Witam
Zbliża mi się koniec koła dwumasowego silnik AHF, zamierzam się do wymiany na jednomas. Mam wszystkie dane co i jak. Tylko teraz szukałem po necie jakiegoś efektu,
tzn głosu z silnika itp jak się auto zachowuje i znalazłem jeden filmik
Czytałem że właśnie takie skutki są ze sprzęgłem vr6 ponieważ ma mocniejsze sprężyny na sprzęgle i możliwy będzie hałas z owych sprężyn. Znowu na sprzęgle g60 wszystko powinno być cacy. Ale szukam na to dowodów, i niestety ciężko coś znaleść. Czy mógłby ktoś z was zamieścić jakiś filmik z dźwiękiem silnika po wymianie sprzęgła na jednomas i oczywiście zamieścić firmę(luk, sachs) i rodzaj sprzęgła(g60, vr6).
Będę bardzo wdzięczny jak ktoś zamieści taki filmik podobny do tego wyżej podczas
wysprzęglania i docisku.
Pozdrawiam
: sob gru 26, 2009 16:41
autor: Adamm
admin911, prosze Cie bez jaj, zapewne bedzie sie to krecic komorka to tam nawet nie wiem czy ulyszs roznice, jak dla mnie nie ma wielkiej roznicy
dzwiek porownywalny moze byc do padnietego lozyska na sprzegle, nie jest to uciazliwe gdyz wystepuje tylko na jalowym biegu
: sob gru 26, 2009 19:49
autor: admin911
adam ale ten dzwięk o którym piszesz to dzwięk z jakiego sprzęgła vr6 czy g60 ?
: sob gru 26, 2009 20:16
autor: Adamm
vr6
: sob gru 26, 2009 22:04
autor: admin911
No na sprzęgle vr6 jest tak jak piszesz a przy g60 piszą że nie ma żadnych szumów. Ale czy aby na pewno to, warto by to usłyszeć.
: sob gru 26, 2009 22:21
autor: moment
podobno, zawsze jak się zmieni z dwumasu na jednomas to będzie coś słychać , niby g60 cichsze ale slabsze niz vr6, mam u siebie vr6 i nie przeszkadza ten dzwiek , pozdro
: sob gru 26, 2009 22:48
autor: admin911
Czy ten dźwięk z vr6 będzie taki sam jak na tym filmiku co zamieściłem
??
: ndz gru 27, 2009 10:28
autor: psikuta19
admin911 pisze:Czy ten dźwięk z vr6 będzie taki sam jak na tym filmiku co zamieściłem
??
vr6
podobny tylko tysiac razy ciszej (przynajmniej umnie tak jest) jest to slyszalne ale bez przesady
g60 cisza!
pozdrawiam
: ndz gru 27, 2009 10:37
autor: wesol
Nie no co ty. Tu ewidentnie widac ze cos jest nie teges z ukladem sprzeglowym( lozysko wyciskowe albo docisk lub tarcza). Jak to mniejwiecej bedzie sie zachowywac na takim zestawie jednomasowym z mocniejszą tarcza? a no mianowicie w dzwieku praktycznie malo wyczuwalne. Zreszta masz AGRy z seryjnym jednomasem tyle ze na slabszym sprzegle. Czy sa roznice miedzy dwumasa w innych tdi? Prawie żadna w dzwieku jak juz to wyczujesz pod pedalem szybciej.
Mnie zastanawiala inna zamiana. Mianowicie do zamachu dwumasowego jakby wlozyc tarcze ze sprezynkami. Mysle ze oszczedzaloby to dwumase w pewnym stopniu. Oczewiscie nie ma to sensu taka kombinacja z punktu widzenia kasowego ale jesli ktos nie chce przechodzic na jednomas a tarcze ma wychlastana to mysle ze moznaby sprobowac takiego rozwiazania.
: ndz gru 27, 2009 13:42
autor: admin911
Wesol Ciekawe jakby to się miało do jakiejś tarczy spiekowej ;] Pro po kombinacji dwumas i tarcza ze sprężynami, to można by porozmawiać z Bogumiłem z forum.tdi-tuning.pl < on się zajmuje tylko wymianą sprzęgieł. Ja już kiedyś myślałem o tym i moim zdaniem mogło by to powodować większe wibracje lub i uskoki podczas łączenia się tarczy a zarazem szybciej by tarcze zużywało. Choć nie jestem pewien tego do końca bo nie próbowałem tego, dlatego można by pogadać z bogumiłem całkiem obeznany typ ze sprzęgieł. Goście w kanadzie montują jakieś koła jednomasowe ze sprzęgłami "stage 1" tak do "stage 4" czym wyższy tym więkesza wytrzymałość na nm i większa cena. Jak na razie to g60 przemawia mi do rozsądku.
Choć jakby vr6 miało lepszy wpływ na sprzęgło nie wielkimi różnicami to i vr6 bym wsadził. Zamierzam uderzyć w 140-150km(216 i soft).
dzieki za odp.
: ndz gru 27, 2009 13:49
autor: grzegorzp
admin911 pisze:Wesol Ciekawe jakby to się miało do jakiejś tarczy spiekowej ;] Pro po kombinacji dwumas i tarcza ze sprężynami, to można by porozmawiać z Bogumiłem z forum.tdi-tuning.pl < on się zajmuje tylko wymianą sprzęgieł. Ja już kiedyś myślałem o tym i moim zdaniem mogło by to powodować większe wibracje lub i uskoki podczas łączenia się tarczy a zarazem szybciej by tarcze zużywało. Choć nie jestem pewien tego do końca bo nie próbowałem tego, dlatego można by pogadać z bogumiłem całkiem obeznany typ ze sprzęgieł. Goście w kanadzie montują jakieś koła jednomasowe ze sprzęgłami "stage 1" tak do "stage 4" czym wyższy tym więkesza wytrzymałość na nm i większa cena. Jak na razie to g60 przemawia mi do rozsądku.
Choć jakby vr6 miało lepszy wpływ na sprzęgło nie wielkimi różnicami to i vr6 bym wsadził. Zamierzam uderzyć w 140-150km(216 i soft).
dzieki za odp.
jeżeli zamierzasz 140-150km, to wymieniaj na seryjny nowy dwumas sachsa lub luka i nie kombinuj, przy takich mocach jak nie zaszalejesz z momentem to spokojnie wystarczy, taka moja rada
: ndz gru 27, 2009 14:34
autor: admin911
No wlasnie jak nie zaszeleje z nm, zeby dbac o dwumasa trzeba być na prawde ostrożny. Aby dwumas działał długo to musisz ruszać spokojnie z 1-2 biegu i na 4-5 nie przyśpieszać z 2 tys orbotow i nie zchodzić po niżej 2tys. Po cholere mi się martwić żeby i przejmować jak się zachować z dwumasem!! Dwumas to patent który nie jest idealny wręcz kosztowny i strasznie awaryjny! Zastanów się sam. Dlaczego większość sportowych aut np porshe jakieś japonce jeżdzą na jednomasie? Jednomas jest sprawdzony to jestem pewien. Dwumas to może dobry pomysł nie powiem że nie, ale naprawde nie warty zainteresowania. Jak będziemy budować auta na nowych patentach to na naprawe nie będzie nikogo stać bo się powoli mija z celem. To samo Common rail fajne nowe dobre tylko bodajże niech się popier... to lepiej kupić drugi silnik ;] Dwumas się poprawi jak porawi się jego konstrukcja ale ostatnio przez kryzysy fabryki używają tańszych tworzyw za tym idzie jedynie twoja kieszeń. Dwumas to poprostu dobry napęd jakiejś fabryki a nie twojego auta tyle!
: ndz gru 27, 2009 14:44
autor: grzegorzp
admin911 pisze:Zastanów się sam. Dlaczego większość sportowych aut np porshe jakieś japonce jeżdzą na jednomasie? Jednomas jest sprawdzony to jestem pewien. Dwumas to może dobry pomysł nie powiem że nie, ale naprawde nie warty zainteresowania. Jak będziemy budować auta na nowych patentach to na naprawe nie będzie nikogo stać bo się powoli mija z celem. To samo Common rail fajne nowe dobre tylko bodajże niech się popier... to lepiej kupić drugi silnik ;] Dwumas się poprawi jak porawi się jego konstrukcja ale ostatnio przez kryzysy fabryki używają tańszych tworzyw za tym idzie jedynie twoja kieszeń. Dwumas to poprostu dobry napęd jakiejś fabryki a nie twojego auta tyle!
no tak Twój 150konny potwór to będzie prawdziwy wyścigowy zamiatacz
jak sam wiesz lepiej to po co się pytasz, bardziej doświadczonych?
moją radę znasz,
jak zrobisz, Twoja sprawa.
ps. przy dobrze poprowadzonych 340nm dwumas spokojnie da radę,
: ndz gru 27, 2009 15:01
autor: admin911
Chodzi o trwałośc , powiedzmy zbuduj sobie auto na sportowych(nie oryginalnych tylko tych którzy tworzą rzeczy dla sportu) podzespołach i prowadź go spokojnie jak dieslem powiedz mi kiedy ci cos padnie ? Spoko przy 150km nasz producent VW kleji znaczki GTI ? czyżby dla niego to był już sport ?? Zastanów sie o czym piszesz. No spoko ze wytrzyma 340 a ja mam 240nm i już pada dziwne(przejechane 80k przy spokojnej jeździe firmy LUK)?? Ja bym zrozumiał pada sprzęgło ale co jeszcze dwumas? Daj spokój nie prowokuj.