Strona 1 z 1

[MK4 TDI AHF] Swap silnika na ARL 150KM Potrzebna pomoc

: sob paź 10, 2009 14:52
autor: fester
Witam Forumowiczów.
To mój pierwszy temat na forum, aczkolwiek czytelnikiem jestem od dłuższego już czasu i to właśnie do Was chciałbym zwrócić się o pomoc.

Moje auto to Golf IV TDI z silnikiem AHF, 110KM na pompie. Jeżeli chodzi o mechanikę pojazdu wszystko jest fabryczne. Jednak jest jedno ale. Auto ma przejechane... 530 000km. Niestety silnik ma już serdecznie dość. Z trudnością zapala, ostatnio padło koło dwumasowe, kopci na niebiesko na przemian z czarną chmurą dymu. A i moc już nie ta. Silnik po prostu się już wyeksploatował, puszcza olej z każdej możliwej szczeliny. Cały IC jest zawalony olejem.

Teraz chciałbym wykonać zabieg trochę z chęci podniesienia mocy, a trochę z konieczności.
Chciałbym założyć silnik ARL na PD. Decyzja generalnie zapadła.

Teraz chciałbym doświadczonych w temacie zapytać co potrzebuję, by maszyne zapalić? Może ktoś już to robił i ma jakieś cenne wskazówki żeby operację przeprowadzić poprawnie. Wszystkim którzy pomogą na zlocie stawiam duże :pub: :)

Kompletowanie nowych części rozpoczynam od:
Silnika ARL
Skrzyni biegów "6"
Półosi napędowych
Łap silnika i skrzyni
Rozrusznika
Komputera silnika
Zestawu zegarów

Wiem, że to zestaw niezbędny.
Poszukuję ponadto z jakiegoś rozbitego auta elektryki silnika ARL.

Koledzy co będę potrzebował jeszcze? Jeżeli chodzi o fundzusze to nie są one jakieś wygórowane, przygotowałem 8 kafli.

Poniżej obecny silnik... rok temu.
Obrazek

Czekam na wszelką pomoc i rady

: pt paź 16, 2009 10:06
autor: Haki
:bajer: SZUKAJ NA FORUM są koledzy którzy robili takie mody u siebie..

Szukaj słowa SWAP :helm:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=swap+arl :bajer: :bajer:

Ps.. co do Fotki to silnik wygląda jak nowy :smoke:

: pt paź 16, 2009 10:21
autor: CrocodileReggae
fester pisze:530 000km
ładny przelot...
fester pisze:przygotowałem 8 kafli.
nie starczy...

Brałeś pod uwagę sprzedaż swojego i zakup PDka?

: pt paź 16, 2009 10:35
autor: Haki
530 tysi dla zadbanego TDI to żaden przelot ...

Tak jak napisał kolega Crocodile.. za 8 tys nie masz szans by wykoać swoje plany. Wolałbym podpicować autko - i sprzedać po jakiejś niskiej cenie. Dołożyć i kupić PD by dalej się bawić w mody.

: pt paź 16, 2009 10:59
autor: Rapix
Po 1 większość TDI w PL ma przebieg w okolicach 500tys
Po 2 to że źle pali to wina pompy lub źle ustawionego kata wtrysku np. jeśli pompa jest ok to nawet przy zajechanym silniku będzie dobrze palił i trzymał moc...
Po 3 olej w ic znaczy że turbo puszcza nie silnik... co może być przyczyną dymienia na niebiesko i czarno
Po 4 dwu mas o niczym nie znaczy...
Po 5 lepiej sprzedać te auto i kupić drugie auto już z PD

: pt paź 16, 2009 20:41
autor: jarvr6
jakby co to mam prawie wszystko potrzebne na swapa :grin:

: pt paź 16, 2009 22:38
autor: Haki
jarvr6 pisze:jakby co to mam prawie wszystko potrzebne na swapa :grin:
Kolego jakieś info na priv.. :helm:

: pt paź 16, 2009 22:53
autor: CrocodileReggae
jarvr6 pisze:jakby co to mam prawie wszystko potrzebne na swapa :grin:
jaka cena kompletu?