku z tdi turbo ładnie juz dmucha od 2 tys ja swoje miałem ustawione na 1.2 bara które dmuchało od 2,2-2,3 tyś obr i jeździło to całkiem przyjemnie. T3 jest dużo większa dlatego dopiero przy 2.6-2.7 jest pełne doładowanie oraz lepiej sie sprawuje przy dużych prędkościach +170km/h

: śr sty 13, 2010 23:08
autor: arwam
bvw08 pisze:T3 jest dużo większa dlatego dopiero przy 2.6-2.7 jest pełne doładowanie
z moich doświadczeń wynika że T3 jest w stanie nadmuchać już max ciśnienie przy 2400rpm ale to przy odpowiednim zasilaniu w paliwo i koniecznie wydechu przelotowym bo na zwykłym później wstaje.
jest powolna w reakcji na wciśnięcie pedału gazu ale jak wstanie to nie ma zmiłuj.
T2 natomiast wcześnie wstaje i jest dobra na miasto ma minimalny lag. ale za to ogranicza silnik w górnych obrotach i powoduje zwiększone spalanie zwłaszcza na trasie ze względu na zwiększone obciążenie na wydechu.
ogólnie polecam T3 tylko że przy niej żeby podregulować ciśnienie trzeba albo dorobić zaworek lub się zaopatrzyć w MBC .
jako dodatkowy bonus jest jej trwałość w porównaniu do innych turbin, najrzadziej się słyszy żeby ktoś miał zajechaną T3.

: pt sty 15, 2010 21:03
autor: t0mal
Garrett T3 będzie lepszy - jest wytrzymalszy, silnik bardziej płynnie nabiera mocy, a co za tym idzie delikatniej obchodzi się ze sprzęgłem i skrzynią, a jak wiemy nie są to najmocniejsze elementy w golfach. Dodatkowo jest szansa, że obniży spalanie przy delikatnej jeździe.

: ndz sty 24, 2010 13:46
autor: vwmkII
to moze sie podlacze pod temat , mam pytanie jakie jeszcze inne turbo pasuje do 1,6td bez wiekszych przerobek?? czy cos z tdika podejdzie badz jakies inne dobrze sprawujace sie turbo ?? Mam tzn mialem 1V :) ,zostala zmieniona pompa wieksza dawka , boost pin troszke spilowany no i bedą nowe wtryski , governor i 10mm pompa a moja k14 juz leje stad moje pytanie

: ndz sty 24, 2010 18:45
autor: arwam
od TDI sobie odpuść turbiny na WG bo szkoda na nie siły.
chyba że już mówisz o VNT to w tym wypadku nawet VNT15 już poprawi sporo. ale lepiej założyć turbo GT1749VA i masz potencjał na 180PS'ów

: ndz sty 24, 2010 19:04
autor: vwmkII
arwam, a powiedz mi jak wyglada sprawa z zalozeniem tej turbiny czy duzo przerobek ?? i jaka mniej wiecej jest cena tej turbiny

: ndz sty 24, 2010 19:19
autor: jarekkoval
Bukowina_driver, jak duzo po miescie jezdzisz to t2 lepsze bo jest mniejsza i szybko wstaje a jak na trasach to t3 bo wiecej nadmucha ale ma za to laga pokaznego

: ndz sty 24, 2010 19:25
autor: arwam
jarekkoval pisze:a jak na trasach to t3 bo wiecej nadmucha ale ma za to laga pokaznego
nie jest tak źle jak co niektórzy straszą trzeba tylko trochę czasu spędzić nad strojeniem auta
vwmkII pisze:arwam, a powiedz mi jak wyglada sprawa z zalozeniem tej turbiny czy duzo przerobek ??
jeśli nie maszIC to potrzebny jest Ci przewody powietrza od filtra do turbiny i przewód spływu oleju, oraz kolanko od turba do kolektora.
jak będziesz miał IC to Ci kolanka nie trzeba.
a dobra T3 chodzi w granicach 250-350zł

: ndz sty 24, 2010 19:28
autor: t0mal
vwmkII, odpuść sobie małe VNT 1.6 jest za słaby na takie sprężarki - ma za małe panewki. Jeśli koniecznie chcesz to wsadzić to rozpocznij od przywrócenia fabrycznego ciśnienia oleju, możesz nawet nieco je podnieść, a następnie wymień panewki, i zleć komuś wykonanie płyty pod blok silnika, żeby wzmocnić podpory wału.

: ndz sty 24, 2010 19:32
autor: arwam
t0mal, Gt1749V i VNT15 nie niosą takiego zagrożenia jak GT20 gdzie nawet w AAZ'cie Apsik połamał wał korbowy.
pod VNT15 czy GT1749 spokojnie dadzą sobie radę po warunkiem że ktoś nie będzie permamentnie i sukcesywnie upalał silnika na max przy obrotach poniżej 2000rpm.

przy GT20 należy się dopiero bać jak masz pompę 10mm przynajmniej i jakieś 1,4bara

: ndz sty 24, 2010 19:35
autor: jarekkoval
arwam, ja wiem
podlac paliwem to normalne ze ci wczesnie wstanie ale porownujac t2 i t3 do siebie przyznasz racje ze na takiej samej ilosci spalin t2 jednak wczesniej sie bujnie...

: ndz sty 24, 2010 20:00
autor: vwmkII
ja obecnie mam k14 ktore nadal bez problemu pompuje 1,3 bara z tym ze pije olej. oczywiscie staram sie jezdzic tak do 1 bara no ale kusi :)dlatego pomyslalem o czyms wiekszym i zdrowszym niz moja do tego pompa 10mm i powinno byc ok.K14 to idealna turbina na miasto ale w polaczeniu z krotka skrzynią biegow to jak dla mnie porazka. Czy ktos sie orientuje jaka mniej wiecej moc moglem osiagnac po tych modach ktore mam ?? a wiec, wieksza dawka,zdjeta podkladka, spilowany bost pin, cisnienie ustawione gdzies na 1,3-1,5 bara ,ic z forda mondeo przed chlodnicą? Ciekawi mnie to poniewaz czasem jezdze audi a3 1,9tdi 90 koni i wydaje mi sie ze golfik zbiera sie znacznie lepiej a audik zdrowy i jakies 205tys pewnego przebiegu.

: ndz sty 24, 2010 21:28
autor: jarekkoval
vwmkII, marcinas1983 wyciagnal 105 koni na 1,5bara :)

jak planujesz pompe 10mm to k14 nie ma sensu :) pakuj k24 albo t3 ewentualnie cos z vnt