Strona 1 z 2

MKIV po chip tuningu.

: śr lis 11, 2009 20:20
autor: Butryn
poniżej wykres dla zainteresowanych
Obrazek

: śr lis 11, 2009 22:02
autor: _mumin_
Lajtowy programik, z tym że jak na lajtowy to trochę dużo momentu przy 2100rpm na twoim miejscu poprosił bym Tunera o wygładzenie przebiegu momentu i max Nm przy 2300-2500.

: śr lis 11, 2009 22:04
autor: Butryn
_mumin_ pisze:Lajtowy programik, z tym że jak na lajtowy to trochę dużo momentu przy 2100rpm na twoim miejscu poprosił bym Tunera o wygładzenie przebiegu momentu i max Nm przy 2300-2500.
dzieki za rade. jakie mogą być konsekwencje tego że jest troszke duży?

: śr lis 11, 2009 22:12
autor: Krzylu
sprzęgło

: śr lis 11, 2009 22:14
autor: johnson
to tylko 300Nm, kazdy mocniejszy setup ma przy 2k obr/min kolo 300Nm, ja bym smigal, przynajmniej bedzie fajnie kopalo w plecy i subiektywnie auto bedzie szybsze niz naprawde:) zreszta i tak jest prawie plasko od tych 2k

: śr lis 11, 2009 22:18
autor: Butryn
no po pierwszej zmianie softu tam wlasnie byl wyrazniejszy skok i staral sie mi to tuner wyrownac.
czekam na wiecej wypowiedzi na temat tego sprzegla i tego momentu.

: śr lis 11, 2009 22:21
autor: _mumin_
johnson pisze:to tylko 300Nm, kazdy mocniejszy setup ma przy 2k obr/min kolo 300Nm, ja bym smigal, przynajmniej bedzie fajnie kopalo w plecy i subiektywnie auto bedzie szybsze niz naprawde:) zreszta i tak jest prawie plasko od tych 2k
Tylko każdy mocniejszy setup ma mocniejsze sprzęgło :)
Te sprzęgła w ATD nie należą do najmocniejszych więc póki jest ori to warto
mu dać trochę pożyć :) albo zmienić na sztywne koło plus g60/vr6 i ładować
momentem ile wlezie. Bo sprzęgło jak sprzęgło ale dwumas to szybko może powiedzieć papa.

: śr lis 11, 2009 22:24
autor: goodhope
Nie mieszajcie człowiekowi w głowie.

Niemocny czy "lajtowy" z racji róznic, wcale nie oznacza że auto koniecznie ma jeszcze mega zapasy.

Moment ładnie płasko (z lekką górką, jak to po hamowaniu na lekkiej inercji), na tyle na ile w setce na tym poziomie mocy może się udać.

318Nm (w ATD jak widzę) sprzęgła nie wyslizga. Gdyby miało sprzęgło ślizgać już by się z resztą ślizgało.

Niemal 2200obr, to zakres w którym dwumas już z winy momentu wibrować nie będzie

Max w zakresie 2300-2500 robi się z konieczności a nie wyboru w rzeźbionych mechanicznie autach bądź o wyraźnie słabym sprzęgle. Tu takiej konieczności nie ma, zatem ... po co klientowi zabierać frajdę ?

Ładnie płasko, bez koksu od zera. Maksymalna moc od 3500 do 4200.

Mi tam się podoba.

: śr lis 11, 2009 22:33
autor: Toledziak
Bardzo ciekawy temat, bo silnik ten sam co ja mam. Już na PW rozmawiałem z Butryn, i będę planował podobną modyfikację u siebie. W każdym razie moje modyfikacje mają się opierać o: wywalenie kata, zaślepienie EGR i czyszczenie dolotu (to przydatne będzie choć KM nie dodaje, ale turbinie pomoże pożyć) najważniejsze chce wsadzić fmic od mondeo mk3 (w odpowiednim temacie jest pokazane co i jak). Niestety albo stety sprzęgło i dwumas mam już wymieniony na nowy zestaw LUKa i to zaraz po kupnie auta więc to co chcę osiągnąć musi być bezpieczne zarówno dla silnika jak i dla sprzęgła. Przepraszam za OT kolegę Butryn, mam nadzieję że się nie pogniewa.

: śr lis 11, 2009 22:35
autor: Butryn
za OT sie nie gniewam bo sam jestem ciekaw opini innych co i jak. :)

: czw lis 12, 2009 01:10
autor: Maciek_Chełm
Ciekawe co z mojego AHF sie wycisnie zobaczymy

: czw lis 12, 2009 11:53
autor: Butryn
Maciek_Chełm pisze:Ciekawe co z mojego AHF sie wycisnie zobaczymy
kumpelm ma AHF fabryczny i wogole mi nie odchodzil przed tym jak tuningowalem...nie wiedzialem dlaczego ale po pierwszym wykresie sie okazalo ze moc praktycznie mialem ta sama a moment wyzszy jak AHF. wycisnac to pewnie mozna i duzo tylko pytanie jest czy robisz sam soft czy jeszcze cos innego. ja nie chcialem "dużo" wyciskac bo samochodem smigam raczej spokojnie i chce dalej smigac, chcialem tylko wiecej mocy bo przy wyprzedzaniu troszke czasem brakowalo.

: czw lis 12, 2009 13:33
autor: TuneFORCE
ja tam wole jak max moment jest trochę wyżej :smoke:
tak poza tym wygląda ok

: czw lis 12, 2009 13:49
autor: Butryn
no dobra. czyli krótko mowiąc - moment jest OK czy nie? Bo już zgłupiałem ....