Co lepiej kupić ASZ czy ARL?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Aspidisca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 18:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Co lepiej kupić ASZ czy ARL?

Post autor: Aspidisca » pn lis 16, 2009 23:16

Proszę o opinię co lepiej kupić ASZ czy ARL oraz co jest najważniejsze przy kupnie auta z niemiec co można na szybko sprawdzić na placu? Czy ARL jest tak samo niezawodny jak ASZ? Pewnie ten temat był już poruszany ale nie mogę znaleść na forum...
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Deft-on
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt mar 03, 2009 15:16
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Deft-on » pn lis 16, 2009 23:41

To zależy, głowna różnica tych silników to moc , ASZ powinien mieć ok 13o km ale w praktyce z reguły zawsze jest gift nawet powyżej 140 km ARL powinien mieć w serii ok 150 ale zdarzają sie sztuki które mają powyżej 160 km . Oba silniki na pompowtryskach .
Zależy do czego samochód , jak oczekujesz przyzwoitych osiągów w zupełności moim zdaniem wystarczy Ci ASZ ,ale wiadomo że ARL to ARL :)
Co do kupowania za granicą to rożnie sie trafia, generalnie bez podpięcia do kompa za dużo sie nie dowiesz co siedzi w aucie , chociaż ja z drugiej strony przywiozłem w ciemno i jestem zadowolony :)
Co do niezawodności to zalezy jak auto było użytkowane , czy według "kodeksu" postepowania z TDI :) czy ktoś pałował bez głowy , genralnie jak z tymi silnkami ktoś sie wlaściwie obchodził będą służyć długie lata , pozatym silniki bardzo wdzięczne do modyfikacji , jest na forum sporo pomodonych ASZ i ARL :bigok:
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 23:44 przez Deft-on, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
silent killer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: silent killer » pn lis 16, 2009 23:42

Kolego jako posiadacz ARL bede polecał ARL
Sam czekałem pół roku na ARL w dobrym stanie - udało sie :grin:
ASZ jest sporo tanszy i jesto go wiecej na rynku. ARL i ASZ w 90% to te same silniki - różnią się paroma istotnymi elementami m.in turbo, IC fmic .
Jak chcesz w przyszłości podnosić moc auta w okolice 200 KM i wyżej - bierz ARL, jeśli nie to ASZ wystarczy .
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 23:48 przez silent killer, łącznie zmieniany 2 razy.


TDI The Devil Inside
TDI POWER

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn lis 16, 2009 23:45

Aspidisca sorry ale głupszego pytania nie widziałem - ja bym się nie zastanawiał jakbym miał wybór (no chyba że jesteś emerytem i bez różnicy jest moc bo i tak w porywach łapiesz 90km/h na trasie) :bigok:
Aspidisca pisze:Czy ARL jest tak samo niezawodny jak ASZ?
nie ma reguły - każdego może coś zaboleć tak samo jak AXR-a czy ATD lub AJM - jeżeli chodzi o auta na pompowtryskach
- bardzo duży plus ARL-a to fmic i mocniejsze turbo
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 23:48 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lis 17, 2009 00:15

wtryskiwacze to 038 130 073al (ta sama pozycja dla asz i arl)
kolektor ssacy 038 129 713af (ta sama pozycja dla asz i arl)
... nie wiem co oznaczaja trzy kropki
wiec sprawdzilem osprzet i motor:
walek rozrzadu 038 109 101r (taki sam do wszystkich 1.9TDI!!!!)
to samo dla pd arl,asz,axr,atd zawory ssace 038 109 601b i wydechowe 038 109 611f(inne tylko w axr 101KM znaczy 89,5 zamiast 90 ssacy i 89 zamiast 89,5 wydechowy jak w reszcie - ale porownujemy arl do asz przeciez ), dla nie pd (czyli edc) sa inne zawory.
komplet korbowodow 038 198 411d (to samo dla arl i asz)
kolo zamachowe 038 105 266ag (to samo dla arl i asz)
za to wal korbowy jest inny 038 105 021k (arl) 038 105 021l (asz) ale panewki sa te same jak i pierscienie oporowe (takie same we wszystkich 1.9tdi) wiec wal moze byc ciezszy (albo inaczej wywazony jezeli tloki sa inne) wiec sprawdzmy tloki:
takie same dla arl i asz 038 107 065 el (tloki 1,2) oraz 038 107 065 em (tloki 3,4) wiec pewnie waly sie roznia cena
Cytat:

sprzeglo,zawieszenia,hamulce -inne

tarcza sprzegla jak i docisk ta sama 038 141 032 g(tarcza) 038 141 025r(docisk) - powiem wiecej to samo w osce jak i 4-motion

skrzynie:
arl: eef, eff, fmh, fek, fgv, fel
asz: fel, fmq, eum, drw, erf, fmh i kupa innych
w kazdym razie te same skrzynie sa montowane w obu silnikach co widac po przykladzie fmh i fel

blok silnika z tlokami jest ten sam (kosztuje 8500pln) jak i glowica z pokrywa rozrzadu (tez pare koni nie?)

intercoolery roznia sie numerem pomiedzy arl 1j0 145 803h i asz 1j0 145 803e lub 803m.Tez weze sie roznia, ale klamry mocujace sa te same wiec wnioskuje ze sa te same srednice (pewnie maja rozne materialy - np arl alu, a asz plastic - weze nie intercoolery!!)

ale wracam do hamulcow:
wiec wystepuja w trzech wielkosciach 280x22, 288x25, 312x25 nie wiem ktore do czego ale raczej bym rozroznial na klasa 1,6, klasa 1.9, klasa 1.8, 2.3 i dalej to w zasadzie do sprawdzenia w katalogu klockow hamulcowych - moze ktos ma dostep.
Co do zawieszenia to znalazlem pakiet sprezynowania komfortowego to calej masy silnikow miedzy innymi agr, arl, asz, agu(1.8t)...
ja bym brał asz na full wypasie do tego gt22, fmic i masz 220km

[ Dodano: 16 Lis 2009 23:19 ]
za turbo, fmic i strojenia zapłacisz koło 3tyś. a czy różnica cenowa między asz i arl jest większa niż te 3 tyś to musisz sam ocenić. PS arl po chipie bedzie miał około 180km. jak złożysz gt22 to będziesz miał tą samą moc co na asz + gt22 czyli ok 220km

[ Dodano: 16 Lis 2009 23:22 ]
Aspidisca pisze:raz co jest najważniejsze przy kupnie auta z niemiec co można na szybko sprawdzić na placu?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50957&start=0

[ Dodano: 16 Lis 2009 23:22 ]
http://www.vwgolf.pl/?p=1151



Awatar użytkownika
silent killer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: silent killer » wt lis 17, 2009 00:29

A do ARL zeby strzeliło 210 KM oprócz GT22 trzeba cos jeszcze zmieniać?


TDI The Devil Inside
TDI POWER

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lis 17, 2009 00:56

nie



majkitdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 06, 2009 09:37
Lokalizacja: ddz
Kontakt:

Post autor: majkitdi » wt lis 17, 2009 09:28

morfeusz86r pisze:za turbo, fmic i strojenia zapłacisz koło 3tyś. a czy różnica cenowa między asz i arl jest większa niż te 3 tyś to musisz sam ocenić. PS arl po chipie bedzie miał około 180km. jak złożysz gt22 to będziesz miał tą samą moc co na asz + gt22 czyli ok 220km
wg mnie koszt 3000zl nie jest realny. chyba ze robisz to samemu w garazu, szukajac na allegro wszystkiego po taniosci. polecam telefon do ktorejs z firm ktora zajmie zalozeniem FMIC, GT22, uwolnienia wydechu i finalnego wystrojenia tego.


vw > all

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lis 17, 2009 09:41

wtedy to można sie 10tyś nie zamknąć. na zdobienie dolotu i wydechu z kwasówki trzeba koło 4 tyś, jakbyś sobie zażyczył jeszcze nowy kolektor wydechowy to min 2 tyś



Grabek1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: wt maja 12, 2009 19:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grabek1985 » wt lis 17, 2009 19:05

morfeusz86r pisze:wtedy to można sie 10tyś nie zamknąć. na zdobienie dolotu i wydechu z kwasówki trzeba koło 4 tyś, jakbyś sobie zażyczył jeszcze nowy kolektor wydechowy to min 2 tyś
W takim wypadku polecić mogę Grabowski MotorSport.
Za powyższą modyfikację tj. GT2256V, dolot do IC, kolektor wydechowy pod to turbo i przelot 2,5 cala z 1 tłumikiem końcowym i strojeniem usłyszałem kwotę 7,300 zł. Więc na pewno nie jest to dużo biorąc pod uwagę, że roboty trochę jest. Teraz plany się zmieniły i Pan Grabowski wsadzi pod maskę coś innego, ale cena nie jest wygórowana. Kupisz tańszy ASZ, IC na allegro i po takiej modyfikacji 220 KM powinieneś zamknąć :bigok:



Awatar użytkownika
Aspidisca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 18:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Aspidisca » śr lis 18, 2009 21:09

Rewelacja wszystkim bardzo dziękuję.
Wszyscy piszą o wymarzonych ponad 200km ale przy ponad 340nm to sprzęgło zaczyna pewnie przepuszczać po mału?



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » śr lis 18, 2009 21:21

200KM przy odcince jest , a 400NM w niskim zakresie obrotów - wystarczy rozsądnie wykorzystywać możliwości auta ....


AFN+ 137/305 & 1.8t

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » śr lis 18, 2009 21:22

Odnosnie podstawowego pytania arl czy asz, to powiem Ci - bierz co będzie w lepszym stanie.

Ja samochodu szukałem 4 miesiące, i nie ograniczałem się wersją silnikową. Znalezienie golfa z klimą i 5 drzwiami w stanie który by mi odpowiadał okazało się być bardzo trudnym zadaniem - znalezienie dobrego asz czy arl (pewnie też z klimą i elektryką) będzie jeszcze trudniejsze



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » czw lis 19, 2009 00:28

Ja miałem podobnie jak Shmatan, we wrześniu byłem w niemczech po golfa i szukałem właśnie TDI gdzie początkowo założeniem było min 110KM, climatronik, 5drzwi. Ale okazało się to niemożliwe. Jak moc była ok, to były golasy całkowite. Jak było wszystko ok, to miały 450tys. przebiegu albo poobijane tak że szok. Skończyło się na dobrze utrzymanym i wyposażonym ALH 90KM, do którego link mam w podpisie :bigok: Tak więc nie nastawiaj się konkretnie na jakiś silnik, bo place mogą rozczarować niemile. Patrz bardziej pod kątem utrzymania eglemplarza.

A tak pozatym, to nie ufaj sprzedawcy. Ja byłem ze znajomym, który jeździ już tam kilkanaście lat tak więc sprzedawcy na placu mówili do jakiego samochodu podejść a do jakiego nie...no ale niektórym wciskali takie bajki że szok :) Najlepiej jakbyś zabrał ze sobą vaga i osobę, która ogólnie zna się na rzeczy, żebyś nie został wrobiony. Ja póki co nie żałuje, przynajmniej kupująć na dobrym placu, wiesz że auto ma taki przebieg jaki ma...a jak będziesz wracał np. przez Świecko, to zobaczysz ile aut czeka w kolejce do skręcenia liczników :green_fuck:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości