Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

Post autor: CrocodileReggae » pn gru 14, 2009 12:19

Jako że jestem zmuszony sprzedać auto, postanowiłem sprawdzić u Witka czy "gra gitara"...
Komputer pokazał że ok, więc przyszła pora na hamowanie...
Byłem ciekaw wyniku bo:

- chip był robiony prawie rok temu;

- przez ten czas zrobiłem 40 000km;

- pozbyłem się katalizatora;

- zaślepiłem EGR;

- nie znalazłem do tej pory 2 wykresów przed i po usunięciu kata i zaślepieniu EGR - a mówi się o tym sporo...

- zatankowałem na hipermarketowej stacji - Auchan (3,56zł/litr) - jest wiele mitów na tematy jak to słabo samochód jedzie na hipermarketowym paliwie...


Do porównania wykres po chipie:
Obrazek

Wykres z zeszłego tygodnia - bez katalizatora i EGR...
Obrazek

Jak widać przebieg bardzo podobny...
Różnica w cyfrach:
0,5 KM więcej
Prawie 10 Nm więcej


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn gru 14, 2009 15:57

CrocodileReggae, raczej cudow bym sie nie spodziewal, aczkolwiek w przypadku zapchanych katow czuc roznice bo odzyskuje sie stracona moc i elastycznosc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 14, 2009 16:19

CrocodileReggae pisze:nie znalazłem do tej pory 2 wykresów przed i po usunięciu kata i zaślepieniu EGR
ja miałem takie wykresy - zero przyrostów :)
Adamm pisze:w przypadku zapchanych katow czuc roznice bo odzyskuje sie stracona moc i elastycznosc
a jak kat nie zapchany to:
Prawie 10 Nm więcej
moze troszke szybciej wstawac turbo i troszke wiecej niutona na dole

w każdym razie na pewno lepiej dla turbiny jak jest luźniejszy wydech...a i kolektor bedzie czystszy jak EGR zaślepiony



majkitdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 06, 2009 09:37
Lokalizacja: ddz
Kontakt:

Post autor: majkitdi » pn gru 14, 2009 16:26

cowboy pisze:.a i kolektor bedzie czystszy jak EGR zaślepiony
czy prawda jest, ze zaslepiony EGR powoduje znacznie wolniejsze nagrzewanie sie silnika?


vw > all

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn gru 14, 2009 16:27

majkitdi, raczej odwrotnie

EGR ma na celu obnizanie temp spalin w komorze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » pn gru 14, 2009 20:00

hmmm
Wszystko ładnie :)

ale mały detal - tzn inne temperatury na obu wykresach :p więc mogłoby być więcej :p

pozdr
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 20:00 przez jarucki, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: manior15 » pn gru 14, 2009 21:14

majkitdi pisze:czy prawda jest, ze zaslepiony EGR powoduje znacznie wolniejsze nagrzewanie sie silnika?
niewiem jaka jest teoria na ten temat, ale praktyka wyglada tak ze wolniej...


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pn gru 14, 2009 23:36

jarucki pisze:hmmm
Wszystko ładnie :)

ale mały detal - tzn inne temperatury na obu wykresach :p więc mogłoby być więcej :p

pozdr
No raczej nie bardzo. Hamownia przelicza moc według wzoru i na koniec wypluwa zoptymalizowany wynik... w 99% niezależny od ciśnienia atmosferycznego i temperatury powietrza.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 15, 2009 00:56

tylko jak jest zimniej to IC wolniej sie zagotuje



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: manior15 » wt gru 15, 2009 18:16

przesadzacie, 0.5 km wiecej to kwestia błędu pomiarowego a nie różnicy temperatury sięgającej 2 stopnie ](*,)


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

stoksu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sty 13, 2012 23:11

Re: Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu

Post autor: stoksu » sob maja 26, 2012 12:16

CrocodileReggae pisze: - zatankowałem na hipermarketowej stacji - Auchan (3,56zł/litr) - jest wiele mitów na tematy jak to słabo samochód jedzie na hipermarketowym paliwie...
Paliwo na Auchan jest Orlenu a z racji że na tych stacjach jest tanie jest duży obrót i paliwo jest świeże. Więc hipermarketowe jest chyba najlepsze



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

Post autor: wesol » sob maja 26, 2012 19:12

Ja smigam na paliwie z neste i ze stacji auchan'a juz od okolo 8-9 lat. Jakos zadne auta mi nie szwankowały z powodu kiepskiego paliwa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

Post autor: bocian19 » pt cze 01, 2012 00:23

wesol pisze:Ja smigam na paliwie z neste i ze stacji auchan'a juz od okolo 8-9 lat. Jakos zadne auta mi nie szwankowały z powodu kiepskiego paliwa.
W Pl jest ogolnie paliwo do kitu, mam na mysli rope, u niemca lub w holandi to jest dopiero ropa, po zatankowaniu ma sie wrazenie ze auto dostalo z 10 kucy wiecej!


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wykresy przed i po usunięciu katalizatora i zaślepieniu EGR

Post autor: wesol » pt cze 01, 2012 06:35

To te wykresy z hamowni sa oszukane?? W tdikach dosc czesto wychodza wyniki ponad serie jesli silnik zdrowy. Chcesz mi powiedziec ze zamiast okolo 120 koni z seryjnego 110 czy 115 konnego w niemcowni wyjdzie 130KM?? Czemu nie padaja systemy wtryskowe CR bezposrednio po zatankowaniu ON i przejechaniu nieduzego odcinka??

Mom zdaniem ta są mity kolego. Wiele aut juz mialem i niekotre osobiscie sciagnalem z niemcowni, holandii itp krajow gdzie jeszcze w baku bylo z 10-15 litrów a zadnych zmian nie odczulem. Za granica takze tankowalem i nic nie wyczulem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości