Strona 1 z 2
afn problemy z pompa oleju
: śr lis 11, 2009 19:41
autor: psikuta19
po programiku nie wyrabia mi pompa oleju zawieszaja sie mi popychacze
wymienilem na inna pompe (uzywana) i problem pozoastal wymiana na fulsyntetyka 5w40 tez nic niepomogla problem znika gdy olej jest juz naprawde rozgrzany tzn 90"C w zwyz
zaznaczam ze niepaluje na zimnym silniku
jaka pompe kupic nowa i ile kosztuje
moge miec torpran za ok 100zl inne nie dostępne w sklepach w mojej wiosce
co o tym Myslicie
pozdrawiam
: śr lis 11, 2009 21:43
autor: evolution
toprana sobie odpusc kup jakis dobry zamiennik lub ori, aczkolwiek ja bym sie zastanowil nad tempertura oleju po programiku, moze tu jest problem??/
: śr lis 11, 2009 21:51
autor: psikuta19
evolution pisze:toprana sobie odpusc kup jakis dobry zamiennik lub ori, aczkolwiek ja bym sie zastanowil nad tempertura oleju po programiku, moze tu jest problem??/
tzn co masz na mysli olej nagrzewa sie tak jak prred programem tylko moim zdaniem silnik szypciej sie wkreca i poprostu pompa a dokladniej zaworek niewyrabia
: śr lis 11, 2009 21:55
autor: _mumin_
evolution pisze:toprana sobie odpusc kup jakis dobry zamiennik lub ori, aczkolwiek ja bym sie zastanowil nad tempertura oleju po programiku, moze tu jest problem??/
Nad czym się chcesz zastanawiać skoro właściciel pisze że problem jest do temp. 90 stopni a później go nie ma ?
Fakt faktem Toprana odpuść , ale jest problem bo z tego co widzę to w IC i Focie
dostępny jest tylko Topran więc pozostaje Ci serwis
: śr lis 11, 2009 21:58
autor: evolution
_mumin_ pisze:Nad czym się chcesz zastanawiać skoro właściciel pisze że problem jest do temp. 90 stopni a później go nie ma ?
nad tym ze wiekszosc przegrzanych silnikow stukaja gdy sa zimne...( goracy przegrzany olej szybciej wyplywa z hydropopychaczy i po odpaleniu stuka)
p.s. pompa oleju pompujaca zimny olej daje najwyzsze cisnienie
: śr lis 11, 2009 22:09
autor: mariachi
nie chodzi mu chyba o stukanie tylko o to co się dzieje w silniku jak sie go depnie na zimnym ,
chodzi w tedy jakby na 2 gary, bo
psikuta19 pisze:silnik szypciej sie wkreca i poprostu pompa a dokladniej zaworek niewyrabia
zawór przelewowy nie wyrabia, za duże ciśnienie idzie na hydraulikę i nie domyka zaworów,
Wtedy gasi się silnik, czeka chwile aż ciśnienie spadnie i można jechać dalej
Kiedyś przy 90ps miałem takie coś jak się zapomniałem na jedynce,
po modach już działo się to na dwójce,
Teraz nie pamiętam kiedy mi się takie coś stało , odkąd mam Motula 5w40
Co do meritum, hansa sobie odpuść,
: śr lis 11, 2009 22:12
autor: psikuta19
ja zalalem castrolem edge 5w40 i to samo co na 10w40
w tym wlasnie jest problem ze topran albo na allegro znalazlem jeszcze jakas "vernet" za 125zl
a serwis to ok 800zl troche duzo
przed programem zdazylo mi sie kilka razy ze sie zawiesil ale wyczyscilem pompe zaworek i do programu bylo ok a teraz to czesto sie zdarza
: śr lis 11, 2009 22:13
autor: _mumin_
evolution pisze:_mumin_ pisze:Nad czym się chcesz zastanawiać skoro właściciel pisze że problem jest do temp. 90 stopni a później go nie ma ?
nad tym ze wiekszosc przegrzanych silnikow stukaja gdy sa zimne...( goracy przegrzany olej szybciej wyplywa z hydropopychaczy i po odpaleniu stuka)
p.s. pompa oleju pompujaca zimny olej daje najwyzsze cisnienie
No właśnie chodzi o zimny olej i większe ciśnienie a nie wypływanie oleju i stukanie gdy zimny.
Rożnica pomiędzy softem a ori jest tylko taka , że łatwiej wywołać to zjawisko bo silnik szybciej się wkręca.
BTW to stary problem w TDI spowodowany przez zaworek ciśnienia w pompie,
miały go AFNy 1Z i konstrukcyjnie podobne silniki. Jedyna rada to wymiana
pompy , ale czy pomoże hmm ... ?
: czw lis 12, 2009 10:04
autor: mariachi
psikuta19 pisze:ja zalalem castrolem edge 5w40 i to samo co na 10w40
Przechodziłem tą samą drogę.
Jak kupiłem auto było 10w40, przy wymianie zalałem Castrolem Egde TD 5W40
a teraz właśnie motulem, i na motulu jest najlepiej
Nie chcę Cie namawiać bo u Ciebie może to nie pomóc, mogłeś po prostu trafić na 2 kiepskie pompy
A co do firmy vernet to kojarzę ją tylko z produkją termostatów i jakiś czujników temp .
Jeśli to ta sama o której myślę to sądzę że jest dużo lepsza od HP
W mk1 miałem kiedyś zbiorniczek płynu chłodzącego z Hansa ( nie szło kupić niczego innego nowego) i popękał od temperatury. Wymieniłem na drugi, to samo, w końcu kupiłem ori używkę i było ok.
: czw lis 12, 2009 22:02
autor: psikuta19
niema sposobu na ten zaworek w pompie??
nieusmiecha mi sie kupowac ori pompe za 800zl i problem moze niezniknac.
chyba skusze sie na tego verneta przy zmianie oleju bo ten ma dopiero jakies 200km nalatane
: czw lis 12, 2009 22:30
autor: souler
plukanka. tanio, duzo ,tesco.
: czw lis 12, 2009 23:06
autor: psikuta19
souler pisze:plukanka. tanio, duzo ,tesco.
plukalem liquid molly przy zmianie oleju
nic niepomoglo
: czw lis 12, 2009 23:23
autor: evolution
a ze zasugeruje... moze to nie problem z pompa oleju??? moze to problem z pompa lub softem??? wgraj dla testu serie i sprawdz. cisnienie oleju sie nie zmieni na zimnym wiec po przygazowce objaw powinien zostac jesli nie jest to wina oprogramowania
: pt lis 13, 2009 17:44
autor: DANIEL LHR
juz prosciej chyba zmierzyc cisnienie oleju manometrem , ale wszystko wskazje na ten zaworek