Czy te silniki dużo się różnią ? Jeden 90 drugi 105KM, oba na pompowtryskach (?). Czy mają te samo sprzęgło, mowa oczywiście o skrzyni 5b. ?
Jak wygląda podatność na mody tego słabszego, bo co do 105 to coś tam słyszałem.
Czy mógł by mi ktoś napisać listę modów jakie trzeba by było wykonać aby wycisnąć z nich okolice 200kuca, bo tyle jest podobno górna osiągalną granicą...
Czy przy osiągnięciu takiego wyniku będzie duży lag ?
: czw paź 08, 2009 21:08
autor: PinkFloyd
Oba to bliźniacze silniki, słabszy shamowany jest programem i górna granica dla obu to ok 140KM na fabrycznych pompkach. Jak celujesz w wiecej to juz wchodzi w gre wymiana pompek na wydajniejsze i wymiana turbiny i zaraz przy tej mocy skonczy sie sprzegło ktore przewidziane max do ok 180KM
: czw paź 08, 2009 21:55
autor: TuneFORCE
Dokładnie, praktycznie takie same jednostki napędowe i taka sama podatność na mody
: czw paź 08, 2009 21:58
autor: doggie
PinkFloyd pisze: przy tej mocy skonczy sie sprzegło ktore przewidziane max do ok 180KM
he, 105 niejednokrotnie jest za dużo a co dopiero 200, w takim przypadku chyba zdecydowałbym się na zestaw z jednomasem od VR6,
: czw paź 08, 2009 22:13
autor: majkitdi
PinkFloyd pisze:Oba to bliźniacze silniki, słabszy shamowany jest programem
prawda
PinkFloyd pisze:górna granica dla obu to ok 140KM na fabrycznych pompkach
falsz. samym softem mozna spokojnie zblizyc sie do 150 a nawet je przekroczyc.
pompki w zaden sposob nie ograniczaja przyrostu na seryjnych gratach wiec nie trzeba ich zmieniac
do osiagniecia 180ps potrzebne jest wieksze turbo
najwiekszym mankamentem tego silnka jest skrzynia przez ktora trzeba oslabiac moment obrotowy.
: czw paź 08, 2009 22:27
autor: RobertGTI
A jak by się miała sprawa włożenia skrzyni 6 biegów, dało by rade zastosować sprzęgło od jakiegos ASZ czy ARL, nie bardzo jestem zwolennikiem jednomasu...
Czy skrzynia 6 wymaga innego mechanizmu zmiany, bo półosie rozumiem że trzeba zmienić.
A czy do mocy tych powiedzmy 180 nie trzeba robić wydechu 2.5'' i FMIC z rurami ?
: czw paź 08, 2009 22:38
autor: TuneFORCE
Tak naprawdę bezpieczna granica dla sprężarki to okolice 145-150KM i raczej wtedy trzeba pamiętać żeby nie przegiąć, dla klientów z ulicy nie robię z tego więcej jak 140-143KM...
Półosi nie trzeba wymieniać, turbo od ,,170ki'' ewentualnie hybryda na bazie ARL i okolice 180 do uzyskania, do tego oczywiście sprzęgło
: pt paź 09, 2009 02:26
autor: doggie
majkitdi pisze:
samym softem mozna spokojnie zblizyc sie do 150 a nawet je przekroczyc.
a co z dymieniem w takim przypadku?
: pt paź 09, 2009 08:23
autor: majkitdi
moj kolega ma program na 150 w golfie v i jezdzi praktycznie bezdymnie. kopcenie wysteuje tylko wtedy gdy auto pojezdzi troche 'bez palowania' - wowczas po daniu w palnik przez chwile wystepuje male zadymienie.
: pt paź 09, 2009 12:14
autor: TuneFORCE
majkitdi pisze:moj kolega ma program na 150 w golfie v i jezdzi praktycznie bezdymnie. kopcenie wysteuje tylko wtedy gdy auto pojezdzi troche 'bez palowania' - wowczas po daniu w palnik przez chwile wystepuje male zadymienie.
a świstak siedzi...
: pt paź 09, 2009 12:33
autor: majkitdi
o widze najbardziej niedoceniany tuner z dolnego slaska zabral glos :green_fuck:
podwazasz wynik z maha jetronika? a moze umiejetnosci bobika? chyba polece ziomkowi przyjazd na poprawke softu do ciebie
a moze podwazasz fakt bezdymnej jazdy??
: pt paź 09, 2009 13:35
autor: goodhope
ja tam niczyich zdolności i doświadczenia nie śmiałbym nawet negować
ale, mam pomysła
majkitdi
skoro twierdzisz że w BKC 150PS robi się bezdymnie...a ograniczeniem jest samo turbo..
to właściwie w czym problem ?
więcej koksu, zadymi...ale musi wygenerować ze 160 albo i więcej ?
widział kto takiego ? (może jakiś filmik) ?
: pt paź 09, 2009 13:43
autor: majkitdi
powoluje sie jedynie na przyklad auta mojego kolegi.
widzialem wynik z hamowni maha, widzialem jak auto jezdzi na pelnym bucie - nie ma dymienia. po konkretne odpowiedzi odsylam do autora softu ( bobik - jetronik ).
added: troche zmieniles posta a zdazylem juz odpisac . nie wiem jak jezdzi ten motor przy 160PS. te informacje ktore podaje sa prawdziwe. niczego nie przekolorowuje.
[ Dodano: 09 Paź 2009 13:48 ] goodhope, wlasnie otrzymalem informacje od wlasciciela golfa o ktorym pisze abys poprosil kogos z compsportu o wykres przy doladowaniu 1.4 bara na seryjnych gratach - wynik 165PS.
ten wynik znajdziesz rowniez w gazecie "motor" - byl dla nich robiony test.
i jeszcze slowa uzytkownika streetracing.pl:
"mam takiego golfa, w CS zrobili mi program ponoc lightowy i hama dala 157HP/313Nm i ladny przebieg bez peakow. na trasie przy stalej predkosci 140km/h pali 6.6l. zadnych problemow ze sprzeglem nie zanotowalem na razie (skrzynia 5). mam 7000km po chipie i bez zarzutowow (auto chipowane z przebiegiem 1000km) " http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 016&hl=bkc
: pt paź 09, 2009 15:33
autor: goodhope
o wykres, prędzej musiałbym prosić kogoś z elprosysu, bo o ile wiem, compsort do dziś własnej hamowni nie posiada, a jedynie bywa na gościnnych występach.
hmmm skoro przyrost rzędu 50% to soft lightowy ...
To właściwie, po co się bawić w turbo w tym silniku, skoro można zrobić "harcorowy" i mieć tyle ile inni po turbo ? (byle by unikać wysokich prędkości i żyć musi, tak mówi teoria, więc "dlaczemu" nie?)
ze sprzęgłem w tych silnikach nie ma żadnych problemów, pod warunkiem że się nie wyłazi powyżej 320-325Nm. Chyba że to T5, to nawet 310 potrafi być zbyt wiele.
(Ale na ten temat wypowiadałem się już w innym wątku, który nosił wykresy z tych motorów po 350Nm, seria nie wiedzieć dlaczego po 280 i więcej, w których ponoć się nic nie działo).