Czy warto zakładać chłodnicę paliwa do TDI Vp?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Czy warto zakładać chłodnicę paliwa do TDI Vp?

Post autor: MZiobro » wt wrz 29, 2009 08:09

wiem że wszystkie TDI/HDI/CDTI itp posiadają chłodnicę paliwa natomiast w starych TDI na pompie nie występowało takie coś-czy warto zakładać coś takiego do TDI na pompie i czy ma to jakiś sens???
Obrazek



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt wrz 29, 2009 09:22

Myśle że paliwo jest stosunkowo daleko od silnika, i nie bardzo ma czas żeby się nagrzać (w przeciwieństwie do powietrza, które jest grzane przez turbine), więc stawiałbym że lepszym rozwiązaniem będzie po prostu dobry IC



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » wt wrz 29, 2009 09:29

kwestia dobrego IC w TD/TDI jest już przewałkowana na forum milion razy i wszystko w tej kwestii jest jasne :hmm:
w CR zbiornik też jest daleko ( jak w każdym aucie) a mimo to jest chłodnica paliwa :bigok: po coś to jest?? :bajer:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 29, 2009 09:42

wydaje mi sie ze w PD i CR paliwo jest wtryskiwane pod wiekszym cisnieniem i przez to nadmiar ma wieksza temperature wracajac do zbiornika, po to zastosowana jest chlodniczka


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt wrz 29, 2009 13:06

Pomyslcie, ze ktos tankuje rzepak albo olej z biedronki. Modli sie w zimie zeby paliwko mu nie zamarzlo i jeszcze chlodnice mu montowac? :)

Tu macie moje stare logi akurat grupy 7 http://rtnet.pl/vaglog/chatmad_1664.html 4 i 5 bieg
Widac, ze paliwo nie grzeje sie w takim stosunku jak powietrze.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt wrz 29, 2009 13:41

W PD chlodniczka jest stosowana z tego wzgledu ze paliwo grzeje sie od glowicy bo przeplywa w kanalach w srodku.

W VP paliwo grzeje sie jedynie od pompy wtryskowej i samych wtryskiwaczy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » wt wrz 29, 2009 13:42

bradley pisze:Pomyslcie, ze ktos tankuje rzepak albo olej z biedronki. Modli sie w zimie zeby paliwko mu nie zamarzlo i jeszcze chlodnice mu montowac? :)
to takiemu nie w głowie takie "tuningi", gdzie on tyle kasy wyda na takie coś :bajer: :grin:

reasumując warto się bawić w założenie tego do VP czy szkoda czasu??
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 13:44 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 29, 2009 13:53

MZiobro, jesli chcesz miec bajer ktory moze sie uszkodzic to montuj :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » wt wrz 29, 2009 14:04

nie potrzebuje bajerów tylko coś co naprawdę daje jakieś korzyści :bigok: , co do montażu napewno bym tego nie zamontował pod podwoziem..
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 14:04 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt wrz 29, 2009 15:59

nie warto,
koniec tematu
można zamykać



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości