Strona 1 z 3

podtlenek azotu mokry do diesla??

: śr lis 04, 2009 18:43
autor: sloma2405
mam okazje kupic podtlenek azotu MOKRY. Posiadam diesla. czy moge załozyc taka instalacje?

: śr lis 04, 2009 20:31
autor: Shmatan
Wykonalne to będzie, bo "nos" nie od dzisiaj w dieselach jest używany, ale zastanów się czy warto płacić grubą kase za chwilowe zwiększenie mocy, przy czym rozważ jeszcze konieczność tankowania takiego zbiornika, i bez wątpienia zmniejszoną żywotność.

Wtrysk mokry z tego co wiem, sprawia że wraz z podtlenkiem dodawana jest porcja paliwa - w tdi moim zdaniem to koniecznośc, a nawet rozważyłym osobny opornik większający dawke (aż do mocnego dymienia) uaktywniany w momencie "strzału"

: śr lis 04, 2009 20:36
autor: morfeusz86r
Shmatan pisze:bez wątpienia zmniejszoną żywotność.
w benzynowych tak ale w dieslu działa to troche odwrotnie bo im więcej tlenu tym niższe EGT
Shmatan pisze:Wtrysk mokry z tego co wiem, sprawia że wraz z podtlenkiem dodawana jest porcja paliwa - w tdi moim zdaniem to koniecznośc, a nawet rozważyłym osobny opornik większający dawke (aż do mocnego dymienia) uaktywniany w momencie "strzału"
tuner powinien zrobić 2 programy: normalny i pod nitro, ze zwiększoną dawką paliwa.
chodź jak masz mocno dymiący program to przy włączeniu nitro dym zniknie a mocy przybędzie

: śr lis 04, 2009 21:37
autor: Fido_dido
moze niedługo sie przekonamy z wykresami co jest nitro warte w tdi :)

: śr lis 04, 2009 22:31
autor: Shmatan
morfeusz86r pisze:w benzynowych tak ale w dieslu działa to troche odwrotnie bo im więcej tlenu tym niższe EGT
A tym mnie zaciekawiłeś - wydawało mi się, że strzał z nitro zwiększa moc silnika, przez co silnik narażony jest na większe obciążenia, a co za tym idzie spada wytrzymałość materiałów z których jest wykonany.

: śr lis 04, 2009 22:43
autor: morfeusz86r
każde zwiększanie mocy obciąża układ korbowo-tłokowy.
ujmijmy to tak że w benzynie jak za długo przytrzymasz nitro to może usmażyć silnik.
zwieksza sie temperatura w silniku i mogą tłoki popłynąć.
w dieslu jak zwiększysz ilość powietrza to wszystko jest odwrotnie, zmniejsza sie temperatura. a jak zwiększysz ilość paliwa to wzrośnie temperatura i dymienie

: czw lis 05, 2009 06:09
autor: Tobi80
www.tdi.pl/content/view/25/23 ciekawa instalacja do diesla pewnie na propanie . . .

: czw lis 05, 2009 11:50
autor: lolo_golf
Nitro w dieslu nie jest jeszcze do konca rozwiniete tak jak w benzynie.

dobre jest to ze w dieslu nie rozwali motocykla przy za duzej dawce tylko po prostu silnik zgasnie :chytry: Wiec to jest juz duzy plus bo nie ryzykujesz zniszczeniem silnika.

Ale... wiekszosci osob sie wydaje ze nitro to tylko strzał na przycisk jak w szybkich i wscieklych i jak za dlugo przytrzymasz to rozwali motor. Nie, u mnie w rzeszowie chłopaki z RS-Service opracowali taki modul do diesla ze go programujesz.

Dziala to tak ze przed startem odpalasz modul i nic wiecej nie robisz. On ma zaprogramowane(wedle twoim potrzeb) ze np. na jedynce podaje 10%, na dwojce 20% i im wyzej tym wiecej - zalezy do czego uzywasz auta. Takich setupow mozesz wgrac sobie 10 i w nich mieszasz. Jezeli sa zrobione z glowa to wszystko jest fajne i bezpieczne.

Taka instalka do 1.9TDI kosztuje ok 1600zl.

Do tego napelnienie butli ok. 200zl ktora na miejskie scigawki starcza w brew pozorom na dość dlugo.

Bede zakladal taka instalke u siebie jak uporam siew FMICem to powiem co i jak z wykresami.

: czw lis 05, 2009 13:18
autor: Shmatan
kolego lolo_golf - ja musze kiedyś te Twoją golfine sobie zobaczyć ;)

Orinetujesz się może ile miejsca zajmuje taka butla i cała instalacja w bagażniku?

: czw lis 05, 2009 16:35
autor: lolo_golf
Nie ma zadnej instalacji w bagażniku. Tylko butla wielkości troszkę większej gaśnicy.

Akurat butla jest taka jak na filmach hehe :grin:

: czw lis 05, 2009 20:03
autor: morfeusz86r
lolo_golf, pokaż jakieś foty jak to jest zamontowane

: czw lis 05, 2009 21:08
autor: goodhope
[ Dodano: 05 Lis 2009 20:09 ]
lolo_golf pisze:...u mnie w rzeszowie chłopaki z RS-Service opracowali taki modul do diesla ze go programujesz.

Dziala to tak ze przed startem odpalasz modul i nic wiecej nie robisz. On ma zaprogramowane(wedle twoim potrzeb) ze np. na jedynce podaje 10%, na dwojce 20% i im wyzej tym wiecej - zalezy do czego uzywasz auta. ...
Skąd on wie który obecnie jest bieg ?

(dodam że jest to wykonalne, rozpoznanie biegu, bez dotykania skrzyni biegów miał już 11 lat temu MM1AP w KFX z PSA ... ale ..bardzo mnie ciekawi, skąd tutaj wspomniany moduł wie, który masz bieg ;) ?)

: czw lis 05, 2009 21:09
autor: lolo_golf
Postaram sie coś załatwić, bo jak pisałem dopiero bede zakładał u siebie.

Oto dane wlasnie od chłopakow z www.rs-service.eu Ktos kto jezdzi na Ryki itp wie o kogo chodzi :chytry:

Dla klientów chcących uzyskać znaczny przyrost mocy w swoim samochodzie oferujemy tzw system wtrysku ciekłego Podtlenku Azotu ( systemy jednopunktowego wtrysku i wielopunktowego Directport )
W ofercie naszej firmy są dostępne również dodatkowe moduły za pomocą których możemy bardzo precyzyjnie dawkować podtlenek w autach benzynowych jak i z silnikami Diesla.( TDI , Pompo wtrysk, Common rail )
Są to bardzo rozbudowane sterowniki które pozwalają na indywidualne strojenie każdego z biegów na których podawany jest podtlenek.
Mamy możliwość kontrolowania dawki początkowej jak i dawki końcowej na danym biegu, jak również możemy określać bardzo precyzyjnie czas zwłoki w jakim podtlenek będzie podawany co umożliwia nam złagodzenie obciążenia układu korbowo - tłokowego podczas ,, strzału"
Możliwość określania czasu zwłoki jest bardzo ważne gdyż wiadomo że auta ścigają się na nawierzchniach zróżnicowanych od siebie względem trakcji.
Mamy też możliwość płynnego określenia jak szybko na danym biegu podtlenek ma osiągnąć 100% dawki.
Moduł ma również wyjście na podpięcie i zaprogramowanie Light shiftu.
Moduł jest programowany wewnątrz auta bez użycia żadnych zewnętrznych urządzeń typu laptop.

Jesteśmy oficjalnym dilerem firmy NX Polska
www.nxpolska.pl

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:03 ]
goodhope pisze:Skąd on wie który obecnie jest bieg ?

(dodam że jest to wykonalne, rozpoznanie biegu, bez dotykania skrzyni biegów miał już 11 lat temu MM1AP w KFX z PSA ... ale ..bardzo mnie ciekawi, skąd tutaj wspomniany moduł wie, który masz bieg
Po pedale gazu. Każde kolejne naciśnięcie to kolejny bieg. System zero-jedynkowy.
Także odpalasz moduł i na każdym biegu gaz w deske. Jak to przy ściganiu :grin:

: pn lis 16, 2009 13:07
autor: goodhope
zatem jak ci pies albo kot z oddali wyskoczy na drogę, nisko przelatująca babcia przefrunie po pasach, odruchowo puścisz pedał gazu, albo kontrolowanie puścisz pedał by uślizg na kołach zniwelować ..to cały start o kant d ... ?

Trzeba się zatrzymać, zgasić i od zera znów ?


Hmm...
jak na "zaawansowane" urządzenie to dość prymitywne rozwiązanie.

Wystarczy przecież sygnał prędkości silnika i sygnał prędkości kół. Może być ze skrzyni, może być z któregoś czujnika ABS, do woli.
Napisać prosty algorytm przeliczający przełożenie końcowe. Zrobić jedną rejestrowaną jazdę i już.