Srednica wydechu i dolotu w pd

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Srednica wydechu i dolotu w pd

Post autor: Krzyś 16v » pn paź 12, 2009 21:42

Witam powiedzcie jakei srednice dolotu i wyddechu stosowane sa przy pd`kach mody to praktycznie gt18/20 i fmic + soft... a mam w planie *#cenzura#*... wszystkie vw zlaczki na zatrzaski bo ciekna wiec chodzi mi po glowie wywalenie EGR itp... a wydech zaczyna byc rudy wiec tez wymiana myslalem o 2,5" od poczatku do konca i tlumik hmmm tylko ori czy jakis przelot. Pozdr.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Srednica wydechu i dolotu w pd

Post autor: Borys » wt paź 13, 2009 00:06

Krzyś 16v pisze:Witam powiedzcie jakei srednice dolotu i wyddechu stosowane sa przy pd`kach mody to praktycznie gt18/20 i fmic + soft... a mam w planie *******... wszystkie vw zlaczki na zatrzaski bo ciekna wiec chodzi mi po glowie wywalenie EGR itp... a wydech zaczyna byc rudy wiec tez wymiana myslalem o 2,5" od poczatku do konca i tlumik hmmm tylko ori czy jakis przelot. Pozdr.
dolot 50mm wystarczy
wydech 63.3mm na przelocie z min jednym tłumikiem dla wyciszenia

wieksze srednice to przerost formy nad trescią, chociaz dolot 60mm zacnie pod maska sie prezentuje



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 13, 2009 09:05

ja dodam że zrób sobie fi 60 dolot w częsci od filtra do turbiny...

kanalizacja za turbo do FMIC-a i kolektora 50mm styknie



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » wt paź 13, 2009 22:30

cowboy, to rozumie ze mam zmniejszyc srednice org dolotu z arl`a na czesci filtr turbo?? czemu ma to sluzyc??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 14, 2009 10:09

Krzyś 16v pisze:mam zmniejszyc srednice org dolotu z arl`a na czesci filtr turbo?? czemu ma to sluzyc??
a to jest większa średnica na całej długości od filtra do turbiny w ARL niż 60mm ?

nie wiedziałem... chodziło mi o to żeby dać jak najwiekszą rure od filtra do turbo

myslałem że oryginalna ma jakieś przewężenia ?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr paź 14, 2009 14:12

cowboy pisze:
Krzyś 16v pisze:mam zmniejszyc srednice org dolotu z arl`a na czesci filtr turbo?? czemu ma to sluzyc??
a to jest większa średnica na całej długości od filtra do turbiny w ARL niż 60mm ?

nie wiedziałem... chodziło mi o to żeby dać jak najwiekszą rure od filtra do turbo

myslałem że oryginalna ma jakieś przewężenia ?
no w najcienszym miejscu jest 60, tuz przed turbo



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 14, 2009 15:33

no w najcienszym miejscu jest 60, tuz przed turbo
no to dałem ciała z tym 60mm nie wiedziałem że to o ARLa chodzi ;)

w każdym razie jaro444 testował i założenie dolotu z ARL do tdi VP przynosiło wymierne rezultaty

chodzi o to żeby nie było przewężeń na odcinku turbo - filtr powietrza

porównanie ARL i VP - zdjęcie Jaro444

Obrazek

jak widać dolot ARLowski nie jest taki doskonały



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt paź 16, 2009 15:21

Ja dodam tylko,że super jest ori dolot od AGR-a.

Obrazek

Nie wymaga zmiany całego dolotu,co za tym idzie obudowy filtra,rur wraz z przepływką,co znacznie tnie koszty takiej przeróbki,a wydajnościowo niczym szczególnym od tego z arl-a,czy asz-ta nie odbiega.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pt paź 16, 2009 18:39

sagon pisze:Ja dodam tylko,że super jest ori dolot od AGR-a.
a pasuje p&p bez zadnych przerobek ??


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt paź 16, 2009 19:40

Kolega w agr zakładał turbo od awx-a,i podszedł,tylko ten przewodzik od odmy musiał przerobić.
Więc podejdzie,a zakładał dzielony kolektor wydechowy.
Mowa o silniku vp,seryjna 90tka,więc do innego vp z tych typów podejdzie.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 71 gości