Strona 1 z 1

problem z doborem silnika

: wt gru 29, 2009 01:49
autor: holgar
witam. od jakiegoś czasu jezdze golfem 3 gti 2.0 8v na poczatku byl fajny ale chcialbym wstawic cos mocniejszego i z wiekszym przyspieszeniem mysle o silniku 16v tej samej pojemnosci badz tez o silniku passata b5 1.9 TDI 130 km( + skrzynia 6biegowa) pytanie ktry z tych silnikow byl by bardziej dynamiczniejszy i czy benzynowy silnik warto chip tuningowac ....badz tez jezeli ktos mogl by mi doradzic z silnikiem 2.0 8v czy da sie z niego cos konkretnego wyciagnac i czy warto

pozdrawiam
ps sorry ze to wszystko jest tutaj w temacie ale jestem nowicjuszem na tym forum i zabardzo nie weim gdzie ten temat wlepic

: wt gru 29, 2009 02:13
autor: KonradzikIV
teraz pytanie do Ciebie - czy zdajesz sobie sprawę jaki jest koszt swapa na takiego TDI ??

: wt gru 29, 2009 02:21
autor: holgar
tak zdaje sobie dobry znajomy jest s tanie zrobic mi to za ok 7-8tys pod kluczyk...btw jezeli tdi okaze sie lepszym rozwiazaniem to uzbieram troche wiecej kasy i wstawie go tylko pytanie czy warto ?? czy nie lepiej zostac przy benzynie


..poprostu ktory z silnikow mialby lepsze osiagi w przyspieszeniu itp w budzie golfa 3 ?

: wt gru 29, 2009 02:26
autor: KonradzikIV
holgar,
holgar pisze:jezeli tdi okarze sie lepszym
okaże jak już

nie lepiej sprzedać tego i kupić coś z tdi pod maską ? np z AFN ??

taki swap na 130 to kupa roboty nieprzewidzianych problemów i nerwów, poza tym to nie tylko silnik skrzynia. cała elektryka z wiązką licznik, skoro 130 to przydałoby się zrobić odrazu IC i chociaż wydech żeby to już było dobrą bazą do następnych modów, jak duże moce to trzeba zadbać o hamulce.... a jak większe hamulce to większe koła, inny zawias jakaś rozpórka....

: wt gru 29, 2009 02:45
autor: holgar
ok rozumiem.. rozmawialem zo tym fakcie z kilkoma osobami.. dlatego pytam tez na forum a najbardziej interesuje mnie fakt ktory z tych silnikow byl by bardziej dynamiczniejszy wiem, ze koszt swapa na 130 jest duzy .. robie gablote dla siebie i chce zrobic cos fajnego ... jedni mowia ze 2.0 16v byl by lepszy ( defakto tansza operacja) ale dostac niezajechana 16 to tez kasa z rzedu kilku tysi wiec jesli mam rozkminac opcje 16v a 1.9tdi 130 konnego to co by bylo lepsze ?

: wt gru 29, 2009 10:42
autor: Ł-u-k-a-s-z
holgar, jak dla mnie tdi lepsze rozwiazanie ale drosze tak jak muwisz dostac nie zajechane 16v trudna sprawa :grin: pozdro

: wt gru 29, 2009 10:51
autor: ZULUS 28
jak chcesz benzyne to 1.8T

: wt gru 29, 2009 12:02
autor: CrocodileReggae
Wszystko zależy ile zainwestowałeś w swoją III
Jaka blacha, zawias, wnętrze czy jest klima itd...
zastanów się czy nie lepiej opylić to co masz i kupić tdi...

: wt gru 29, 2009 12:12
autor: holgar
wszystko cacy golfik ma orginalny lakier w bdb stanie.. cale zawieszenie i spod jest w bdb stanie znajomy po fachu stwierdzil, ze jeszcze tak dobrze zachowanego golfa nie widzla..same orginalne czesci z GTI edition, klima itp itd dalem za niego 10tys wielu mowi, ze trafil mi sie 1/100 a jak to wiadomo ciezko dostac gti w NIEZAJECHANYM stanie.. wiec chce mu zrobic upgrade silnika...ale zastanawiam sie czy buda wytrzyma drgania spowodowane silnikiem disla...czy to nie ma roznicy >?? 1.8t fajny motor ale pali konkretnie natomiast moja zona jadac sobie 1.9tdi 130km wpinajac 6 bieg przy 60km/h uzyska spalanie ok 6-7 l takze nie weim ... taki 1.8t benzynka ma mniejszy moment obrotowy w porownaniu do 130konnego tdi hmm mam rozkminke

: wt gru 29, 2009 12:27
autor: ZULUS 28
130pd+program daje nam około 170ps przy niskim spalaniu :grin:

: wt gru 29, 2009 13:06
autor: GregorGT
Dziwny styl jazdy - 6 bieg przy 60 km/h.
Co do tematu - jak masz tyle kasy to wsadź TDI - mniej pali i fajnie jedzie. Potem mały chip i już masz np 150 KM albo więcej :)