Strona 1 z 1

ciśninienie wtryskow

: wt gru 15, 2009 20:04
autor: b0ss
Witam. Mam pytanie. Czy jest lepiej jak cisnienie wtryskow jest wieksze? Obecnie mam pompe 10mm i wtryski ustawione na 155bar i czy da cos w tym przypadku zwiekszenie cisnienia ? czy jest to zbędne. Sorry jezeli powtarzam temat,ale szukalem tego na forum i za ardzo nie znalazlem informacji jak to sie ma do TD...

: śr gru 16, 2009 01:23
autor: t0mal
Nie, nie będzie z tego żadnych kożyści, a wręcz może to w skrajnym przypadku doprowadzić do zniszczenia silnika.

Zwiększone ciśnienie spowoduje większe opory na kole pasowym pompy co zwiększa ryzyko ścięcia klina na wale, nie mówiąc już o szybszym zużywaniu się samej pompy i większym obciążeniem wałka.

: śr gru 16, 2009 10:59
autor: b0ss
Poniekąd masz racje. Z drugiej strony w TDI jest tez pompa taka jak u mnie (tzn bebechy mam z TDI) no i tam jest o wiele wieksze cisnienie na wtryskiwaczach i jakos nic sie nie dzieje wiec dlaczego tu mialo by jak Ty to napisaleś zniszczyc silnik...

: śr gru 16, 2009 12:33
autor: t0mal
Bo w TDi jest inaczej montowane koło rozrządu do wału, AAZ czesto na serii ma problemy z gibającym się kołem i scinaniem klina.

[ Dodano: 16 Gru 2009 11:41 ]
Co się tyczy pompy to w ta z TDI ma grubszy wałek, a i tak słyszałem o przypadkach, że się ukręcał przy próbach zakręcenia silnika na wyższe obroty - w AAZ gdzie kręci silnik do 5000obr/min jest to niepotrzebne zwiększanie ryzyka.

[ Dodano: 16 Gru 2009 11:43 ]
Jeśli nie możesz dojść do ładu z mocą to napewno zwiększenie ciśnienia na wtryskach nic nie da.

: śr gru 16, 2009 15:15
autor: roman58
tOmal napisał;
[quote="t0mal"]Bo w TDi jest inaczej montowane koło rozrządu do wału, AAZ czesto na serii ma problemy z gibającym się kołem i scinaniem klina.

W TDI jest śćięcie po jednej stronie a w TD jest wpust na wale a koła są tak samo dokręcane do czoła wału nawet te same śruby idą.

: śr gru 16, 2009 19:52
autor: zaprzal
b0ss pisze:Z drugiej strony w TDI jest tez pompa taka jak u mnie (tzn bebechy mam z TDI)
sama glowiczke masz z tdi czy fale tez?

: czw gru 17, 2009 01:28
autor: b0ss
fale tez, chyba tylko obudowa zostala z td ;] trochim robil mi ją, spowrotem przyslal mi cala glowiczke z fala, wiec z tego wnioskuje ze i fale mam z TDI.

: pt gru 18, 2009 01:00
autor: Trochim
pompa do td to i fala z td a, że inna to starą odesłałem