Strona 1 z 3

Pomóżcie :D

: sob wrz 19, 2009 13:31
autor: Michal_wk
Witam
Jestem posiadaczem golfa IV z 2001r silnik 19.tdi 101km zawirusowany na niecale 130km.
Jaka jest najprostrza droga do delikatnego zwiekszenia mocy powiedzmy do 150km. Oczywiscie cos w przystepnej cenie i niezbyt niszczacego silnik. Slyszalem o zmianie filtra na stozkowy albo k&n i o zmianie pompowtryskow? czy to ma jakis sens i jaka ewentualnie byla by z tego zmiana mocy ;)
Prosze o rady, pomoc i troche nauki ;)
pozdrawiam Michal

: sob wrz 19, 2009 15:35
autor: stania-PL
Kolego nie baw się w te filtry, ani pompki wsadz większe turbo np od ASZ lub ARL ew. FMIC i ze 160 Km bedzie ;)

: sob wrz 19, 2009 15:45
autor: Michal_wk
czemu sie w to nie bawic ;)? jakos konkretniej i bardziej rzeczowo wytlumacz mi o co chodzi :) a turbiny o ktorych mowiles ile kosztuja?

: ndz wrz 20, 2009 10:20
autor: stania-PL
Filtr stożkowy nie doda Ci mocy (jeśli nawet to minimalnie), na dodatek jak kupisz kiepskiej jakości narobisz sobie biedy z przepływomierzem.
Pompki o ile są sprawne zostaw je takie jakie są. Zakładasz Turbo od ASZ (TDI 130 KM) lub ARL (TDI 150 KM), żeby było chłodno w dolocie przydało by się frontowy intercoler.
Jedziesz na wystrojenie auta i mocy Ci nie zabraknie ;)

: ndz wrz 20, 2009 11:30
autor: Michal_wk
hmmm no dobra to bede nad tym powaznie myslal :D koszty turbin to ok 2500-3000zl z tego co sie orientowalem jeszce tylko powiedz mi ile by kosztowal do tego intercooler i wystrojenie?? :)

: ndz wrz 20, 2009 11:33
autor: atn
Nie lepiej chipować silnik ???

: ndz wrz 20, 2009 13:27
autor: Michal_wk
Czytanie ze zrozumieniem atn ;) jest juz po chipie i chodzi mi o to co dalej z nim zrobic :P narazie tylko stania mi powiedzial cos ciekawego ;) moze ktos jeszcze wlaczy sie do temamu i podpowie cos nowicjuszowi :D

: ndz wrz 20, 2009 13:31
autor: stania-PL
Michal_wk pisze:Czytanie ze zrozumieniem atn ;) jest juz po chipie i chodzi mi o to co dalej z nim zrobic :P narazie tylko stania mi powiedzial cos ciekawego ;) moze ktos jeszcze wlaczy sie do temamu i podpowie cos nowicjuszowi :D
Kolego zalezy jakimi funduszami dysponujesz od tego zacznijmy i wtedy Cię pokierujemy

: ndz wrz 20, 2009 13:38
autor: Michal_wk
chodzilo mi o zrobienie czegos dobrego jak najmniejszym kosztem ale z tym rozumiem ze bedzie ciezko :/ wiec prosilbym o przedstawienie jakiejs korzystnej mozliwosci ktora nie kosztowalaby tyle co drugi mkIv ;)

: ndz wrz 20, 2009 13:50
autor: stania-PL
Michal_wk pisze:chodzilo mi o zrobienie czegos dobrego jak najmniejszym kosztem ale z tym rozumiem ze bedzie ciezko :/ wiec prosilbym o przedstawienie jakiejs korzystnej mozliwosci ktora nie kosztowalaby tyle co drugi mkIv ;)
Dobra sprężarka ok ~ 1100 zł
Strojenie ~ 1000 zł
ew/ FMIC

: ndz wrz 20, 2009 14:04
autor: Michal_wk
1.dobra sprezarka czyli uzywana w dobrym stanie czy nowa ;)
2. od asz-a czy od arl-a
3. jaki byl by z tego przyrost mocy i momentu?
4. czy FMIC to jakis konkretny intercooler czy firma? czy bybly potrzebny a jesli tak to jakie by byly z tego plusy ;)

Przepraszam ze tak duzo pytan ale chcialbym sie jak najwiecej dowiedziec ;) z gory dziekuje za pomoc :)

: ndz wrz 20, 2009 14:24
autor: gregorian21
Kolega jest oporny na używanie opcji SZUKAJ??

: ndz wrz 20, 2009 14:32
autor: Michal_wk
gregorian21 na pytanie pierwsze i drugie nie znajde odpowiedzi w opcji szukaj bo nie wiem co mial na mysli stania ;) pytanie trzecie i czwarte wynikaja z mojej nie wiedzy a skoro stania juz mi udzielil paru odpowiedzi mysle ze jeszcze dwie nie beda dla niego problemem :) wiec jak chcesz to pomoz a jak nie masz nic ciekawego do dodania w temacie to nie musisz sie wypowiadac ani tu zagladac jak CI to przeszkadza. Nie jestem na tym forum od prawie 3 lat tak jak Ty wiec nie wszystko jeszcze o nim wiem.

Pozdrawiam Michal

: ndz wrz 20, 2009 15:33
autor: pawel99
Michal_wk pisze:1.dobra sprezarka czyli uzywana w dobrym stanie czy nowa ;)
2. od asz-a czy od arl-a
3. jaki byl by z tego przyrost mocy i momentu?
4. czy FMIC to jakis konkretny intercooler czy firma? czy bybly potrzebny a jesli tak to jakie by byly z tego plusy ;)

Przepraszam ze tak duzo pytan ale chcialbym sie jak najwiecej dowiedziec ;) z gory dziekuje za pomoc :)
1. turbo regenerowane
2. lepiej z arl, więcej można osiągnąć
3. zależy od kondycji silnika, sprzęgła
4. przydatna rzecz na lato, będziesz miał chłodniejsze powietrze w dolocie