Dobieranie wtryskiwaczy do TD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dobieranie wtryskiwaczy do TD

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 09:58

Witam, od dłuższego czasu staram się znaleźć jakieś materiały dot. oznaczeń końcówek wtrysków do silników z pośrednim wtryskiem paliwa, muszę zmienić wtryski a nie chcę dobierać ich na chybił-trafił. Wiem że zakłada się od Mercedesa, ale podobno po założeniu pojawia się kopcenie na jałowym.

Przykładowy nr końcówki: DN 0 SD 265 - z tego całego oznaczenia rozumiem tylko, że jest to końcówka typu czopikowego, wtryskująca paliwo pod kątem 0 stopni w stosunku do osi iglicy. Znaczenie numeru 265 jest mi nieznane, i tu mam pytanie, czy ma ktoś informacje dot. np średnicy otworu rozpylacza, skoku iglicy, hałaśliwości itp, czy wogóle zawierają się w tym oznaczeniu?



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pn gru 07, 2009 11:57

A w jaką moc celujesz? Zaprzala 1.6 TD miało +170KM na seryjnym wtryskiwaczu.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 12:28

Pytanie :) w możliwie największą :bigok:
zaprzal miał wtryski od SB i pisał że leją, ja mam orginalne 1V i bez dolania depresatora nie da się jeździć, mimo, że ich stan jest bardzo dobry (pompa 11mm, bez przedwtrysku)
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 12:30 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pn gru 07, 2009 12:54

Kiedyś miałem 200d i z tego co pamiętam to końcówka we wszystkich jest ta sama - 200d, 250d, 300d, 250td i 300td jeździ na tej samej. Nie mam jakiegoś szczególnego przekonania żeby były dużo bardziej wydajne niż te z VW 1.9.
Prędzej od Iveco - tam masz 2.5 litra na 4-rech cylindrach.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 07, 2009 13:06

W Mercedesach są 261, 265 (niektóre 250 turbo, 300 turbo 4-matic). O 261 są różne opinie, o 265 nie widziałem żadnych, wiem że jeszcze stosuje się je w silnikach turbo z andorii, one mają mały stopień sprężania także pewnie końcówki ładnie rozpylają, tylko jak z wydajnością?
W IVECO siedzią chyba 314 i pompa 12mm także też nie wiem, czy u mnie będą ładnie rozpylać, generalnie to nic nie wiadomo, a nie chcę mieć dziur w tłokach. Turbo już załatwiłem.



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pn gru 07, 2009 13:21

http://moto.allegro.pl/item835463889_ko ... dnosd.html

Skontaktuj się z tym sklepem. Myślę że powinni Ci pomóc dobrać coś odpowiedniego.

[ Dodano: 07 Gru 2009 21:29 ]
Z tym rozpylaniem wtrysków IVECO na pompie 11mm chyba nie powinno być problemu.
2.5 TD bez IC jest fabrycznie wysterowane na 100PS a z IC na 116PS - czyli dużo paliwa wcale nie potrzebują. Mi w Lancii taki silnik spalał 6l/100km - to chyba też o czymś świadczy?
Nie jestem jakimś specem w tej dziedzinie ale wydaje mi się że takie wtryski przy podniesionej dawce na twojej pompie będą pięknie rozpylać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości