Strona 1 z 2

Wałek rozrządu z 1.6 sb do 1.6 jr

: ndz gru 06, 2009 22:28
autor: Walles
Tak jak w temacie czy przełożenie wałka rozrządu z turbo diesla 1.6 sb do 1.6 jr coś pomorze , podniesie moc, lub zmieni sie charakterystyka pracy . Przeszukałem cały dział i znalazłem tylko , że we wszystkich silnikach czy to jp, jr, 1v , sb , jest taki sam kąt otwarcia zaworów . Z góry dziekuje za odpowiedź

: pn gru 07, 2009 13:52
autor: t0mal
Wałek jest taki sam w wszystkich dieslach.

[ Dodano: 07 Gru 2009 13:01 ]
Ktoś kiedyś gdzieś wrzucił rozpiskę z fazami rozrządu, były takie same dla JP i JR, SB miał troche inne i 1V też miał inne kąty, ale jakim cudem to nie mam pojęcia - wałki są te same, koła rozrządu są te same, koła zamachowe są te same (nawet w benzynach).
Może płaszczyzna głowicy jest frezowana pod różnymi kątami, bo głowice różnią się w oznaczeniu literą na końcu numeru.

: pn gru 07, 2009 16:24
autor: Walles
Dzięki za odpowiedź .
Pozdrawiam.

: wt gru 08, 2009 00:07
autor: arwam
Walles, jeśli już szukasz takiego rozwiązania to załóż od 1Z'a lub AFN'a

: wt gru 08, 2009 00:14
autor: t0mal
Mógłbyś zbić koło rozrządu z klina i pokręcić wałkiem, jestem ciekawy efektu :) sam się boje, bo podejrzewam, że zysk paru kuni jest niewarty ryzyka.

[ Dodano: 07 Gru 2009 23:20 ]
Jak już jesteśmy w temacie rozrządu to oświećcie mnie, benzina ma podwójne sprężyny, diesel pojedyncze, sprężyna z diesla ma inny numer niż duża z benzyny.
Pytanie: czy sprężyna zaworowa diesla jest twardsza, czy z benzyniaka jest twardsza i czy można włożyć drugą sprężynę do diesla?

: wt gru 08, 2009 00:22
autor: arwam
t0mal, DIESLE mają po dwie. ja tak we wszystkich swoich silnikach miałem

: wt gru 08, 2009 14:03
autor: t0mal
Ale error :)

[ Dodano: 08 Gru 2009 13:04 ]
Dawno już głowicy nie robiłem :)

: wt gru 08, 2009 14:54
autor: Dario84
arwam pisze:t0mal, DIESLE mają po dwie. ja tak we wszystkich swoich silnikach miałem
Z tym jest roznie, starsze Afny mialy po 2 sprezyny, nowsze po 1 sprezynie bez dolnego talerzyka.

: wt gru 08, 2009 16:26
autor: Walles
arwam - a warte zachodu zakładanie wałka np od 1z , różnica będzie odczuwalna ?

: pt gru 11, 2009 10:05
autor: arwam
Walles,

w 1Z zawory zamykają się znacznie później więc wtedy można podlać znacznie mocniej.
może minimalnie spaść ciśnienie sprężania ale nie powinno to zrobić dużej róznicy.

Obrazek

auto powinno znacznie lepiej jechać w górnych obrotach za to w dolnych może wystąpić minimalny spadek momentu obrotowego ale ale nie musi tak być bo nie są to jakieś kolosalne róznice.

Dario84 pisze:Z tym jest roznie, starsze Afny mialy po 2 sprezyny, nowsze po 1 sprezynie bez dolnego talerzyka.
Dario84, wszystkie silniki które robiłem miały po dwie sprężyny nawet 1.6D JP czy nawet te stare silniki na płytkach

: pt gru 11, 2009 12:47
autor: Dario84
arwam pisze:Dario84, wszystkie silniki które robiłem miały po dwie sprężyny nawet 1.6D JP czy nawet te stare silniki na płytkach
Zerknic sobie w etke, bedziesz wszystko wiedzial

: pt gru 11, 2009 12:55
autor: arwam
Dario84,

ja nie wówię że tak jest w Etce tylko stwierdzam fakt
nie mówię też że nie może tak być.

: pt gru 11, 2009 13:00
autor: Dario84
Ja juz sie z tym spotkalem, myslalem ze ktos grzebal przy glowicy i nie zalozyl drugich sprezyn i dolnych talerzykow ale po sprawdzeniu okazalo sie ze sprezyny sa calkiem inne niz tamte i tak maja nowsze modele glowic afn.

: pt gru 11, 2009 14:04
autor: t0mal
Myślę, że w 1Z wydech zaczyna się tak wcześnie, żeby lepiej bujać sprężarkę - na sporej dawce turbo będzie się świecić na czerwono.

Ja jakbym sobie zakładał taki wałek, to bym obrócił go, tak żeby zawór ssący otwierał się jak w AAZ, ze względu na to, że td ma większy stopień sprężania i wyżej się kręci.