Strona 1 z 1

dziwne zachowanie po wymianie wtrysków

: sob wrz 19, 2009 21:12
autor: ss-design
Witam
Właśnie wsadziłem wtryski 216 do tego mam program plus porting głowicy oraz kolektor od awx problem polega na tym iż na pierwszym biegu przy tzw bucie autem zaczyna szarpać dymi jak szalone wpada w dziwne drgania czasem i tak samo zachowuje się na dwójce sytuacja uspokaja sie gdy silnik ma ju,ż wg zegara swoje 90 stopni wtedy czasem go zmuli na jedynce
pozdrawiam

: sob wrz 19, 2009 21:25
autor: krzys-jeruzal
Może podwieszają sie zawory bo olej za gęsty albo zaworek nie upuszcza ciśnienia
normalna dolegliwość 1Z AHU AFN

: sob wrz 19, 2009 21:27
autor: ss-design
krzys-jeruzal pisze:Może podwieszają sie zawory bo olej za gęsty albo zaworek nie upuszcza ciśnienia
normalna dolegliwość 1Z AHU AFN
n75 jest okey olej to motul 6100 jakieś 1,5 miecha temu wymieniony jeden z kumpli mówi że może coś z pompą oleju a drugi że kąt wtrysku trza zmienić

: ndz wrz 20, 2009 10:40
autor: wronek1
hydraulika sie wiesza... nie butuj go na zimnym silniku i bedzie OK

: pn wrz 21, 2009 00:27
autor: ewaldino
W ogóle nie przyznawaj się że butujesz na zimnym :green_fuck: Choć przesadą też jest jak niektórzy piszą jak to jezdzą muskając gaz do rozgrzania silnika :panna:

: pn wrz 21, 2009 03:12
autor: tjwasiak
Primo - napewno ustaw kąt wtrysku. Secundo - rzuca nim bo program nie dopasowany i za dużo paliwa lejesz - może uda Ci się poprzez adaptację na VAGu to zmniejszyć.
A odnośnie muskania do rozgrzania - powiem tylko tyle: 2 gówniane Fordy TDCI (Transit 2.4) - jeden silnik padał co 100kkm, a drugi trzasnął 650kkm bez bólu. Jaka różnica - kierowca - jeden niby dbał, ale temperaturą się nie przejmował za nadto, a drugi nigdy poniżej 90C nie wciskał nawet 1/3 gazu.

: pn wrz 21, 2009 10:57
autor: ss-design
dzięki wszystkim za info

: pn wrz 21, 2009 15:30
autor: miazga
Kolego musisz pompe oleju wymienic albo nie przyspieszac tak gwaltownie na pierwszym biegu;)

: pn wrz 21, 2009 22:15
autor: ss-design
miazga pisze:Kolego musisz pompe oleju wymienic albo nie przyspieszac tak gwaltownie na pierwszym biegu;)
a mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć czemu ??

: wt wrz 22, 2009 22:15
autor: miazga
Bo cisnienie oleju gwaltownie wzrasta i zaworek znajdujacy sie w pompie oleju nie wyrabia(tym bardziej na zimnym silniku jak olej jeszcze gesty). Niestety nie da sie go wymienic, trzeba cala pompe. Przerabialem to juz w swoim 1Z - po wymianie jak reka odjal. Zreszta napisalem to samo co koledzy wyzej.

: śr wrz 23, 2009 13:23
autor: wesol
Za czasow komunistycznych ojciec pracowal w dosc duzym zakladzie ale czasci wtedy bylo brak wiec kombinowali. Mieli podonny przypadek zdaje sie w Aro z tym ze byl brak cisnienia oleju. Zalepili zaworek przelewowy i cisnienie juz bylo. Jedyny mankament to to ze nie mozna bylo odrazu wkrecac na obroty jak silnik byl zimny. Wiadomo ze zaworek dziala jak olej jest zimny i gesty bo wtedy pompa olejowa daje za duze cisnienie w uklad. Jak odrazu zapodalo sie obroty to zrywalo gwint na filtrze oleju. Cisnienie szlo ponad 10 atm.

Ty masz cos podobnego- to znaczy zaworek sie zacina w pozycji zamknietej. Mozna pokombinowac ale bez sciagniecia pompy sie nie obejdzie. trzeba wyczyscic pompe ( zwlaszcza pod zaworkiem i sporbowac dotrzec ten zaworek( tloczek) przelewowy w pompie i zamontowac ponownie. Powinno pomoc.