Strona 1 z 2

TDI 115 a 130KM

: sob paź 10, 2009 20:42
autor: Michnik
Nie bardzo wiem w jakim dziale , ale napisze tu bo tu najwięcej fachowców ;)

Chodzi mi o to czy siliniki TDI 130KM(ASZ) w golfie 4 wychodziły tylko i wyłącznie ze skrzynią 6-cio biegową, czy były też wersje 5-cio biegowe?
No i jak ewentualnie rozpoznać silnik 115 KM a 130KM powiedzmy po wyglądzie bo naklejka w bagażniku nieczytelna.
Jestem przy zakupie Golfa 4. Oglądałem dzisiaj wersje Special. Nie wiecie może , jakie wyposażenie powinna posiadać ta wersja? No i w briefie jest napisane 96/4000 jeżeli chodzi o moc to jak to będzie?

: sob paź 10, 2009 20:45
autor: marcin999
96KW = 131KM

: sob paź 10, 2009 21:02
autor: Michnik
marcin999 pisze:96KW = 131KM
Też już przeliczyłem...ale wazniejsze dla mnie są pozostałe zagadnienia...

: sob paź 10, 2009 21:43
autor: sagon
Najszybciej rozróżnisz po turbinie,a raczej kształcie zimnej,czyli tej aluminiowej muszli.
Ori 115tka ma taką

http://moto.allegro.pl/item746570703_tu ... 9_tdi.html

130tka taką

http://moto.allegro.pl/item756688901_vw ... zarka.html

Turbina w 130tce jest zespolona na stałe z kolektorem wydechowym.

Warunkiem trafnej diagnozy jest ori turbina.

[ Dodano: 10 Paź 2009 21:46 ]
Na fotce poniżej jest turbina od passata 130tki,ten ma akurat turbinę dzieloną,ale kształt muszli jest identyczny jak w tej niedzielonej,czyli wyjście jest na tzw.szybkozłączkę.

: sob paź 10, 2009 21:47
autor: Michnik
sagon pisze:Najszybciej rozróżnisz po turbinie,a raczej kształcie zimnej,czyli tej aluminiowej muszli.
Ori 115tka ma taką

http://moto.allegro.pl/item746570703_tu ... 9_tdi.html

http://moto.allegro.pl/item756688901_vw ... zarka.html

Turbina w 130tce jest zespolona na stałe z kolektorem wydechowym.

Warunkiem trafnej diagnozy jest ori turbina.
Mnie laikowi mimo wszystko ciężko będzie to rozpoznać...nie mniej bardzo dziękuję za pomoc.
A może jest jeszcze gdzieś taka wklejka jak w bagażniku?

: sob paź 10, 2009 21:50
autor: miqs
Michnik, w książce serwisowej. Poza tym wystarczy VIN sprawdzić i tam też jest zakodowane jaki silniczek był ;)

: sob paź 10, 2009 21:51
autor: sagon
W papierach będzie podana moc,musi być,będzie w KW.
Policz sobie,to proste 1 KW=1.36 konia.
Czyli 96KW*1.36=130.56 koni,czyli 130tka.

: sob paź 10, 2009 21:52
autor: krzys-jeruzal
Na osłonie paska rozrządu powinna byc naklejka jak na naklejce bedzie ASZ to powina byc 130-tka bo mało prawdopodobne ze ktos podmieni osłone :)

: sob paź 10, 2009 21:53
autor: sagon
miqs pisze:Poza tym wystarczy VIN sprawdzić i tam też jest zakodowane jaki silniczek był ;)
Warto chłopakowi ten kod podać.

: sob paź 10, 2009 22:00
autor: miqs
sagon pisze:Warto chłopakowi ten kod podać.
?

: sob paź 10, 2009 22:10
autor: sagon
Wyjaśnić cyfra po cyfrze,co która oznacza i która oznacza kod silnika.
Kolega się nie zna na takich rzeczach,ma prawo.

[ Dodano: 10 Paź 2009 22:10 ]
http://vwgolfmk2.republika.pl/vin.html

: ndz paź 11, 2009 11:02
autor: Michnik
OK sprawdzę po VINie. Ale cały czas mnie nurtuje czemu ten golf miał skrzynie 5 biegów? Bo zwykle w ogłoszeniach jest 130KM i 6Biegów.
Może jeszcze w ETCE da sie sprawdzić czy wychodziły 130KM i 6 biegów....

: ndz paź 11, 2009 11:04
autor: miqs
sagon, tylko, że musi i tak w serwisie sprawdzić, bo przecież z tego odkodowania samego VIN, nie wyczyta silnika, musi go wpisać w specjalny dekoder, a porządne maja tylko w serwisie.

: ndz paź 11, 2009 11:33
autor: sagon
Tak jak pisano wyżej,albo na osłonie paska rozrządu,ewentualnie w papierach,w aso za takie coś go trochę skasują.

Po nr.vin,faktycznie niczego się nie dowie.