Strona 1 z 1
Turbina
: ndz lis 08, 2009 17:52
autor: Alchemik_2006
Czy świszczenie turbiny od dolnych obrotow 1000rpm przy delikatnym wciskaniu pedała swiadczy o tym, że turbo się kończy ???
: ndz lis 08, 2009 18:10
autor: Broker89
nie
: ndz lis 08, 2009 18:16
autor: ewaldino
nie
: ndz lis 08, 2009 18:34
autor: Alchemik_2006
Konkretne odpowiedzi są w cenie
: ndz lis 08, 2009 20:35
autor: Broker89
Alchemik_2006, chcesz zadbać o turbo, wytnij katalizator, przepałuj ostro czasem samochód co by kierowniczki się nie zapiekły, pamiętaj o chłodzeniu po ostrej jeździe, jak turbo będzie się kończyć komp wyświetli ci np. NOTLAUF , najlepszym sposobem na diagnozę turbiny jest obserwacja sztangi lub rozkręcenie dolotu przy intercoolerze i sprawdzenie czy nie zbiera się tam olej
: ndz lis 08, 2009 20:59
autor: Toledziak
A jak mam np mokry oleisty zaciek na łączeniu przewodu od turbo z tym kątowym przewodem który potem wchodzi do IC?? Wyjąłem kiedyś (z 2 miesiące temu) IC i było tam 5 ml oliwy. Dodam,że auto ma 223 tys km i specjalnie problemów nie ma, na hamowni dmuchnął ładne 109 KM. Na wiosne mam w planie wycięcie kata,zaślepienie EGR i wyczyszczenie dolotu.
: ndz lis 08, 2009 21:01
autor: Broker89
Toledziak, 5 ml to nie tragedia zwłaszcza że turbo dmucha jak trzeba
: ndz lis 08, 2009 21:04
autor: Toledziak
No i oto mi chodziło
Ale miewam też tak że jak auto chodzi sobie na wolnych to po chwili zaczyna turbina świszczeć, tak jakby się EGR zamknął. Dziwny objaw. W każdym razie na wiosne sie z tym wszystkim pobawie. Póki co mam inny problem opisany tu :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279185