Strona 1 z 1

Turbawka z arl do ahf a wydech?

: pn paź 12, 2009 09:39
autor: admin911
Witam
Zastanawiam sie nad zmiana turbo na wieksze, jednak jak patrze na turbo z arl to nie widze na nim polaczenia 3 srubd z rurą wydechu lecz same koło. Moze mi ktos napisac co takiego się tam kombinuje aby wsadzic arl? np kolektor jest inny i na łączenie wydechu idzie jakas przejścówka czy jak? szukalem ale nic takiego nikt nie pisał(albo taki ze mnie szukacz).

: pn paź 12, 2009 14:29
autor: Dario84
Turbo z arl dokladnie tak samo wyglada jak asz, alh i inne, jesli masz kolo to prawdopodobnie masz turbo z jakiegos 2,0tdi lub nowszych 1,9tdi, tam jest laczenie wydechu na okragla opaske.

: pn paź 12, 2009 15:47
autor: lolo_golf
Ale kolektor jest inny w AHFie i w ARLu...

: pn paź 12, 2009 16:02
autor: Rapix
lolo_golf pisze:Ale kolektor jest inny w AHFie i w ARLu...
kolektor jest razem z turbo...

: pn paź 12, 2009 18:02
autor: admin911
łączenie wydechu na opske? jak to wyglada? tzn starej rury pod te mocowanie nie zamontowalbym?

: pn paź 12, 2009 20:49
autor: sagon
Nie da się starej rury mocowanej trzema nakrętkami połączyć z turbina mającą wyjście na opaskę.
Wygląda ona tak.

Obrazek

: wt paź 13, 2009 08:15
autor: admin911
Sagon cos fota nie doszla :/ czyli jakie turbo bez kombinowania moglbym wstawic, oczywiscie lepsze od tego co mam? mierze cos na 140km 145km tylko bez naciagania tego komputerem lecz spokojnie wyregulowane na lepszych podzespolach wtryski w ahf to 0,205 nie takie zle czyli jak zmiane na lepsze wtryski to 0,216 lub 0,230 moge cos lepszego dostac, intercooler mowia ze wystaczy do 150km choc rozkminialbym o jakims modzie z fmiciem tak zeby bylu wiecej powietrza w jego pluca.
Propo wtrysko moje sa niby na 190/220 barów, otrzymalbym duza roznice po wyregolowaniu od 220/300 barów, to mam pytanko da sie samemu wyregulowac ?ewentualnie jakie urządzonko do tego służy?
A tak wogle patrzac na strone z modelami turbin to ja mam gt1749v ? czyli turbina stosowana
nawet w modelach o wiekszej mocy, czy mam racje ? Czyli autka z wieksza iloscia koni roznia sie wtryskami np PD lub CR , czyli jakby wstawic mu lepsze wtryski i podciagnac go komputerem to spokojnie powinien zlapac 140 kucyków? Czy mam racje?

: wt paź 13, 2009 10:49
autor: Dario84
lolo_golf pisze:Ale kolektor jest inny w AHFie i w ARLu...
Jest delikatnie inny, miedzy innymi jest inna lapa podtrzymujaca turbo, ale wszystko pasuje pnp.

Piszac kolektor mam na mysli cale turbo.

: wt paź 13, 2009 11:07
autor: Rapix
do 140KM zrobił bym tylko program i zbędnie się nie bawił

: wt paź 13, 2009 19:26
autor: rav_tdi
Turbo ARL jest oczywiście razem z kolektorem - jest całością i pasuje do AHFa p&p, jedynie wąż czerwony jest jeszcze potrzebny + mała przeróbka tego węża i nic więcej!
Oczywiście uwaga przy odkręcaniu przewodów olejowych - głównie ten z góry!!
Przy okazji wymiany turbawy, polecam wywalenie kata...
Powodzenia

P.S. jezeli chcesz mieć bezpieczne 150ps i bezdymne, to idź za swoją myślą, czyli turbina większa, wtryski (bo nie wiadomo czy twoje org. dadzą rade tyle zupy polać) i FMIC. Później pewnie też sprzęgło...

: wt paź 13, 2009 20:31
autor: sagon
admin911 pisze:mierze cos na 140km 145km tylko bez naciagania tego komputerem lecz spokojnie wyregulowane na lepszych podzespolach
I tak będziesz musiał jechać na programik,bo sama wymiana wtrysków,zapodanie większej turbiny bez ogarnięcia tego softem mija się z celem.
Będziesz odczuwał przyrost mocy,ale i widział dużo dymu.

: sob paź 17, 2009 22:56
autor: tomek08
Witam, a jak wygląda sprawa turbiny właśnie ARL do silnika ASV tyle, że to ibiza nie golf. Bo czytałem i podobno nie podchodzi? Czy ktoś może ma inną koncepcje? Myślałem o wymianie części gorącej z ARL ( z kolektorem ) na gorącą z np. AWX (bez kolektora). Co o tym myślicie? Pozdrawiam.

: sob paź 17, 2009 23:23
autor: Sztomel
sagon pisze:Nie da się starej rury mocowanej trzema nakrętkami połączyć z turbina mającą wyjście na opaskę.
Wygląda ona tak.
no właśnie, na opaskę są nowsze turbinki z Mk5 TDI albo 1.9 albo 2.0 TDI.