Strona 1 z 1

ARL problemy

: wt lis 10, 2009 15:01
autor: bvw08
Witam, mam zamar zrobic swapa w mk2 i mogę dostać po znajomości silnik ARL ze wszystkimi gratami który jeździ jeszcze w leonie ale jest problem na zimnym silniku na wolnych obr strasznie dymi na biało siwo a po ok 3 min silnik nie chodzi równo jakby się dławił ale po rozgrzaniu to mija i chodzi normalnie i nie dymi co może być przyczyną pompowtryski? turbo?

: wt lis 10, 2009 18:39
autor: evolution
vag.. only vag... musisz sie podpiac i obadc co jest nie tak, nikt ci nie powie z palca co sie dzieje

: wt lis 10, 2009 22:01
autor: Sztomel
bvw08 pisze:na zimnym silniku na wolnych obr strasznie dymi na biało siwo a po ok 3 min silnik nie chodzi równo jakby się dławił ale po rozgrzaniu to mija i chodzi normalnie i nie dymi co może być przyczyną
jeśli te biało-siwe spaliny czuć nieprzepaloną ropą to warto zajrzeć do wnętrza obudowy zaworu EGR a konkretnie to sprawdzić czy nie przycina się klapa gasząca bo wtedy ewidentnie silnik dostaje paliwo a brak mu powietrza i ten biało-szary dym to niespalona ropa - miałem kiedyś identyczne objawy z tym, że u mnie takie kopcenie miało miejsce cały czas a dodatkowo silnik tracił obroty i brak było reakcji na pedał gazu, po wielu moich poszukiwaniach okazało się, że elektrozawór N239, który steruje tą klapą dostawał zwarcia i klapę mi przymykało w trakcie jazdy lecz nie całkowicie z powodu syfu z nagaru, mimo tego zwarcia VAG nie wykrywał żadnej usterki (i to spowodowało, że nie od razu znalazłem przyczynę), na próbę sprawdź w jakiej pozycji znajduje się klapa gasząca - czy nie przycina jej nagar i odepnij wtyczkę od elektrozaworu N239.